خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت مجدد کنگره آمریکا با فروش هواپیما به ایران | قطعی نیست

بی بی سی نوشت:

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به متمم هایی در برنامه بودجه دولت با هدف جلوگیری از فروش هواپیماهای تجاری به ایران رای داده است، با این حال قانونی شدن این متمم قطعی نیست.

به گزارش رسانه های آمریکایی پیتر روسکام، نماینده جمهوری خواه این مجلس، دو متمم را برای این منظور به بودجه ۲۰۱۸ دولت افزوده است. یکی از اینها به طور مشخص استفاده از منابع دولتی برای صدور مجوز معاملات مالی برای فروش هواپیما به ایران را ممنوع می کند و دیگری مانع می شود که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خارجه فروش هواپیما به ایران را تایید کند.

به گزارش نشریه “هیل” آقای روسکام گفت که با توجه به سابقه ایران در استفاده از هواپیماهای تجاری برای انتقال سلاح و نیرو در حمایت از دولت سوریه، آمریکا باید از فروش هواپیما به ایران خودداری کند.

دمکرات ها هشدار داده اند که این اقدام می تواند برجام (توافق جامع اتمی میان ایران و گروه پنج به علاوه یک) را تضعیف کند.

ارل بلومنار، نماینده دمکرات اورگان، گفت که مسدود کردن فروش هواپیما باعث “تنبیه مالی شرکت های آمریکایی به دلیلی نامناسب” می شود و برجام را تهدید می کند.

اما نشریه “هیل” که اخبار کنگره را پوشش می دهد نوشت که آقای روسکام سال گذشته هم متمم های مشابهی به بودجه اضافه کرده بود اما هرگز در مصوبه نهایی جای نگرفت و قانونی نشد.

مجلس نمایندگان نوامبر گذشته زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور بود طرحی را برای مسدود کردن تامین مالی فروش هواپیما به ایران تصویب کرده بود اما آن طرح هرگز در سنا به رای گذاشته نشد.

شرکت اروپایی ایرباس و شرکت آمریکایی بوئینگ سال گذشته قراردادهای چند میلیارد دلاری برای فروش هواپیما به ایران امضا کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا