خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اصلاح‌طلبان موفق به برآورده کردن خواست‌ اهل سنت نشدند»

عضو حزب اتحاد ملت گفت: مولوی عبدالحمید به دلیل شرکت در انتخابات و توصیه به انتخاب نام حسن روحانی بسیار تحت‌فشار قرار دارد، حتی در مورد من هم این مسئله صدق می‌کند زیرا در تمام دوران انتخابات مردم را امیدوار کرده‌ام، اما پس از اعلام نتیجه حتی وزرا آقای روحانی دیداری نداشتند در مراسم تحلیف هم اهل سنت را برای دعوت قابل ندانستند. چنین رفتاری در بین مردم آثار منفی برجا گذاشته و به‌شدت معترض هستند و مطرح می‌کنند که اگر ما به رئیسی رأی می‌دادیم حداقل به لحاظ اقتصادی پشتیبان و حامی داشتیم.

جلال جلالی زاده، نماینده مردم در مجلس ششم و عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با انتقاد اهل سنت از اصلاح‌طلبان گفت: اهل سنت از سال 76 بدون هیچ شرط و شروطی اصلاح‌طلبان را موردحمایت خود قراردادند و همواره تعیین‌کننده پیروزی آنان به‌حساب می‌آمدند، اما متأسفانه آن‌طور که لازم بود اصلاح‌طلبان موفق به برآورده کردن خواست‌های اهل سنت نشدند. درحالی‌که زمانی که اقوام مختلف وارد یک ائتلاف سیاسی یا انتخاباتی می‌شوند باید به تعهدات پایبند بود و در تقسیم سهم و ثمره کار همه را موردتوجه قرارداد.

وی در ادامه اضافه کرد: حمایت اهل سنت از اصلاح‌طلبان حتی موجب یک نوع واکنش از سوی اصولگرایان شده است، به‌خصوص در ارگان‌ها و نهادهایی که در اختیار این طیف سیاسی قرار دارد. آنان با بهانه عدم گرایش سیاسی اهل سنت به اصولگرایان نسبت به آنان اجحاف می‌کنند و حتی مطرح کرده‌اند به دلیل عدم تحقق وعده‌های اصلاح‌طلبان یک‌بار از اصولگرایان حمایت به عمل‌آورید و رفتار این طیف سیاسی با خود را مورد آزمایش قرار دهید.

نماینده مردم در مجلس ششم در این رابطه اظهار داشت: مولوی عبدالحمید به دلیل شرکت در انتخابات و توصیه به انتخاب نام حسن روحانی بسیار تحت‌فشار قرار دارد، حتی در مورد من هم این مسئله صدق می‌کند زیرا در تمام دوران انتخابات مردم را امیدوار کرده‌ام، اما پس از اعلام نتیجه حتی وزرا آقای روحانی دیداری نداشتند در مراسم تحلیف هم اهل سنت را برای دعوت قابل ندانستند. چنین رفتاری در بین مردم آثار منفی برجا گذاشته و به‌شدت معترض هستند و مطرح می‌کنند که اگر ما به رئیسی رأی می‌دادیم حداقل به لحاظ اقتصادی پشتیبان و حامی داشتیم.

این عضو حزب اتحاد ملت در این خصوص که چه تضمینی برای تحقق به وعده‌های اصولگرایان وجود دارد، بیان کرد: البته به قول‌های اصولگرایان هم نمی‌توان اعتماد کرد، اما ازآنجاکه چندین بار تجربه اصلاح‌طلبان تکرار شده و نتیجه نگرفتند اهل سنت بر این اعتقادند که یک‌بار هم اصولگرایان را مورد تجربه قرار دهند، ولی امیدوار هستم که رویگردانی اهل سنت از اصلاح‌طلبان به وقوع نپیوندد.

جلالی زاده در خصوص علت انتظارات اهل سنت از اصلاح‌طلبان درحالی‌که دولت در اختیار آنان نیست، توضیح داد: اهل سنت سنخیتی با آقای روحانی ندارند به دلیل وعده‌هایی اصلاح‌طلبان به او اعتماد کردند بنابراین لازم است که این طیف سیاسی به آقای روحانی فشار وارد کند تا این پشتیبانی را از دست ندهد. اهل سنت هم به دنبال منافع خود است همان‌طور که تمام طیف‌های سیاسی چنین هستند و آنان نمی‌توانند چندین سال بر اساس وعده‌های اصلاح‌طلبان رفتار کنند و درنهایت هم چیزی نصیبشان نشود.

وی در ادامه اضافه کرد: انتخاب یک مدیر در آموزش‌وپرورش چه مشکلی می‌تواند به وجود آورد؟ همیشه عدم به‌کارگیری اهل سنت را به گردن دستگاه‌های امنیتی می‌اندازند؛ بنابراین این دوره برای آقای روحانی، اصلاح‌طلبان و اهل سنت بسیار حساس است و درصورتی‌که اقدامات اساسی و خوبی محقق نشود یک مخالفت ناامیدکننده‌ای حاکم خواهد شد که به نفع کشور هم نیست.

نماینده مردم در مجلس ششم در رابطه با حضور ابراهیم رئیسی به‌عنوان مهمان مولوی عبدالحمید به معنای زمینه‌سازی برای انتخابات 1400 یادآور شد: دور از انتظار نیست، حتی آقای رئیسی پیش از انتخابات کسانی برای جلب حمایت فرستاده بود و درصورتی‌که از او حمایت به عمل می‌آوردیم احتمال موفقیتش با توجه به امکاناتی که در اختیار داشت بعید نبود.

این عضو حزب اتحاد ملت دراین‌باره مشکلات موجود برای عدم به‌کارگیری اهل سنت، تصریح کرد: کسانی که قدرت در دست می‌گیرند متأسفانه یاران خود را فراموش می‌کنند حتی در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی، او موفق به انتخاب یک بخشدار هم نشد. دستور داده می‌شد، اما موردتوجه قرار نمی‌گرفت. اهل سنت تا به امروز حتی یک رئیس دانشگاه هم نداشته این حوزه‌ها در اختیار اصلاح‌طلبان قرار دارد و آن‌ها هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرا ندارند، حداقل باید اعلام کنند که توانایی اجرا خواسته‌ها را ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مطالب یادداشت جناب جلالی زاده بسیار شفاف ومنطقی واقیعت امررابیان نمودند؟جامع اهلسنت همواره از زمان انتخابات اولین دوره ریاست جمهوری دکترخاتمی درانتخابات ریاست جمهوری از اصلاح طلبان‌ ودکترسیدمحمد خاتمی حمایت کردند و باعث پیروزی جریان اصلاح طلبانندبوده اند اما در عمل هیچوقت عملکردی مثبت ازجانب اصلاح طلبان دیده نشد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا