خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در اسکار به جز خود فیلم پخش کننده هم مهم است

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینمای ایران درباره معیارهای تعیین فیلم‌ها جهت معرفی به اسکار گفت: هر فیلمی به‌عنوان نماینده ایران در اسکار باید چند ویژگی اصلی داشته باشد، یک فیلم خوب که پخش‌کننده خوبی نیز داشته باشد، بسیار مهم است. متأسفانه در کشور ما معمولاً دولت هیئت انتخاب فیلم را تعیین می‌کند و این نگاه حرفه‌ای نیست.

 

غلامرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره اینکه جهت معرفی نماینده ایران به آکادمی اسکار چه معیارهایی باید مدنظر باشد، گفت: هر فیلمی به‌عنوان نماینده ایران در اسکار باید چند ویژگی اصلی داشته باشد و اگر هرکدام از این ویژگی‌ها را دارا نباشد، هیچ موفقیتی نخواهد داشت جز این‌که مهره خود را سوزانده‌ایم.

وی در ادامه گفت: ویژگی دوم این است که فیلم معرفی‌شده باید پخش‌کننده قدرتمندی داشته باشد که بتواند برای فیلم موردنظر تبلیغات خوبی انجام دهد. تقریباً هزار عضو اکادمی اسکار باید فیلم را ببینند زیرا اگر این فیلم را نبینند، به‌طور طبیعی رأی نخواهند داد، وجود یک پخش‌کننده قوی در امریکا بسیار مهم است.

موسوی ادامه داد: فیلم موردنظر باید در جشنواره‌های جهانی بتواند خود را مطرح کند، یعنی با حضور در جشنواره‌ها و برنده شدن جوایز مختلف بتواند خود را در سطح بین‌المللی مطرح کند. این موارد ویژگی‌هایی است که هر فیلم برای حضور در اسکار باید در نظر بگیرد و اگر هر موردی وجود نداشته باشد، هیچ موفقیتی نخواهد داشت جز این‌که مهره خود را سوزانده‌ایم.

این تهیه‌کننده سینما درباره اینکه معیارها باید به‌گونه‌ای باشد که آکادمی اسکار بپسندد یا معرف سینمای ایران باشد، گفت: فیلم معرفی‌شده در ابتدا باید دارای شرایطی بالا باشد، در این صورت زمانی که یک معضل اجتماعی را با نگاه ایرانی عرضه کنیم، آن وجه اصلی نیز بر آن غالب خواهد بود.

موسوی درباره اینکه آیا معیارهای مطرح‌شده امروز در نظر گرفته می‌شود، گفت: من واقعاً اطلاعی ندارم، زیرا متأسفانه در کشور ما معمولاً دولت هیئت انتخاب فیلم را تعیین می‌کند، درحالی‌که این امر باید موردنظر کارشناسان بخش خصوصی و اصناف باشد.

وی ادامه داد: به نظر من وقتی دولت یک هیئت داوری را تعیین می‌کند، معلوم است که نگاه یک نگاه حرفه‌ای نیست و در بخشی از آن «اماواگر» و پارتی‌بازی وجود دارد. بعضی مواقع اما فیلم‌ها به‌گونه‌ای است که نمی‌توان پارتی‌بازی کرد وگرنه این مورد وجود دارد. درهرصورت این اصناف هستند که باید بتوانند پاسخ گوی انتخابی که می‌کنند باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا