خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور بررسی لیست جدید املاک نجومی در شهرداری تهران

در هفتمین جلسه‌ی شورای شهر تهران که در روز سه‌شنبه بیست و یکم شهریور ماه برگزار شد، شهربانو امانى در نطق پيش از دستور درباره‌ی سرویس‌های مدرسه سخن گفت و اعلام کرد: هر ساله افزایش 30 درصدی ترافیک شهریور ماه نسبت به مهرماه پیش بینی می‌شود که 16 درصد آن مربوط به سرویس‌های مدرسه است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این عضو کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر این که «بايد قبل از شروع سال تحصيلى سرويس‌هاى مدارس از سوی مديران مدارس ساماندهى شود»، گفت: پليس راهور موظف است تخلفات سرويس‌هاي مدارس را در راستاي افزايش ايمني دانش‌آموزان به شهرداري و مديران مدارس اعلام كند، اما در عمل تعلل صورت می‌گیرد.

شهربانو امانی اضافه کرد: روز گذشته دو مصوبه در كميته‌ی ايمنى داشتيم كه بر اين اساس شهردارى بايد لايحه‌ی ايمنى سرويس مدارس را ارایه كند.

وی از حضور نیافتن مديركل آموزش و پرورش در کمیته انتقاد كرد و گفت: سرويس مدارس بايد چراغ زرد رنگ بر روى خودروها داشته باشند، اما متاسفانه هيچ اقدامى نشده است و تنها 10 درصد سرويس‌هاى مدارس كنترل مي‌شوند.

واکنش اعضای شورای شهر به انتخاب نماینده در ستاد سمن‌ها

در ادامه‌ی جلسه امروز شورا، محمود میرلوحی درباره‌ی ساماندهی سمن‌ها گفت:  ستاد سمن‌ها از جمله موضوعاتى است كه بايد در شوراي پنجم به صورت ويژه در دستور كار قرار گيرد تا ساختار منسجم و يكپارچه داشته باشد.

وی همچنین افزود: ستاد سمن‌ها مى‌تواند با تشويق سمن‌هاى مهم فعال شود و در امر فرهنگسازي در موضاعات مختلف پيشروى كنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: با بودجه‌ی نفتى و دولتى نمى‌توان شاهد فرهنگسازى و تغيير در جامعه باشيم. سراهاى محلات در حد فروش صنايع دستي باقى مانده‌اند، در حالى كه مى‌توانند در فرهنگسازى پيشگام باشند.

حسن رسولى، عضو دیگر شورای شهر گفت: گزارشاتى مبنى بر بى‌انضباطى گسترده در ستاد سمن‌ها دريافت شده، بنابراين پيشنهاد مى‌شود در ستاد سمن‌ها يك نماينده از كميسيون برنامه و بودجه حضور داشته باشد تا بى‌نظمى‌ها رصد شود.

ستاد بايد تسهيل‌گر فعاليت سمن‌ها باشد

شهربانو امانى نيز در واكنش به انتخاب نماينده شورا در ستاد سمن‌ها گفت: گويا در مديريت قبلى شهر دستور داده بودند كه هركسى يك سمن تاسيس كند و موضوع ستاد سمن‌ها در جريان مناظرات انتخاباتى رياست جمهورى نيز مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در كشور ما شوراى شهر به محل توزيع پول و منابع مالى بدل شده، اما ما بايد در كنار ساير نهادها باشيم و ستاد سمن محل توزيع پول و يا نماينده‌ی كميته امداد و بهزيستي نيست، بلكه بايد تسهيل‌گر فعاليت سمن‌ها باشد.

در همین رابطه، مجید فراهانى، عضو دیگر شورای شهر گفت: ستاد سمن‌ها متولى مشخصى در كشور ندارد، نهادهايي مانند وزارت ورزش، وزارت كشور و ساير نهادها فعاليت‌هايى كرده‌اند و اولويت اصلى در اين رابطه ايجاد ساماندهى و يكپارچه‌سازى ستاد سمن‌ها است.

وی ادامه داد: نيازمند دقت بيشتر در ستاد سمن‌ها هستيم و در اين راستا جلب مشاركت مردم بسيار مهم است و بايد اين سه موضوع در دستور كار ستاد سمن‌ها قرار گيرد.

همچنین در این جلسه حجت نظرى، حسن خليل‌آبادى، ناهيد خداكرمى، شهربانو امانى، مجيد فراهانى به عنوان اعضاى ستاد توان‌افزايى و حمايت از فعاليت‌هاى سمن‌هاى شهر تهران انتخاب شدند.

انجام نامه‌نگاری‌ها از طریق اتوماسیون اداری

در این جلسه، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران خبر داد: از این پس تمامی نامه‌نگاری‌ها در شورای شهر تهران از طریق اتوماسیون اداری انجام می‌شود و صرفه‌جویی و در دسترس بودن از مهمترین مزایای این اقدام است.

ليست جدید املاک و پول‌های نجومی شهرداری تهران

افشين حبيب‌زاده در جلسه‌ی امروز شوراى شهر تهران گفت: اسناد و مداركى وجود دارد كه طبق آن، پول و املاك به برخى افراد خاص واگذار شده است.

وی ادامه داد: به جهت تعدد موارد و رعايت شأن افراد از اعلام اسامى خودارى مى‌كنم، اما هرچه سريعتر وارد موضوع مى‌شویم تا علاوه بر ادامه نیافتن اين واگذارى‌ها، املاك و سرمايه‌ها نيز برگردانده شوند.

محسن هاشمى نيز در اين باره اذعان کرد: من حرف حبيب‌زاده را قبول دارم، اما لازم نيست كه در حال حاضر در اين زمينه سخن بگويم و بهتر است آقای حبیب‌زاده، اسناد خود را به امينى، رييس كميسيون نظارت تحويل دهد تا بررسى‌ها صورت گيرد.

همچنین على اعطا به عنوان نماينده‌ی شوراى اسلامى شهر تهران در اجراى ماده (٨) قانون نوسازى و عمران شهرى انتخاب شد.

گزارش یکصد روزه شهردار تهران به شورای شهر

این طرح دو فوریتی با رأى اكثريت آرا تصويب شد و برهمين اساس نجفى موظف است گزارشى مستند و دقيق از وضعيت شهرداري تهيه کرده و در اختيار شورا قرار هد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نمایندگانی که در طرح تحقیق و تفحص مجلس از املاک نجومی نتواتستند کاری از پیش ببرند، می بایست از مردم عذرخواهی کنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا