خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خط تخریب؛ از یاران امام تا بیت امام

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه تحت فشار نهادهای قدرتمند ولی غیر پاسخگو عملا استقلال خود را از دست داده و همین امر سبب بروز استانداردهای دوگانه در رفتار هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاه شده است.

حامد کریمی در گفتگو با ایسکانیوز با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه تهران در روزهای اخیر شاهد فضایی متفاوت و البته غیرواقعی بوده است گفت: تشکل ها و گروههایی که یک ایده را با استفاده از قالب ها و تریبون های چند گانه خود پیش می برند بیش از پیش فقدان پشتوانه دانشجویی خود را به نمایش گذاشتند که شاهد آن برگزاری برنامه هایی در کوچکترین سالن دانشگاه آنهم در حضور اندک دانشجویان است.

وی گفت: این وضعیت و تخصیص امکانات و بیت المال به این جریان ها بیش از وزن اجتماعی شان در حالی است که بخش های وسیعی از دانشگاهیان نه تنها امکان سازمان یابی و استفاده از ظرفیت های قانونی برای پیشبرد مطالبات شان را ندارند که دانشگاه شروع به احضار و برخورد با این فعالان مستقل دانشجویی کرده است.

کریمی ادامه داد: دعوت از سخنرانانی که جز توهین و اتهام زنی به افرادی که مظلومانه هیچ تریبونی برای دفاع از خود نداشته و ندارند عملی غیر اخلاقی و ناقض سیاست هایی است که در مدت اخیر دانشگاه مدعی اعمال آنها است.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت:به نظر می رسد دانشگاه تحت فشار نهادهای قدرتمند ولی غیر پاسخگو عملا استقلال خود را از دست داده و همین امر سبب بروز استانداردهای دوگانه در رفتار هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاه شده است.

وی افزود: مدیران دانشگاه زمانی که تحت فشار همین نهادها در اقدامی بی سابقه قید استقلال دانشگاه را زده و تسلیم این فشارهای محفلی شدند و به صورت فیزیکی مانع از پخش پیام سید محمد خاتمی و حضور دکتر یزدی در برنامه ۱۶ آذر شدند بایستی این روزها را پیش بینی می کردند

کریمی خاطرنشان کرد: تعجب آور آنکه دانشگاه در جزیی ترین موارد فعالیتی انجمن اسلامی مداخله می کند و گاه و بیگاه نیز شاهد برخوردهای سنگین و احکام مختلف برای این تشکیلات در چند سال اخیر بوده ایم وطرف دیگر کار را عملا رها کرده است.

وی ادامه داد: سخنرانی یکی از مسئولان قضایی با ادبیات سیاسی و غیر حقوقی در سالن نیمه خالی دانشکده حقوق و تحریک دانشجویان به گزارش دهی و خبر چینی عملا دستاوردی جز افزایش حس بی اعتمادی روزافزون شهروندان به همدیگر و امنیتی سازی بیش از پیش فضا نخواهد داشت.

کرمی در ادامه گفت: جالب آنکه سخنرانی هفته پیش که البته در روز تعطیل برگزار می¬شد، یکی دیگر از همین افراد در برنامه ای با هدف محکوم کردن کشتار شیعیان نیجریه، طی اتفاقاتی جالب و البته قابل پیش بینی عملا به میتینگی علیه انجمن اسلامی، توهین به پیشگامان انقلاب اسلامی و یاران مظلوم امام و ترغیب و تشویق دانشجویان حاضر در سالن به پیشبرد پروژه ایجاد درگیری و خشونت در دانشگاه بدل شد.

وی در پایان اضافه کرد: اقدامات یکسویه این تشکل ها آنقدر گسترش یافت که در اتفاقی عجیب در برنامه سخنرانی حسین شریعتمداری، خط تخریب از یاران مظلوم امام به بیت امام وشخص آیت الله سید حسن خمینی رسید. گویی این نهادهای تحمیلی بر دانشگاه از مشارکت پرشور مردم در انتخابات های پیش رو به وحشت افتاده و روز به روز بر هجمه خود نسبت به دلسوزان مردم و انقلاب افزوده و با قدرت تمام به پیش می روند و البته راهی برای بازگشت خود باقی نمی گذارند.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: اختصاص این حجم از فضا و بودجه از بیت المال برای چنین گروههابی که اندیشه هایشان نسبتی با فرهیختگان دانشگاه تهران نداشته و‌ندارد قطعا سودی برای آینده انقلاب اسلامی نخواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا