خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرپیچی رییس دانشگاه علامه از دستور بازگشت دانشجویان ستاره‌دار

ماجرای گزارش عملکرد ریاست دانشگاه علامه‌طباطبایی و حواشی آن وارد فاز جدیدی شده است. حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه که یکی از گزینه‌های وزرات علوم است، برای تکذیب اعتراضات دانشجویان در طوفان توئیتری مصاحبه‌ای با ایسنا داشت. او در این مصاحبه مدعی شد که تمامی دانشجویان ستاره‌دار این دانشگاه در سال‌های اخیر به دانشگاه بازگشته‌اند به جز دو نفر که مشکل آنها در گزینش سازمان رفع نشده است.

به گزارش انصاف نیوز، در این میان «مهدیه گلرو» که یکی از دانشجویان محروم از تحصیلی است که در دوران ریاست سلیمی هم نتوانسته به دانشگاه برگردد، می‌گوید که با وجود نامه‌ی مکتوب جعفر توفیقی و رضا فرجی دانا مبنی بر بازگشت او به دانشگاه، اما سلیمی به دستورات عمل نکرده و از دستور وزارت علوم سرپیچی کرده است. این مساله تنها نمونه‌ای از مواردی است که سلیمی برای دفاع از خود آن را تکذیب کرده است.

مهدیه گلرو، دانشجو محروم از تحصیل از جمله دانشجویانی علامه است که پس از تغییر دولت و رییس دانشگاه زمزمه‌های برگشتش به دانشگاه شنیده شد. او در این مورد به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: «خوشحالی ما در سال 92 قابل توصیف نبود. بعد از سال‌های بد علامه با فشار و تلاش همه‌ی دانشجویان ادوار علامه، صدرالدین شریعتی اولین رییس دانشگاهی بود که تغییر کرد. بیشترین اخراج برای دانشجویان و اساتید، تفکیک جنسیتی، توقیف همه‌ی نشریات و پلمب دفتر انجمن اسلامی و انجمن‌های علمی و صنفی، تنها گوشه‌ای از درد علامه بود. حالا دکتر سلیمی رییس بزرگ‌ترین مجموعه علوم انسانی کشور بود. همه بسیج شدند تا خرابه‌ی علامه آباد شود».

او ادامه می‌دهد: «امروز اما متاسفانه ایشان در مصاحبه‌ای همه‌ی ناتوانایی‌ها و کاستی‌های خود را کتمان کرده و شرایط را خوب جلوه داده است. بسیاری از اساتید اخراج شده هنوز به دانشگاه بازنگشته‌اند. استادی از جمله ابراهیم توفیق، پرویز پیران، نمکدوست، شهلا اعزازی و…»

او در ادامه صحبت‌هایش در مورد مصاحبه‌ی سلیمی به ایسنا که مدعی شده است تمامی دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه برگشته‌اند، می‌گوید: «با وجود نامه‌ی مکتوب جناب آقای توفیقی و فرجی دانا مبنی بر بازگشت من به دانشگاه ایشان بنا بر مصالح و سلایق شخصی به دستورات عمل نکرده و از دستور وزارت علوم سرپیچی کرده است. مشکل بنده در وزارت علوم دو بار حل شده و دستور کتبی برای حل مساله به دانشگاه داده شده که شخص آقای سلیمی بی‌توجهی کرده‌اند و حتی با وجود مراجعه‌ی بنده به دانشگاه بر اساس گفته حراست دانشگاه طبق دستور ایشان مانع ورود بنده به دانشگاه برای پیگیری نامه شدند و گفتند آقای سلیمی دستور داده‌اند شما ممنوع‌الورود هستید. دستور ممنوع الورودی را که اولین بار صدرالدین شریعتی خرداد ۸۶ به من داد و سلیمی راه او را ادامه می‌دهد».

مهدیه گلرو تاکید می‌کند: «من بعد از ده سال هنوز به دنبال حقم هستم چون دیگر مساله شخصی نیست و تلاش من برای توقف این روند غیر قانونی برای دانشجویان امروز است، عدم مقاومت در برابر این قبیل تحریف‌ها و دروغ‌ها می‌تواند آینده آنها را نیز به خطر بیاندازد».

روزنامه‌ی وقایع اتفاقیه چند روز پیش در مطلبی تحت عنوان «علامه‌ای که «علامه» نشد» به نقد عملکرد سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت که بنا به ادعای بخشی از فعالین دانشجویی، با فشار بر این روزنامه، حذف گزارش و عذرخواهی این روزنامه را به دنبال داشت و فردای آن، مطلبی با عنوان «دانشگاهی که نامش باقی ماند» در روزنامه‌ی وقایع به چاپ رسید که در آن از سلیمی عذرخواهی شده بود.

روز بعد از چاپ گزارش اول و همچنین پس از مطرح‌شدن نام سلیمی به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی پست وزارت علوم، بسیاری از دانشجویان اخراجی دانشگاه علامه که سلیمی مدعی است به دانشگاه بازگشته‌اند و دانشجویان سابق و فعلی این دانشگاه با هشتگ #سلیمی_وزیرنشود از دوره‌ی مدیریت او در این دانشگاه نوشتند.

پس از این هشتگ حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه در مصاحبه‌ای با ایسنا مدعی شد که تمامی دانشجویان ستاره‌دار این دانشگاه در سال‌های اخیر به دانشگاه بازگشته‌اند به جز دو نفر که مشکل آنها در گزینش سازمان رفع نشده است. حسین سلیمی حتی گفته بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار فارغ‌التحصیل شده‌اند و از افرادی هستند که می‌توان به آینده‌ی علمی آنها امید داشت.

او همچنین مدعی شده توانسته «تمامی استادانی که از دانشگاه به صورت اخراجی، تعلیق و یا بازنشستگی زودتر از موعد رانده شده بودند» را به دانشگاه بازگرداند. او بازهم مدعی شده فضای امنیتی در دانشگاه از بین رفته و در این سال‌ها حتی یک دانشجوی علامه به دلیل فعالیت‌های سیاسی به کمیته‌ی انضباطی احضار نشده یا اینکه هیچ دانشجویی به خاطر فعالیت سیاسی از طریق نهادهای دانشگاه مورد فشار قرار نگرفته است.

با وجود این ادعاهای سلیمی، شواهد نشان می‌دهد همچنان بسیاری از دانشجویان ستاره‌دار و حتی استادانی که در زمان ریاست صدرالدین شریعتی از این دانشگاه اخراج شده‌اند به دانشگاه بازنگشته‌اند. البته استادانی که در همان زمان انتخاب شده‌اند همچنان مشغول به تدریس در این دانشگاه‌اند و به نظر نمی‌رسد سلیمی هم با حضور آنها در دانشگاه مشکلی داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا