خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آمریکا مخالف همه‌پرسی اقلیم کردستان است»

یکی از اعضای جنبش کردی “تغییر” اعلام کرد، آمریکا ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت عراق، بار دیگر مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، هوشیار عمر، عضو اتاق روابط دیپلماتیک در جنبش کردی “تغییر” اعلام کرد، ایالت متحده بار دیگر بر مخالفت خود با برگزاری همه‌پرسی “استقلال” اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

هوشیار عمر در گفت‌وگو با شبکه knn وابسته به جنبش تغییر (که مخالف با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان است)، گفت: برت مک‌گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش با فرماندهی جنبش تغییر نشستی داشت که این نشست جهت ابلاغ موضع آمریکا درباره برگزاری همه‌پرسی به کردستان برگزار شد.

این فعال جنبش تغییر تاکید کرد: هیئت آمریکایی خواهان تاخیر در برگزاری همه‌پرسی از طریق صدور مصوبه‌ای از سوی پارلمان کردستان شد.  مک‌گورک نیز تصریح کرد که آمریکا به صورت “قاطعانه و صریح” با برگزاری همه‌پرسی در ۲۵ سپتامبر مخالف است.

هوشیار عمر در ادامه افزود: هیئت آمریکایی روز گذشته نیز با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز دیدار و تاکید کرد، آمریکا، انگلیس و فرانسه در حل مشکلات بین اقلیم و بغداد برای ایجاد چارچوب جدیدی از روابط بین دو طرف ضمن وجود تضمین‌ها مشارکت خواهند کرد.

پارلمان عراق روز سه شنبه بر مخالفت با همه‌پرسی اقلیم کردستان تاکید کرد و نخست وزیر عراق را به اتخاذ “تمامی تدابیر برای حفظ تمامیت عراق” ملزم کرد. در پی تصویب این مصوبه نمایندگان کرد پارلمان را ترک کردند.

در مقابل، مسعود بارزانی با اعلام اینکه “پارلمان عراق نمی‌تواند اراده مردم کرد را در هم بشکند”، بار دیگر بر اراده اقلیم کردستان جهت برگزاری همه‌پرسی تاکید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا