خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن هاشمی: سینماهای خاطره‌انگیز مصادره شده باید احیا شوند

محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران گفت: برخی سینماهای قدیمی در اختیار نهادهای انقلابی هستند و از این نهادهای انقلابی خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد بهره‌برداری از این سینماها را در اختیار شهرداری قرار دهند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در روز سینما، در سینما آزادی حاضر شد و ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این سینما که توسط شهرداری تهران بازسازی شده، بازدید کرد.

در ابتدا رضا سعیدی‌پور مدیرعامل سینما آزادی با اشاره به اینکه سینمای آزادی با دارا بودن تنها پنج سالن رتبه دوم جذب تماشاگر را دارد، گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر سالانه سینمای آزادی را برای تماشای فیلم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی سینمای آزادی نبود پارکینگ مناسب است، گفت: قطعه زمینی در مجاورت سینما آزادی قرار دارد که متعلق به بانک سپه است و تنها 90 ظرفیت دارد که امکان ارائه خدمت به رانندگان خودروها در همه ایام سال وجود ندارد و اگر این زمین توسط شهرداری تملک و به پارکینگ بدل شود بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

مدیرعامل سینمای آزادی با بیان اینکه شهرداری تهران کمک‌های زیادی برای احیای صنعت سینما انجام داده است، بیان کرد: یکی از مشکلات سینما آزادی نبود پارکینگ است که با کمک شهرداری می‌توان این مشکل بزرگ را رفع کرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر پس از استماع سخنان مدیرعامل سینما آزادی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که اختلافی در مالکیت قطعه زمین مجاور سینما آزادی وجود دارد، گفت: اگر شهرداری این زمین را خریداری کند می‌توانیم در آن خروجی مترو را ایجاد کرده و مجتمع پارکینگ بر روی آن احداث کنیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب صنعت سینمایی به سمت ابتذال کشیده شده بود و سرمایه‌گذاران سینمایی نیز از نوع طاغوتی بودند، گفت: بعد از انقلاب عمده سینماها یا مصادره شد و یا تعطیل شدند.

هاشمی با بیان اینکه پس از انقلاب بلافاصله کشور دچار جنگ شد و شاهد بودیم که وضعیت سینماها دچار رکود شد و سینما به کاری ضررده بدل شده بود، گفت: در یک دهه اول انقلاب رکود جدی در صنعت سینما دیده شد و بسیاری از سینماها تغییر کاربری گرفتند اما پس از مدتی نیروهای اصیل انقلاب وارد صنعت سینما شدند و موضوع سینما و تئاتر رو به درآمدزایی حرکت کرد و این صنعت رشد و پویا شد و سرمایه‌گذاران کم کم آثار ارزشمندی را ساختند و فعالیت سینمایی توجیه فنی و اقتصادی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برای کمک به سینما آمده‌ایم، گفت: با این حال هنوز برخی سینماهای قدیمی در اختیار نهادهای انقلابی هستند بخصوصا سینماهایی که مصادره شدند و از این نهادهای انقلابی خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد بهره‌برداری از این سینماها را در اختیار شهرداری قرار دهند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سینماهای خاطره‌انگیز باید احیا شود، گفت: به همین دلیل رئیس کمیسیون فرهنگی را مامور کرده‌ایم تا نسبت به پیگیری وضعیت سینماها اقدام کند.

هاشمی که در جمع مردم سخن می‌گفت در واکنش به اعتراض یکی از شهروندان مبنی بر گران بودن قیمت بلیت سینما گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند به مناسبت‌های فرهنگی بن سینما تهیه کرده و آن را در اختیار کارمندانشان قرار دهند و شهرداری تهران نیز می‌تواند همانگونه که در موضوعات مختلف فرهنگی یارانه می‌دهد بر روی یارانه بلیت سینما برای عموم شهروندان نیز مطالعاتی انجام دهد.

مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز که در این بازدید اعضای شورای شهر را همراهی می‌کرد، گفت: برخی سینماهای تاریخی و قدیمی بخصوص در خیابان لاله‌زار در حال تملک است و پکیج فرهنگی با محوریت خانه اتحادیه در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه دو سینما در میدان امام حسین و خیابان شهرستانی توسط شهرداری خریداری و بازسازی شده است، گفت: تلاش داریم سینماهای متروکه بازسازی و به چرخه فعالیت بازگردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا