خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه‌های آیت‌الله سبحانی درباره‌ی منابر محرم

آیت‌الله سبحانی گفت: اگر منابر علمی و اخلاقی در معنای حقیقی باشد نظام را به پا می‌دارد و اگر با هیاهو تمام کنیم تنها در مسجد اثر دارد و در بیرون مسجد اثر ندارد.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نهال اسلام را کاشت و خودش آن را باغبانی و حراست کرد اظهار کرد: پس از ایشان اموی‌ها هرگز راضی نبودند این درخت به بار بنشیند و تناور باشد بنابراین اسلام را به عناوین مختلف تحریف کردند.

او با بیان اینکه امام حسین(ع) وقتی به امامت رسید احساس کرد که دوره امر به معروف لسانی نیست، خاطرنشان کرد:بنابراین این نظام را معرفی و حرکت در امت اسلامی ایجاد کرد تا به ثمر برسد که البته روز اول به ثمر رسید اما اثر آن به تدریج بود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است گفت: بنابراین نهضت حسین بن علی(ع) مکتب است نه جریان؛ و در طول زمان این مکتب بهانه بوده که افراد بتوانند حقوق خود را از افراد ناحق بگیرند.

او توصیه هایی به مناسبت ایام تبلیغی ماه محرم به طلاب کرد و گفت: اگر طلاب عازم شهرهای دیگر هستند باید در نظر داشته باشند منابر باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد یعنی پای منبر یک نوع احساس ایمان و اخلاق کنند و تحول داشته باشند نه آنکه پای منبر بشنوند و بروند.

این مرجع تقلید ادامه داد: لازمه منبر تحولی این است که سخنران آن اهل مطالعه باشد یعنی تاریخ، آیه و نقد آن مطالعه شود. اگر منابر علمی و اخلاقی در معنای حقیقی باشد نظام را به پا می‌دارد و اگر با هیاهو تمام کنیم تنها در مسجد اثر دارد و در بیرون مسجد اثر ندارد.

او یادآور شد: اکنون باید مشکل واعظ برطرف شود؛ مرحوم فلسفی می گفت برای هرمنبر ۸ ساعت مطالعه می کنم لذا ۶۰ سال منبر رفت و هرگز کهنه نشد لذا مقتل و تاریخ باید صحیح و منبر به گونه ای باشد که سازنده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مقتل، یعنی به قتل رسیده!!و بار اثرگذار شهادت را ندارد، کاش! این کلمه تکرار نمی شد.
    حسین سرباز ره دین است
    حسین کشته ی ره آیین است
    این است عاقبت حق طلبی
    کتاب حماسه ی حسینی استاد مطهری تا ابد جاودانه و راهنماو روشنگر!
    یادش گرامی. که سال ها از هم لباسانش، جلوتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا