خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی پارک ملت تهران؛ تفریحات، جاذبه ها و راه های دسترسی

رپورتاژ آگهی

پارک‌ها و فضاهای سبز یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی هر شهری محسوب می‌شوند. در شهر تهران فضاهای سبز مختلفی وجود دارد که عصرها و شب‌ها پاتوق جوانان و خانواده‌ها می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مکان‌های سبز تهران، پارک ملت است که امکانات متنوع رفاهی و تفریحی دارد و نخستین پارکی است که پایتخت‌نشینان به یک مهمان غیرتهرانی معرفی می‌کنند.

اما برای اینکه بیشتر با امکانات آن آشنا شوید در ادامه قصد داریم در این مقاله به معرفی پارک تهران بپردازیم. اما قبل از هر چیزی اگر قصد سفر به شهر تهران را دارید برای اینکه بتوانید اقامت راحت و به یادماندنی را تجربه کنید پیشنهاد می‌شود با رزرو مسافر خانه تهران از اسنپ روم اقدامات لازم برای شروع یک سفر دلچسب را فراهم کنید.

معرفی پارک ملت تهران

فاز اول پارک به موازات خیابان ولیعصر قرار دارد و بخشی از آن نیز در قطعه‌ای از پیاده رو گسترده شده است. فاز دوم این پارک شامل دو بخش تپه‌‌ای یعنی جنگل کاری‌های سمت سازمان صدا و سیما و گل‌کاری‌های سمت بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و خیابان سئول است. ورودی و درب اصلی این پارک که جنب خیابان ولیعصر قرار دارد یکی از زیباترین قسمت‌های این پارک محسوب می‌شود که با گل کاری‌ها و داشتن مجسمه‌های هنری بسیار تماشایی شده است. این ورودی با داشتن سطح صیقلی محل بسیار مناسبی برای اسکیت سواری است.

رزرو مهمانسرا تهران از طریق سایت اسنپ روم انجام می‌شود و با این کار می‌توانید محل اقامت خود را به راحتی تعیین کنید.

گونه‌های گیاهی پارک ملت تهران

قسمت‌های شمالی پارک ملت بیشتر جنگل کاری و قسمت‌های جنوبی آن چمن کاری شده است. پوشش گیاهی غالب پارک ملت را درختانی مانند سدروس، صنوبر، چنار، نارون، اقاقیا، بیدمجنون، انواع سرو، تبریزی، زبان گنجشک، بداغ، یوکا، ارغوان، برگ بو، ترون، شمشاد و نشاهای فصلی تشکیل می‌دهند. در این پارک حدود ۱۲۰ گونه درخت میوه از جمله سیب‌، زردآلو، هلو، توت‌، به‌، خرمالو و انجیر وجود دارد. درختان افرا، تبریزی‌، صنوبر، سپیدار، چنار، اقاقیا، سرو بادبزنی‌، ارغوان، پیچ آبجویی‌، ختمی‌، یاس شیروانی‌، شمشاد اناری و درختان دیگر چشم انداز فوق‌العاده زیبایی را به این پارک بزرگ هدیه دادند.

پارک ملت تهران در شب

پارک ملت علاوه بر روز، در شب نیز زیبایی و جلوه خاصی دارد که می‌تواند شبی با آرامش و سکوت را به ارمغان آورد. هنگامی که در شب به این پارک زیبا بروید می‌توانید قسمتی از زمان خود را به تماشای حرکات نمایشی آبنمای موزیکال این پارک اختصاص دهید و از شنیدن موسیقی و دیدن نورپردازی آن لذت ببرید.

با رزرو هتل تهران ارزان از اسنپ روم می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و هم اقامت خود را در این شهر زیبا تضمین کنید.

دیدنی‌های پارک ملت تهران

در گوشه و کنار پارک ملت می‌توانید منظره‌های مختلف و چشم نوازی را مشاهده کنید. این پارک دارای ورودی زیبا، پیاده‌روهای باصفا و درختان تنومند و سربه فلک کشیده زیادی است. اما از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سردیس مشاهیر

در کنار پلکان پارک ملت و روی پله‌ها می‌توانید سردیس‌هایی که متعلق به مشاهیر بزرگ ایران مانند حافظ، فردوسی، سعدی، شهریار، نیما یوشیج و… هستند را مشاهده کنید.

سازه تعاملی شهری

یکی از زیباترین المان‌های هنری پارک ملت سازه تعاملی است که در بین پارک و پردیس سینمایی ملت قرار دارد. این سازه در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه جهانی ‏آرک دیلی شد.

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی پارک ملت که زیبایی دوچندانی به این پارک بخشیده است چشم انداز و جلوه بسیار زیبایی دارد. در این دریاچه انواع آبزیان، اردک، ماهی، قورباغه و… زندگی می‌کنند. همچنین در کنار این دریاچه کافی شاپ و رستوران وجود دارد که می‌توانید همزمان با خوردن یک وعده غذای دلچسب از منظره زیبای آن نیز لذت ببرید.

آب‌نماها

در دریاچه پارک ملت آب‌نمای موزیکال وجود دارد که در زمان‌های خاصی از سال و یا شب‌های تابستان تلفیق زیبایی از نور پردازی و موسیقی را به نمایش می‌گذارد که دیدن آن می‌تواند بسیار دلپذیر باشد.

پردیس سینمایی پارک ملت

پردیس سینمایی ملت یکی از بهترین و معروفترین پردیس‌های سینمایی کشور محسوب می‌شود. این پردیس دارای چندین سالن سینما، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، پارکینگ و کافه کتاب و… است. این پردیس یکی از لذت بخش‌ترین مکان‌ها برای تفریح و تماشای فیلم برای علاقه‌مندان به سینما محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید از تمام این تفریحات لذت ببرید می‌توانید با اجاره مسافر خانه تهران در کنار دیگر تفریحات خود به پارک ملت نیز سری بزنید.

امکانات تفریحی ورزشی پارک ملت تهران

در کنار تمام دیدنی‌های نام برده شده، پارک ملت تهران از امکانات تفریحی و ورزشی مختلفی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به پیست اسکیت، میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، زمین بازی بدمینتون، زمین والیبال، میز شطرنج، مسیرهای متعدد برای دویدن و پیاده‌روی، وسایل ورزشی، سینما چهار بعدی و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

جمع‌بندی

حال که تا آخر این مطلب با ما همراه بودید، قصد داریم تا یک خبر خوب برای کسانی که نگران محل اقامت خود هنگام سفر به شهر تهران هستند بدهیم. شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به رزرو مسافر خانه تهران کنید. از آنجایی که سایت اسنپ روم بیشتر در زمینه اقامتگاه‌های مقرون به صرفه و اقتصادی فعالیت می‌کند بنابراین می‌توانید در هر جای تهران که علاقه‌مندید اقدام به رزرو هتل تهران ارزان کنید. اگر در حین رزرو اتاق با مشکلاتی مواجه شدید می‌توانید از پشتیبانی۲۴ساعته سایت کمک بگیرید. همچنین رزرو مهمانسرا تهران هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت اسنپ روم انجام می‌شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا