خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرداخت ماهیانه به کولبران ساکن، در شعاع 15 کیلومتری روستا

به گفته‌ی فرماندار «بانه»، تمام سرپرست‌های خانواده که در شعاع 15 کیلومتری روستا ساکن هستند مشمول برخورداری از دسته چک کولبری می‌شوند و ماهیانه 500 هزار تومان سرپرست‌های این خانوار از حقوق قانونی برخوردار خواهند بود.

در پی تیراندازی ماموران مرزبانی در منطقه‌ی مرزی «هنگه ژال» در شهرستان بانه در روز دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، دو کولبر کشته شدند.

محمد فلاحی در گفت‌وگویی با خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: «افرادی که نیازمند بیمه هستند را درسطح روستا جمع آوری کرده‌ایم و به دفتر بیمه‌ی اجتماعی روستاییان فرستاده‌ایم. این کولبران به سمت بازارچه‌ی سیرانبند هدایت می‌شوند و تسهیلات لازم برای آنها فراهم می‌شود».

فرماندار بانه با بیان اینکه «جزییات مرگ دو کولبر ایرانی توسط دو هیات بازرسی وزارت کشور در دست بررسی است» گفت: دو هیات بازرسی به دیدار خانواده‌ی کولبران رفتند و جلسه‌ای دو ساعته داشتند و شاهدان حادثه نیز در آن جلسه حضور داشتند.

محمد فلاحی درباره‌ی پرداخت دیه به خانواده‌ی کولبران گفت: باید پرونده سیر قانونی را طی کند و قاضی تشخیص دهد؛ فعلا در حال بررسی است.

وی همچنین وجود کودکان زیر 13 سال بین کولبران را کذب محض خواند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    اگر چه واقعا نمیرید دنبال آین کار که میگویم ولی بر عهده من هست بنویسم شما جهت حل مشکل کولبری و قاچاق های مرزی بایست کمک کنید تا درین مناطق پرورش گاو و گوساله و تولید گوشت و کود ورمی و کیف و کفش رونق بگیرد
    اول در آمد زایی این کار هست دوم تولید گوشت و رفع نیاز داخلی هست سوم عدم نیاز به تخصص خاص هست 4 مناسب بودن منطقه هست 5 درآمد از گوشت و پوست و چرم و کود و شیر و .. گاو و گوساله 6 شغل های فراوانی ایجاد میشود
    فرض کنید هر کولبر روزی به طور متوسط 50 هزار در آمد داشته باشد در ماه 1.5 ملیون در سال 18 ملیون این در آمد برابر با قیمت 600 کیلو گوشت هست که برابر سه راس گوساله قابل ذبح (متوسط لاشه گوساله ذبح شده در کشور 180 کیلو)هست فرض کنید 50 هزار کولبر داریم با تامین 150 هزار راس دام میتوان نیاز به شغل آنها را تامین کرد بماند که تهیه خوراک و تهیه دارو و نگهداری و … از شیر و کود و پوست حیوان ذبح شده بدست میاد و از واردات چرم گاوی هم جلو گیری میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا