خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست جمعی از فرهنگیان مال‌باخته‌ی تبریزی

جمعی از فرهنگیان آذزبایجان شرقی با مطالبه‌ی دادخواهی در پرونده‌ی شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان تبریز، در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این افراد در پلاکاردی که در دست داشتند، مطالبات خود را اینگونه طرح کرده بودند:

«ریاست محترم قوه‌قضاییه حضرت آیت‌ا… آملی لاریجانی، احکام قطعی 19 و 14 دادگاه‌های تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی نسبت به تحویل زمین‌های ما فرهنگیان تبریز، وفق قرارداد رسمی در تاریخ 13/02/1391 صادر شده است. لیکن 5 سال از اجرای حکم استنکاف شده و زمین‌های ما تحویل داده نشده است؛ چشم ما فقط به سوی شماست. 1. درخواست ملاقات حضوری با حضرتعالی به پیرو درخواست‌نامه‌ی تقدیمی در حرم امام (ره) را داریم. 2. استدعای دستور اجرای احکام قطعی و لازم‌الاجرای مذکور را از آن مقام معظم می‌نماییم. تظلم‌خواهی فرهنگیان ذینفع در احکام قطعی مذکور و خریداران اولیه».

درخواست جمعی از فرهنگیان مال‌باخته‌ی تبریزی

شرح ماوقع از زبان این فرهنگیان

متن مکتوب آنها از شرح ماجرا به این شرح است:

«1 . ششصد نفر از فرهنگیان اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبریز در سال 76 اقدام به خرید زمین از شرکت تعاونی مذکور به استناد مدارک و سوابق قانونی خود با پرداخت ثمن زمین مذکور به مساحت هشتاد هکتار نمودند و این در حالی بود که خریداران فوق (ششصد نفر فرهنگی عضو تعاونی) با سختی و حقوق ناچیز معلمی، مبلغ خرید زمین را تهیه و پرداخته بودند تا برای خود سرپناهی داشته باشند.

متعاقباً با پرداخت ثمن زمین از سوی ششصد نفر به تعاونی، قرارداد رسمی و قانونی مشارکت در مالکیت زمین، بین اتحادیه‌ی تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت و شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان تبریز برای تهیه‌ی مسکن ششصد نفر مذکور، منعقد می‌گردد. بر اساس قرارداد مذکور، مالکیت مشاع زمین مذکور متعلق به ششصد نفر به تعداد ششصد سهم مساوی از هشتاد هکتار زمین خام به تعاونی، از سوی اتحادیه واگذار می‌گردد و طبق همان قرارداد یک سهم از ششصد سهم زمین فوق، به هریک از ششصد نفر تعلق می‌گیرد.

نظر بر اینکه براساس مدارک و مستندات قانونی و ایجاب و قبول و تعهدات قید شده در قرارداد مذکور، اتحادیه نمایندگی داشته است که شهرک‌سازی زمین مذکور، متعلق به ششصد نفر به نام طرح شهرک اتحاد به صورت ششصد قطعه دویست متر مربعی تک‌واحدی را با مراجعه به شهرداری و … انجام دهد. اما به علت تخلفات عدیده‌ی مدیران وقت شرکت تعاونی، از جمله توافقات غیر قانونی و بدون اذن و اطلاع ششصد نفر، اقدام به فروش و انتقال زمین‌های ششصد نفر با برخی شهرداران منطقه به ادارات و ارگان‌ها و افراد و … می‌نمایند و پس از سال‌ها، همچنان از تحویل زمین ششصد نفر، خودداری می‌کنند.

2 . به ناچار جمعی از ششصد نفر با پیگیری‌های مستمر اداری و طرح دعوی حقوقی، متوجه می‌شوند که نه تنها هیچ‌گونه تمهیدات کاربری در زمین ششصد نفر انجام نیافته است، بلکه زمین ششصد نفر فرهنگی بدون اطلاع آنان توسط شرکت تعاونی با طرح غیر قانونی (پروژه شهرک آذران) به عنوان سهم به ارگان‌ها و ادارات و افراد، فروش و انتقال به غیر شده است.

3 . در نهایت برخی از ششصد نفر، قراردادهای خود را می‌فروشند و حدود صد نفر (از جمله اینجانبان) اقدام به شکایت کیفری در دادگستری تبریز می‌نمایند. پرونده در شعبه‌ی 5 بازپرسی رسیدگی و با صدور کیفرخواست به دادگاه 112 جزایی حسب رسیدگی ارجاع می‌شود.

4 . به علت شکات متعدد با موضوعات مختلف و از طرفی، یکی بودن متهمین پرونده در 112 جزایی رسیدگی می‌شود اما به موضوع شکایت صد نفر (از جمله اینجانبان) در خصوص زمین، هیچگونه تصمیمی گرفته نمی‌شود و تنها اسامی شکات از جمله اینجانبان را در بین اسامی سایر شکات غیر مربوط با موضوع ما درج می‌کنند که از رأی صادره دادگاه فوق اعتراض و تجدیدنظرخواهی می‌کنیم.

5 . پرونده جهت رسیدگی به تجدید نظرخواهی اینجانبان، سایرین، متهمین به شعبه نوزدهم دادگاه تجدیدنظر استان ارجاع می‌شود. در خصوص موضوع زمین توسط قضات محترم شعبه‌ی مذکور به دقت رسیدگی می‌شود، در نهایت منجر به صدور حکم قطعی به نفع شکات می‌شود.

6 . پرونده به اجرای احکام می‌رود اما تاکنون اجرا نشده است».

حضور فرهنگیان تجمع کننده در دفتر انصاف نیوز

سه تن از فرهنگیان تجمع کننده، در یکی از روزهایی که تجمع کرده بودند، برای تشریح مطالباتشان در دفتر انصاف نیوز حضور پیدا کردند.

خانم «ثریا شیبانی» یکی از فرهنگیان معترض در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، این اتفاق را این‌گونه تشریح کرد: «شش سال مداوم پیگیر این موضوع بودیم. به دفعات با مقامات مختلف و صاحب‌منصب دیدار کرده و درخواست خود را بیان می‌کردیم. همگی این عزیزان از تبریز استعلام کرده و گزارش می‌خواستند که چرا این حکم قطعی و لازم‌الاجرا، اجرا نمی‌شود. درخواست ما، درخواستی بود که بسیاری از مقامات در طی سال‌های 95، 96 دستور به پیگیری اجرای آن دادند. البته پس از آن باز هم از اجرای این حکم قطعی به دلایلی ممانعت شد و حتی کارشناس هم برای اثبات ادعای خود نفرستاده‌اند. نهادهای مختلف گزارشاتی می‌فرستند که ابتدا به رییس دادگستری می‌رسد، رییس دادگستری به دادستان تبریز می‌دهد و دادستان تبریز به اجرای احکام می‌رساند».

طبق گفته‌های این افراد، علیرغم دستورات مسوولین، تا کنون که پنج سال گذشته، این حکم قطعی اجرا نشده است؛ متهمین این پرونده با استخدام وکلای متعدد، درخواست اعاده‌ی دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال کرده که با پذیرش اعاده‌ی دادرسی، پرونده به شعبه‌ی هم‌عرض دادگاه تجدیدنظر ارسال و ارجاع شد که رای این دادگاه نیز یک مرتبه به نفع شکات بوده است.

این افراد اظهار داشتند: اعتراض اصلی ما در حال حاضر، عدم اجرای حکم قطعی است؛ با مراجعات مکرر ما تاکنون این حکم اجرا نشده است؛ به همین جهت ما در مقابل دبیرخانه‌ی قوه‌قضاییه تجمعی آرام و قانونی کرده و به ریاست محترم قوه‌قضاییه متوسل شده‌ایم تا انشاالله با دیدار و دستور مستقیم ایشان گره از کار ما گشوده شود.

درخواست جمعی از فرهنگیان مال‌باخته‌ی تبریزی

درخواست جمعی از فرهنگیان مال‌باخته‌ی تبریزی

درخواست جمعی از فرهنگیان مال‌باخته‌ی تبریزی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-نظام متمرکز اداره کشور بدتر از قبل انقلاب شده جهت ساخت مسکن فرهنگیان استانها از تهران می آیند در شهر مرکز استان زمین خریداری می کنند سپس برای ساخت با پیمانکار قرار داد می بندند برای همین مجتمع مسکونی اندیشه فرهنگیان تبریز که قار بود چندین سال پیش به بهره برداری برسد به تازگی افتتاح می شود البته با اخذ وجوهات بیشتر از قرار داد اولیه از فرهنگیان -آیا واقعا به مراکز آموزش وپرورش شهرستان تبریز جهت مدیریت ساخت مجتمع مسکونی اعتماد ندارند اینهمه تمرکز در کره شمالی هم گمان نکنم باشد

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا