خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمادگی ایران برای اسکان‌اضطراری مسلمانان‌میانمار دربنگلادش

دبیرکل جمعیت هلال احمر، از آمادگی ایران برای اسکان اضطراری مردم مسلمان میانمار در کشور بنگلادش خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی محمدیون با اشاره به عملیات بارگیری محموله بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر برای کمک به مردم مسلمان روهینگیای میانمار، گفت: با توجه به منویات و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری مبنی بر کمک به مردم مسلمان میانمار و همچنین اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر، محموله بشردوستانه حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی صبح چهارشنبه از محل سازمان امداد و نجات این جمعیت بارگیری شده و برای انتقال هوایی به فرودگاه مهرآباد منتقل می شود.

وی با بیان اینکه محموله بشردوستانه هلال احمر برای مردم مسلمان میانمار ۱۶۰ تن وزن دارد، تاکید کرد: در فاز نخست ۴۰ تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور بنگلادش ارسال می شود تا در میان آوارگان مسلمان میانماری توزیع شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم عالی ارزیاب متشکل از دبیرکل هلال احمر، وزیر امور خارجه و دست اندرکاران به عنوان ارزیاب اولیه به کشور بنگلادش تاکید کرد: پس از ارزیابی اولیه نسبت به ارسال محموله های دیگر نیز اقدام خواهد شد.

وی به ایجاد و استقرار واحدهای اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر ایران در بنگلادش اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر ایران با برپایی چادرهای امدادی، آمادگی تامین اسکان اضطراری مردم مسلمان میانمار به مدت سه ماه در بنگلادش را دارد.

محمدیون با اشاره به اینکه بارگیری محموله بشردوستانه هلال احمر برای مردم مسلمان میانمار امروز به اتمام می رسد، عنوان کرد: به محض تامین  شپرایط فنی از سوی کشور ایران و بنگلادش، آماده ارسال محموله به بنگلادش هستیم.

به گفته وی، پس از بررسی شرایط اگر نیاز به ارسال محموله های بعدی باشد، مطمئنا نسبت به ارسال محموله ها اقدام خواهد شد.

اعلام آمادگی هلال احمر برای برپایی بیمارستان صحرایی در بنگلادش

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز درباره برپایی چادرهای امدادی هلال احمر به منظور اسکان اضطراری مردم مسلمان میانمار گفت: ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی به منظور اسکان اضطراری برای ارسال در نظر گرفته شده است، به علاوه آمادگی داریم تا همراه با ارسال چادرهای امدادی، تیم های اسکان اضطراری نیز به کشور بنگلادش اعزام شوند تا نسبت به اسکان اضطراری آوارگان میانماری در این کشور اقدام شود.

وی با اشاره به امکان برپایی بیمارستان صحرایی با تمامی تجهیزات برای مردم میانمار در کشور بنگلادش، اضافه کرد: در صورت انجام هماهنگی های لازم با کشور بنگلادش، این بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم های عملیاتی و واکنش سریع هلال احمر به کشور بنگلادش برای کمک به آوارگان میانماری، خاطرنشان کرد: امکان اعزام رسته های مختلف عملیاتی متشکل  از ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی زبده وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا