خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شمخانی از همه پرسی اقلیم کردستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان می تواند موجب تشدید اختلاف نظرهای موجود میان احزاب و گروه های کردی شود.

به گزارش ایرنا، علی شمخانی عصر امروز -سه شنبه- در حاشیه بیست و هشتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت، با اشاره به تاثیر مخرب برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان در از دست رفتن فرصت ها و ظرفیت های فراوان و اثرگذار جامعه کردی در حاکمیت عراق افزود: با افزایش تنشهای ناخواسته در این منطقه مصائب و رنج های مضاعف برای مردم ستم دیده و شجاع اقلیم را رقم خواهد زد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درخصوص اثرات ضد امنیتی طرح برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد: اکنون که با همت کشورهای خط اول مبارزه با تروریسم به پایان حضور فیزیکی عناصر تکفیری وابسته نزدیک می شویم، برخی اقدامات نسنجیده می تواند خطر شکل گیری منازعات جدید و بازتولید ناامنی افزایش دهد.

شمخانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دستاوردهای اخیر محور مقاومت در برابر تروریسم تاکید کرد: سیاست داعش پروران برای اعمال راهبرد ناامن سازی منطقه از طریق ابزار تروریسم، فرجام تلخی را برای طراحان این فتنه بدنبال داشت.

وی افزود: پیشکسوتان جهاد وشهادت که 8 سال با دستان خالی در برابر صدام و حامیان منطقه ای و فرامنطقه‌ای او ایستادند و از اسلام وایران دفاع کردند نسل پرورش دهنده شهید حججی ها هستند .

شمخانی گفت: محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت فرصتی برای بیعت مجدد با آرمان های امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری ونشان دهنده پویایی فرهنگ والایی است که شهید حججی ها را آماده سربازی در راه ارمانهای انقلاب اسلامی می کند.

به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت عصر امروز -سه شنبه- به میزبانی دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریادارحبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در مسجد حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.


پارلمان عراق به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان رای منفی داد

پارلمان عراق در جلسه امروز (سه شنبه) به رد همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق رأی داد و این همه پرسی را غیر قانونی اعلام کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، پارلمان عراق در این جلسه اختیار انجام اقدامات لازم برای توقف همه‌پرسی و حفظ وحدت عراق را به حیدر العبادی نخست وزیر این کشور واگذار کرد.

طبق این گزارش نمایندگان کرد در اعتراض به این مصوبه، پارلمان را ترک کردند.

گزارش حاکی است: نمایندگان پارلمان عراق از نخست وزیر این کشور خواستند که گفت و گوهای جدی برای حل مسایل فی مابین بغداد و اقلیم کردستان را آغاز کند.

درحالی که سه نماینده کرد، تهدید به شکایت در دادگاه قانون اساسی علیه مصوبه امروز پارلمان عراق کرده اند، سه نماینده مخالف همه پرسی امروز رسما شکایتی را علیه این همه پرسی با طرفیت مسعود بارزانی تقدیم دادگاه کرده اند.

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق قرار است روز 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار شود.

دولت عراق پیش از این اعلام کرد که همه‌پرسی را اقدامی غیرقانونی می‌داند و به نتایج آن پایبند نخواهد بود.

جلسه امروز پارلمان عراق به ریاست سلیم الجبوری و حضور 168 نماینده تشکیل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا