خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا تعداد اعضای فراکسیون امید از 150 به 70 رسید؟

به گزارش انصاف نیوز، دکتر حمیدرضا جلایی پور، جامعه شناس و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد در تحلیلی در صفحه ی شخصی خود نوشت:

در سه ماه گذشته تعداد اعضای فراکسیون امید از ۱۵۰ به ۱۰۳ و حالا به ۷۰ رسیده است. چرا؟ خوشبختانه پس از انتخابات هیات رییسه ی جدید این فراکسیون در 29 تیرماه 95، قرار شده یک آسیب شناسی انجام شود. نگارنده نیز در بررسی این سوال مهم به خبرنگاران مجلس که همه روزه با نمایندگان سروکار دارند دسترسی نداشتم. فعلا در یک بررسی اجمالی علل زیر را برای توضیح این رکود می توان پیشنهاد کرد.

۱) ترجيح تعدادی از نماينده ها اين است كه در يك سال اخير در میانه و وسط حرکت كنند، تا سال بعد وضعیت سیاسی و تكليف آنها بهتر مشخص شود.

۲) خصوصا نمايندگان مجلس دهم، جدید و کم تجربه هستند. عمدتا از پشتوانه ی سياسي قدرتمندي برخوردار نيستند. به همین دلیل براي آنها مهم است كه به طرفي گرايش داشته باشند كه این خلا پشتيباني را برای آنها جبران کند. متاسفانه مدیریت فراكسيون اميد تا به حال نتوانسته اين اطمينان و پشتیبانی را برای آنها فراهم کند.

۳) مدیریت فراكسيون اميد ادعا زیاد داشته ولی به لحاظ عملی و محتوایی هنوز نتوانسته خودش را به صورت ایجابی در تعامل با سایر نمایندگان میانه رو نشان دهد و عملا يك فراكسيون متزلزل بوده است.

۴) مطمئن باشيد اگر امور فراكسيون واقع بینانه قوام بگيرد و ساز و كار درست را در تعامل با سایر نمایندگان میانه رو پيدا كند دوباره تعداد اعضای فراکسیون امید به بالاي ١٠٠ نفر مي رسد.

۵) حتی می توان گفت با انتخاب روحاني در ١٣٩٦ ممكن است دوباره اعضاي فراكسيون به ١٥٠ نفر برسند. به شرط اینکه مدیریت فراکسیون در حمایت از موتلف اصلی خود ( یعنی روحانی) سست عمل نکند.

cartoon listeomid

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعیت این است که بخاطر رد صلاحیت درصد بالایی از اصلاح طلبان توسط نظارت استصوابی شورای نگهبان و آقای جنتی، اصلاح طلبان مجبور شدن 50 اصولگرا را در لیست قرار دهند…. حالا هم 30 نفر دیگر خیانت کردند از ترس اینکه دور بعد رد صلاحیت نشوند ! این نتیجه انفعال اقای عارف و اصلاح طلبان ساده اندیش است…. و باید جواب رای و اعتماد مردم و این خیانتها را بدهند

  2. از همان ابتدا مشخص بود اينها نفوذي هستند و مهندسي شده كه با تابلو اعتدال راي مردم طرفدار را بگيرند و بعد از ورود به مجلس هم كي به كيه ! !

  3. وقتی قرارباشه با کارگردانی تندروها وارد بازی بشی خوب معلومه اونها سناریو رو بنفع خودشون مینویسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا