خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فضای امنیت اجتماعی گچساران زیر سوال رفت»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز نگرانی از نبود برخی استانداردهای لازم امنیتی در گچساران یادآورشد: باید تلاش شود این استانداردها اجرایی و امنیت و آرامشی بیشتری را در کشور شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا از گچساران، غلامرضا تاج‌گردون در آئین تجلیل از رسانه‌ها در دوگنبدان مرکز این شهرستان گفت: متاسفانه استانداردهای لازم در سراسر کشور در برخی موارد را نداریم که اگر آن استانداردها به‌ویژه در حوزه امنیتی وجود داشته باشد شاهد برخی اتفاقات تلخ و ناگوار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه حوادث و اتفاقات تلخ و مشابه را باید شناسایی و آسیب شناسی کرد، یادآورشد: اتفاقات تلخی که در سراسر کشور رخ می دهد باید کنترل و اجازه ندهیم که تکرار شود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس با اشاره به برخی حوادث تلخی که چند روز اخیر در حوزه انتخابیه‌اش افتاده، تصریح کرد: حادثه طلافروشی حادثه تلخ و نگران کننده‌ای بود که واقعا ابعادی تلخ و فراموش‌ناشدنی دارد.

تاج‌گردون از پیگیری‌های مستمر خود با مسئولان استانی و شهرستانی برای شناسایی و دستگیری سارقان حادثه طلافروشی گچساران خبرداد و اظهارداشت: پس از وقوع حادثه، سریع‌ترین واکنش رانشان دادم و به‌طور ویژه پیگیر این اتفاق تلخ بودم.

وی با اشاره به برخی حوادث تلخ و ناگوار دیگر که در سایر استان‌های کشور اتفاق می افتد، بیان داشت: در 10 روز گذشته اتفاقات تلخی در استان های مختلف کشور رخ داده است که همگی جای نگرانی دارد.

این نماینده مجلس از وقوع این حوادث در سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: باید بپذیریم وقوع این حوادث در گچساران برای همه ما بد و نگران کننده بوده است. شیب امنیتی گچساران روبه رشد بود اما این حوادث به‌گونه‌ای فضای امنیت اجتماعی را زیر سوال برده است.

وی از برگزاری نشست‌های مستمر با بزرگان ایلات و طوایف حوزه انتخابیه گچساران و باشت در چندساله اخیر خبر داد و تصریح کرد: آمار نزاع‌های دسته جمعی را در این شهرستان‌ها به صفر رسانده و از سویی خود بزرگان ایلات و طوایف، امنیت را در روستاها و شهرها حاکم کردند.

نماینده گچساران و باشت در مجلس با گله‌مندی از انتشار فیلم سرقت از طلافروشی دوگنبدان اظهارداشت: معلوم نیست این فیلم توسط چه کسی منتشر شد در حالیکه این پرونده از مهمترین پرونده‌های قضایی و امنیتی است. اینکه ما می‌گوییم استانداردهای لازم امنیتی را نداریم بنابه همین دلایل است وگرنه چطور می‌شود فیلم دوربین مداربسته مغازه‌ای که مورد سرقت قرار گرفته و 2 نفر نیز کشته شده‌اند اینگونه در فضای مجازی و در کمترین زمان ممکن منتشر شود؟

وی از درخواست خود برای ورود نیروهای امنیتی به پرونده قتل طلافروشان گچسارانی خبرداد و خاطرنشان کرد: از تهران تقاضای ورود همکاران امنیتی را کردیم اما متاسفانه انتشار فیلم‌ها و کلیپ‌ها در فضای مجازی سبب بروز برخی تعلل‌ها شد.شاید اگر این پراکندگی پیش نمی‌آمد اطلاعات رسیدگی و همکاری بهتری می‌شد.

تاج‌گردون در پاسخ به این سوال که فرمانده نیروی‌انتظامی گچساران نمی‌بایست بعد از وقوع حادثه تلخ طلافروشی دوگنبدان مرکز شهرستان استعفا می‌داد؟ هم خاطرنشان کرد: درباره استعفای فرماندهی نیروی انتظامی باید گفت فضای استعفا در کشور ما تعریف نشده است.

وی گفت: تنها استعفاها از حادثه قطار سمنان بود و از سویی رییس‌کل بعد از جریان حقوق‌های نجومی هم استعفا داد و من همان موقع گفتم این استعفاها را مبارک و میمون بدانید تا عدالت اجتماعی برقرار شود.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: در شرایط کنونی استعفای فرمانده انتظامی شهرستان سبب تغییری و یا روی دادن اتفاق مثبتی نمی‌شود. من معتقدم باید استانداردهای لازم امنیتی را در کهگیلویه و بویراحمد و کشور ارتقا و افزایش بدهیم.

تاج‌گردون از رسانه‌ها خواست اجازه ندهند برخی حوادث تلخ رخ داده سواستفاده کرده و فضای شهرستان‌های گچساران و باشت را ناایمن جلوه دهند. رسانه‌ها باید طوری عمل کنند که یک اتفاق و حادثه رخ داده تبدیل به یک آسیب و یا معضل نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا