خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه اتحادیه عرب علیه ایران

شورای اتحادیه عرب در نشست روز سه‌شنبه در سطح وزیران خارجه در قاهره بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن ادعاهای بی‌اساسی علیه ایران مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الریاض، شورای اتحادیه عرب در بیانیه‌ پایانی مدعی شد: امارات باید بر جزایر سه‌گانه (تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی) حاکمیت کامل داشته باشد و تمام اقدامات و تلاش‌های امارات برای باز پس‌گیری این سه جزیره مسالمت‌آمیز و قابل تایید است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که ما اشغال جزایر سه‌گانه و نقض حاکمیت دولت امارات از سوی ایران را محکوم می‌کنیم و این اقدامات در منطقه بی‌ثباتی و ناامنی ایجاد می‌کند و صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

وزیران خارجه کشورهای عربی همچنین مدعی شدند: ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند و ما حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد را مجدد محکوم می‌کنیم و مسوولیت این اقدامات بر عهده ایران است و از ایران می‌خواهیم که به توافقات و معاهدات بین‌المللی و به خصوص توافق وین در مورد روابط دیپلماتیک در سال 1963 پایبند باشد.

در این بیانیه ادعا شده است: از ایران می‌خواهیم که به اظهارات خصمانه، اقدامات تحریک آمیز و حملات رسانه‌ای علیه کشورهای عربی پایان دهد. زیرا این اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی به شمار می‌رود. از ایران می‌خواهیم که به حمایت خود از درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی که موجب بحرانی‌تر شدن این درگیری‌ها در منطقه می‌شود، پایان دهند و از شبه نظامیان و احزاب مسلح در کشورهای عربی حمایت نکند.

در بیانیه‌ پایانی شورای اتحادیه عرب وزیران خارجه مدعی شدند: ما دخالت ایران در امور داخلی بحرین و همچنین دخالت در بحران سوریه را محکوم می‌کنیم و این دخالت می‌تواند نتایج خطرناکی بر آینده، امنیت، حاکمیت، ثبات و وحدت ملی سوریه داشته باشد.

این بیانیه مدعی شده است که ایران در امور داخلی یمن دخالت می‌کند و از نیروهای مخالف دولت قانونی یمن حمایت می‌کند و این امر تاثیر منفی بر امنیت و ثبات یمن، کشورهای همسایه و منطقه داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا