خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا تسلیم بشار اسد شد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از تحلیلگران نوشت: آمریکا با قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد سوریه موافقت کرد در حالیکه در آن به سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اشاره ای نشده است و این امر به منزله تسلیم شدن دولت اوباما مقابل خواسته های روسیه و ایران برای ماندن اسد در قدرت است.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی نوشت: آنچه که نظام آمریکا علنا در مورد لزوم رفتن رئیس جمهوری سوریه از قدرت می گوید کاملا با آنچه که در پشت پرده صورت می گیرد تفاوت دارد چرا که آمریکا استراتژی را در پیش گرفته است که از ماندن رئیس جمهوری سوریه در قدرت برای دور کردن خطرات تروریسم حمایت می کند.

این روزنامه به نقل از تحلیلگران با اشاره به موافقت آمریکا با صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد سوریه که در آن به سرنوشت بشار اسد اشاره ای نشده است، اعلام کرد که تسلیم شدن دولت اوباما مقابل خواسته های روسیه و ایران به معنای اجازه به اسد برای ماندن در قدرت در آینده ای نزدیک است.

از سوی دیگر جوشوا لاندیس، رئیس مرکز پژوهش های خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهاما گفت: حساب و کتاب های کاخ سفید حکایت از این دارد که همکاری با اسد در حال حاضر بهتر از راه حل های جایگزین دیگری است. راه حل جایگزین رفتن به جنگ با روسیه یا اعزام تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی برای جنگ با داعش است.

طبق گزارش واشنگتن پست، نظام آمریکا با انتقادات شدیدی از سوی نمایندگان مجلس مواجه است چرا که تعدادی از آنها می گویند کاخ سفید استراتژی مشخصی برای بیرون راندن داعش ندارد.

این روزنامه آمریکایی نوشت که این مساله بر کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر گذاشته و باعث دو دستگی شده است چرا که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از ایده مارکو روبیو و جب بوش و کریس کریستی رقبای دموکرات در این امر حمایت کرده که بر براندازی دولت سوریه تاکید دارند، اما دونالد ترامپ و تد کروز و رند پل، نامزدهای حزب جمهوری خواه با دموکرات ها هم نظر نیستند. این در حالی است که برنی ساندرز و مارتین اومالی از نامزدهای دموکرات معتقد هستند که بهتر است اسد در قدرت بماند تا دژ مستحکمی در قبال تروریسم باشد.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که موضع جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیرامون این مساله از بیش از یک سال قبل تغییر نکرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یک سال و نیم قبل گفته بود که اسد مشروعیت خود را از دست داده است و وی باید قدرت را رها کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت که کری ظرف هفته های اخیر انعطاف بسیاری را در خصوص این مساله نشان داده است و وی کمپینی را با حامیان رئیس جمهوری سوریه (ایران و روسیه) رهبری می کند تا طرحی را برای روند صلح با مخالفان مورد حمایت آمریکا، عربستان و ترکیه تدوین کند.

کری پس از دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در هفته گذشته تاکید کرد که آمریکا و هم پیمانانش برای آنچه که تغییر نظام در سوریه نامیده می شود، تلاش نمی کنند.

این روزنامه همچنین نوشت که سیاست کاخ سفید در مورد سوریه چرخش 180 درجه داشته است. به ویژه اینکه کاخ سفید که معتقد بود اسد شایسته رهبری سوریه در آینده نیست با پوتین در مورد این مساله توافق نظر پیدا کرده که باید آینده توسط خود سوری ها تعیین شود.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا