خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به خدا واگذار می‌کنم!»

یک کانال تلگرامی مدعی شد که «میثم معافی»، خواننده و رییس فعلی دانشگاه انفورماتیک، در پی رفاقت صمیمی با یکی از آقازادگان نزدیک به رییس‌جمهور به تازگی به ریاست این موسسه‌ی آموزش عالی منصوب شده است. معافی اما این ادعاها درباره‌ی خود را تکذیب کرد.

چند روز پیش فردی با خبرنگار انصاف نیوز تماس گرفته و به ادعاهایی که در تلگرام درباره‌ی معافی مطرح شده بود اشاره کرد؛ چند عکس و نامه فرستاد و گفت که اگر شما منتشر نکنید، روزهای آینده در چند سایت و روزنامه‌ی اصولگرای «ج…» و نیز روزنامه‌ی نواصولگرای «ص…» منتشر خواهد شد.

کانالی به نام «عمار نیوز» – به ظاهر اصولگرای تندرو – که در قسمت اطلاعاتش «به روز ترین پایگاه اطلاع‌رسانی ژن خوب» معرفی شده است با انتشار تصاویری از «میثم معافی» – خواننده موسیقی پاپ – ادعا کرده که وی به تازگی به سرپرستی «دانشگاه علمی کاربردی انفورماتیک ایران» و عضویت در هیأت مدیره «شرکت گسترش انفورماتیک ایران» درآمده است.

photo_2017-09-13_00-28-07

در روزهای اخیر، موج خبرهای انتصاب فرزندان و نزدیکان برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی شاخص به پست‌های کلیدی و مهم، بازتاب بسیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

 منصوب رد صلاحیت شده!

خبرنگار انصاف نیوز برخی ادعاهای مطرح شده از سوی فرد تماس گیرنده درباره‌ی میثم معافی را پیگیری کرد، از جمله این که صرفا در یک کانال تلگرامی عنوان شده بود: «معافی، سی و یکم مردادماه از طریق کمیسیون انتصابات دانشگاه علمی کاربردی در اولویت قرار نگرفت و رد صلاحیت شده است»، اما با وجود این مسأله در نهایت تنها با مدرک تحصیلی فوق لیسانس موسیقی به سرپرستی این دانشگاه منصوب شده است.

براساس اطلاعات سایت دانشگاه، این مجموعه شامل مرکز علمی کاربردی، مرکزآموزش‌های تخصصی کاربردی، موسسه بین‌المللی اپتک، بنیاد ICDL و مرکز فنی حرفه‌ای است. این دانشگاه که در سال 92 به بزرگترین مرکز علمی کاربردی در حوزه IT تبدیل شده با پذیرش 7564 دانشجو در 35 رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی فعالیت می‌کند.

با جست‌وجوی نام این فرد در گوگل به اطلاعات مختلفی از جمله تصاویر این خواننده با هنرمندانی مثل «بهنوش بختیاری» و «رضا یزدانی» و لینک‌هایی با عنوان پرتکرار «دانلود آهنگ من عاشقم» تا گفت‌وگویی کوتاه با مجله‌ی خانوادگی «روزهای زندگی» و لینک‌های ویدیو کلیپ برخوردیم.

photo_2017-09-13_00-29-16

این خواننده که متولد سال 52 است و اولین دانشجوی کنسرواتور مسکو بوده، دو آلبوم رسمی با نام‌های «حق با توئه» و «من عاشقم» را به ترتیب در سال‌های 88 و 91 منتشر کرده و تیرماه سال 92، در گفت‌وگو با «روزهای زندگی» که پارس نیوز آن را بازنشر کرده است، درباره‌ی کارهایش این‌گونه از فعالیت‌هایی که داشته صحبت می‌کند: «محل کار من در کنسرواتوار تهران و موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند است که مرکز آموزشی تخصصی موسیقی است و به عنوان معاون آموزش دانشجویی در آن فعالیت دارم. فعالیت دیگرم در زمینه‌ی تهیه و تولید آلبوم‌های موسیقی است. مدیر مسوول «شرکت ندای ایرانیان» نیز هستم که این شرکت در زمینه‌ی اخذ مجوز نشر آلبوم موسیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کند و همین طور تدریس موسیقی در دانشگاه جامعه علمی کاربردی.»

«بهزاد معافی»، پدر میثم معافی، موسس «موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند» و رییس کنسرواتوار موسیقی تهران (موسسه فرهنگی، هنری و آموزشی خوش نهاد پیمان) است.

بر اساس ادعاهای مطرح شده درباره‌ی معافی، مناصبی که البته معافی پدر تا کنون عهده‌دار بوده، مشاور فرهنگی سیاوش زراعتی، مدیرعامل فعلی بانک صادرات است؛  مساله‌ای که «رهبر»، مدیر روابط عمومی بانک صادرات در تماس تلفنی خبرنگار انصاف نیوز، آن را تأیید نکرد و گفت که «مشاور فرهنگی مدیرعامل بانک صادرات، حجت‌الاسلام بروجردی است».

در ادعاهای مطرح شده از سوی فرد تماس گیرنده، ادعا شده بود که میثم معافی آهنگی نیز به نام «خیلی دوریم» برای «ابراهیم رییسی»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 خوانده و طرفداری‌اش را از او را اعلام کرده بود!

جستجوی خبرنگار انصاف نیوز نشان می‌دهد که عضویت شخصی به این نام در ستاد آقای رییسی در مازندران، یک تشابه اسمی بوده و به عضویت شخصی به همین نام برمی‌گردد که معاون حزب موتلفه در استان مازندران است. آهنگ مورد اشاره نیز وجود خارجی ندارد.

واکنش میثم معافی

سرانجام خبرنگار انصاف نیوز پس از دو روز پیگیری با «میثم معافی» گفت‌وگو کرد تا درباره‌ی ادعاهای مطرح شده از جمله انتصاب رفاقتی و سفارشی در دانشگاه انفورماتیک و حقوق حدود 14 میلیون تومانی بپرسد.

«آیا شما به تازگی فوق لیسانس موسیقی گرفتید و سرپرست دانشگاه انفورماتیک شده‌اید؟»

خیر! کذب است. می‌توانید  از موسسه‌ی آموزش عالی شهید بهشتی استعلام بگیرید؛ مدرک ارشد من، آموزش و بهسازی منابع انسانی است و لیسانسم، موسیقی و چون از ابتدا در دانشگاه علمی کابردی بودم، آی دی کارت تدریس دانشگاه علمی کاربردی را هم کسب کردم.

او در پاسخ به این پرسش که «چند سال تدریس کرده‌ید؟»، گفت: آی دی کارت من مربوط به سال 83 هست و از آن سال در این دانشگاه درحال تدریس هستم و مدیر گروه و معاون دانشگاه بودم. آن چیزی که علیه من مطرح شده چیزی جز غرض‌ورزی نیست!

معافی در مواجهه با این پرسش که «در برخی سایت‌ها ادعا شده پدر شما آقای بهزاد معافی، مشاور فرهنگی بانک صادرات است و از آن طریق و همینطور دوستی با «حسین نوبخت» به سمت سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی رسیده‌اید. از جمله عکسی از شما برای ما ارسال شده که کنار حسین نوبخت هستید. این مطلب چقدر صحت دارد؟»، با دروغ خواندن تمام این ادعاها، عنوان کرد: من با خیلی‌ها عکس دارم، اما آیا این دلیل انتصاب می‌شود؛ تمام سابقه، زندگی و جوانی من به کل در دانشگاه علمی و کاربردی بوده است و حتی بنده برخی دروس را برای دانشگاه علمی کاربردی برنامه‌ریزی کرده‌ام، مشاوره داده و کمک کرده‌ام.

photo_2017-09-13_00-30-40

وی افزود: چند سال پس از افتتاح دانشگاه علمی کاربردی همزمان با تاسیس مرکز گسترش و آموزش دانشگاه انفورماتیک، مرکز آموزشی پدرم تاسیس شد که من آنجا کار کردم و مستندات قانونی آن موجود است؛ چه به عنوان مدیر گروه، چه به عنوان مدرس و چه به عنوان مدیر دانشجویی و حتی در حوزه‌ی معاونت پژوهشی و آموزشی نیز فعالیت داشته‌ام و در مجموع تمام سوابق کاری من در دانشگاه علمی و کاربردی بوده است و بنا بر این فکر نمی‌کنم با توجه به تسلطی که در حوزه‌ی قوانین و مقررات دارم، سرپرست شدنم موضوع بی‌ربطی بوده که برچسب «رانت» یا «ژن خوب» بخورد و صلاحیت آن را نداشته باشم.

سرپرست دانشگاه انفورماتیک ایران با تأکید بر این که «دنبال حاشیه نیستم و این افراد را به خدا واگذار می‌کنم»، تصریح کرد: رزومه و اسناد و مدارک سوابق من در دانشگاه جامع موجود است و چیزی نیست که فردی بتواند کتمان کند. سال 83 دانشگاه علمی کاربردی یک ساختمان دو طبقه بود و به این شکل نبود و بسیاری از معاونان و مدیران در دانشگاه جامع از 20 سال پیش بنده را می‌شناسند و مربوط به حال حاضر نیست و اگر می‌گویم تمام جوانی و زندگیم در دانشگاه علمی سپری شده چیزی نیست که بخواهم اغراق کنم و مستنداتش موجود است.

معافی درباره‌ی رد صلاحیت شدن بین گزینه‌های سرپرستی دانشگاه انفورماتیک، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: هیچ‌وقت رد صلاحیت نشدم و تنها در اولویت قرار نگرفته بودم و در رابطه با سرپرستی دانشگاه نیز باید بگویم یک مهلت قانونی برای تحویل کارها دارد تا زمانی که فردی به سمت جدید مشخص شود، چون حراست باید تایید کند کسی را که معرفی شود.

او در باره‌ی عضویت در هیأت مدیره‌ی شرکت گسترش انفورماتیک نیز با تأیید آن، طرح چنین موضوعاتی را ناشی از بی‌تقوایی برخی دانست و اظهار کرد: بنده یک وجهه‌ی هنری هم دارم که به همین دلیل نمی‌خواهم بیش از این به این حواشی دامن زده شود و آن را کار آدم‌های کوته فکر و سطحی می‌دانم.

معافی افزود: خیلی از کسانی که موزیسین بودند، سمت‌های مختلفی داشتند و دارند و مواردی از این دست موجود و مشخص است. خیلی از کسانی که سمت سیاسی دارند هم پیشینه‌ی هنری دارند و این چیز بدی نیست! کسی که برای صدا و سیما خوانندگی می‌کند،  کسی که کارهای ارزشی خوانده است، موجب نمی‌شود جلوی توانایی افراد گرفته شود. خوانندگی هیچ‌گاه کار تمام وقت من نبوده و مدتی که در دانشگاه علمی کاربردی فعالیت داشتم خیلی بیشتر بوده است.

پرسش آخر این بود: «آیا شما آهنگی برای یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات اخیر با عنوان «خیلی دوریم» خوانده‌اید؟»

خیر من آهنگی به این اسم برای کسی نخوانده‎ام و طرفدار آقای روحانی بودم.


پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز بر اساس اصول حرفه‌ای موظف است موضوع و شائبه‌ی ایجاد شده را پیگیری کند. نتیجه‌ی پیگیری ادعای مطرح شده از سوی فرد تماس گیرنده با انصاف نیوز پیش روی مخاطبان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایشون رییس هیئت مدیره شرکت گسترش انفورماتیکه که این شرکت یک شرکت بزرگ در زمینه IT هست و گفته میشود خواهرزاده زراعتی هست

  2. ایشون یک […] به تمام معنا هست هم خودش هم پدرش که فقط خودشون رو به همه می چسبونن برای موقعیت وگرنه ایشون با چسبوندن خودش به نوبخت سعی داشت جاهای دیگه هم رخنه کنه با کمی تحقیق میتونین پی به ماهیت […] این […] ببرین یه موسسه الکی موسیقی درست کردن خواهشا از کسایی که اونجا هستن سوال کنین که این خاندان دارن با موسیقی این مملکت چیکار میکنن خودش که ادعا میکنه از همه سرتره ولی کلا ۲ تا آلبوم داد که اصلا فروش نرفت و مجبور شد بده تو سایت ها برای دانلود مجانی کلا آدم […] هستن

    2
    2
  3. ایشون، و مجموعه ی پدرشون تنها کنسرواتوار موسیقی در ایران رو اداره میکنن و خدمتی که به موسیقی ایران میکنن قابل ستایش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا