خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ‌های دانشجویان علامه به جوابیه‌ی «حسین سلیمی»

«حسین سلیمی» رییس دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید یکی از گزینه‌های تصدی پست وزارت علوم است. همزمان جمعی از دانشجویان این دانشگاه در مخالفت با وزارت احتمالی او از چند روز پیش در حال توییت کردن هستند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، «غزل» از دانشجویان علامه در صفحه توییتری خود می‌گوید: «سلیمی هیچ‌وقت نگفت این کار رو نکنید چون قانون می‌گه! می‌گفت برای من بد میشه! حتی گاهی قانون رو اجرا نمی‌کرد چون براش بد می‌شد».

در روزهای گذشته خبرها حاکی از لابی‌های سلیمی در مواجهه با مطبوعات در پی حذف گزارش‌های منتقدان بود. چندی پیش در صفحه‌ی اجتماعی روزنامه‌ی وقایع التفاقیه گزارشی در نقد عملکرد وی منتشر شد. این گزارش با گذشت چند ساعت بلافاصله از سایت روزنامه حذف و فردای آن روز گزارشی سفارشی در حمایت از حسین سلیمی در آن روزنامه منتشر شد. گزارشی که نقدهای بسیاری را هم به روزنامه‌ی وقایع و هم به حسین سلیمی در پی داشت.

سلیمی پس از آن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا به بیان عملکرد خود پرداخت. گزارشی که با ادله‌ی متفاوت به بیان مثبت بودن عملکرد چهار ساله‌ی حسین سلیمی در دانشگاه پرداخته است. اظهارات و رفتارهای این روزهای او، باعث شکل گیری سلسله توییت‌هایی با هشتک «سلیمی وزیر نشود» شده است.

بازگشت تمامی دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه

حسین سلیمی در بخشی از مصاحبه خود با ایسنا می‌گوید: «تمامی دانشجویانی که در دوره‌ی قبل ستاره‌دار بودند، طی سال‌های اخیر به تحصیل برگشتند. به‌جز دو نفر از این دانشجویان که مشکل آن‌ها در گزینش سازمان سنجش رفع نشده است. خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از این دانشجویان بدون حاشیه فارغ‌التحصیل شده و از افرادی هستند که ما به آینده علمی آن‌ها امید داریم».

مهدیه گل‌رو در صفحه توییتری خود در توییت‌های سریالی در این باره می‌گوید:

«1 . سال ۹۲ با وجود وساطت بسیاری اساتید سلیمی گفت من الان سرپرست هستم و رییس شدم صبر کن رییس شم مشکل رو حل کنم.

2 . سلیمی گفته بود من بعد از رفتن شریعتی بحران زیاد دارم اینها (من و مجید) هم این بحران را تشدید می‌کنند. من تازه رییس شده‌ام.

3 . یکی از اصلاح طلبان سلیمی را در افطاری دیده بود و درباره ما پرسیده بود سلیمی (به دروغ) گفته بود پیگیر نیستند و تمایل به بازگشت ندارند.

4 . توفیقی و فرجی دانا برای چند دانشجوی علامه نامه بازگشت به تحصیل زدند اما سلیمی توجهی نکرد».

«آرش» نیز می‌گوید: «سلیمی مقابل خاتمی وعده داد که مجید دری فردا به دانشگاه بیاد. فردا ۵ نیرو حراست رو جلوی در گذاشت تا مجید وارد حیاط دانشگاه هم نشه».

«مهدیه»: «حراست دانشگاه عذر خواهی کرد و گفت سلیمی گفته فلانی‌ها را راه ندهید. فرجی دانا نامه‌ی بازگشت به دانشگاه مجید دری را به علامه ارسال کرد، وقتی برای پیگیری نامه به دانشگاه رفتم مرا به داخل دانشگاه راه ندادند».

سینا: «مهدیه و مجید در دانشگاه تحت ریاست این آقا ممنوع التحصیل شدند و ایشان مانع بازگشتشان شد!»

بازگشت اساتید اخراجی

سلیمی در مصاحبه با ایسنا با تاکید بر تمامی اساتید گفت: «ما توانستیم تمامی استادانی که از دانشگاه به صورت اخراجی، تعلیق و یا بازنشستگی زودتر از موعد رانده شده بودند را به دانشگاه بازگردانیم و بدین ترتیب ۳۰ استاد به دانشگاه بازگشته و فعالیت‌های خود را از سر گرفتند».

در این باره، «حسین» می‌گوید: «بخش زیادی از مدیران و همسوها با قالیباف در دوران سلیمی استاد دانشگاه علامه شدند. نمونه‌اش هیات علمی‌شدن ع.د».

«ثمین»: «یه بار با دکتر شریف مصاحبه کردم، پرسیدم روند برگشتت به دانشگاه به کجا رسید؟ گفت بنویس شریف امیدوار است دوباره به کلاس برگردد. اما نشد».

«پرنده»: «نشست ۱۶ آذر ۹۶ از سلیمی پرسیدم چرا دکتر شریف به دانشگاه برنگشته. جوابی تو جمع نداد و بعد جلسه گفت می‌خواید منو بکشن پایین؟ ۳ ساله در تلاشم واسه دکتر محمدی گرگانی نازنین تو علامه بزرگداشت بگیرم. هر کی یه سنگی میندازه و میگه: سلیمی مخالفه».

«فردوس»: «رانت در جذب اساتید رو به یکی از استادای علامه گفتم، مثلاً ع.د. برای رد موضوع زنگ زد به مدیر گروه. اونم گفت بله هیات علمیه».

تعلیق انجمن‌ها و شوراهای صنفی

حسین سلیمی به ایسنا گفت: «این سال‌های حتی یک دانشجوی علامه به دلیل فعالیت‌های سیاسی به کمیته انظباطی احضار نشده و یا اینکه هیچ دانشجویی به خاطر فعالیت سیاسی از طریق نهادهای دانشگاه مورد فشار قرار نگرفته است».

«امیر» در این مورد می‌گوید: «آره راس می‌گه اصلاً. بعضاً مرحله‌ی کمیته‌ی انضباطی رو skip کردیم مستقیم رفتیم دادگاه! یا بازجویی‌های مربوطه و غیرمربوطه».

امیر حسین: «روز بعد از تجمع صنفی یک مهر ۹۳، به عنوان دبیر شورا خواستنم و گفتن همکاری قطع و ادامه‌ی داستان… شورای صنفی علامه ۲ سال منحل شد».

«پرستو»: «سلیمی در دوره‌ی اول شورای صنفی علامه علاوه بر سنگ اندازی با دبیر شورا قهر می‌کرد و می‌گفت با من تند حرف می‌زنی».

«فاطیما»: «کارنامه‌ی چهار ساله‌ی سلیمی: محروم ماندن دانشجویان ستاره‌دار، حق‌التدرس‌شدن اساتید اخراجی، انحلال شورای صنفی، برخوردهای انضباطی است. سلیمی می‌گه ما هیچ برخورد انضباطی با دانشجوها نداشتیم؛ حتماً اون کسی که یکی از صنفی‌ها رو دو ترم تعلیق کرد من بودم! انجمن اسلامی یه برنامه برای 16 آذر برگزار کرد، هنوز که هنوزه بچه‌ها دارن جواب پس می‌دن. حمایت سلیمی؟ هیچ!»

«امیر»: «اگر بپرسید چرا سلیمی وزیر نشود؟ باید بگویم به خاطر فشارهایی که در این ۳ سال بر نشریات آمد. به خاطر همه‌ی سنگ اندازی‌ها در مقابل چشم بینای دانشگاه».

«پروین»: راس میگه کمیته‌ای نشدیم اما نشریه که خواستیم بگیریم بعد همه‌ی پیگیری‌ها گفتن سلیمی گفته به این مجوز ندید. چون سرو صدا زیاد داره #خفه کردن_مخالف»

«سارا»: آقای ما یادمون نمی‌ره شما و معاون فرهنگی امنیتی‌تون تو روی ما خوابگاه‌ها رو به طویله تشبیه کردین.

این بخشی از پاسخ‌های دانشجویان دانشگاه علامه به ادعاهای رییس علامه طباطبایی درباره‌ی عملکرد چهار ساله‌ی خود است.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بنده هیچ اطلاع جزئی و خاصی از نحوه مدیریت ایشان ندارم، اما آیا «انصافه» که با گفته های چند نفر دانشجو یا استاد که (با تمام احترام به همه آنها) وضعیت شان خاص است، درباره عملکرد مدیریتی یک نفر داوری کنیم؟ آیا اگر کسی دیگر مدیر بود، وضعیت این افراد فرق می کرد؟ صرفاً از این جهت عرض می کنم که نکند یک نفر متوسط را با برخی دلایل کنار بگذاریم و مسیر را برای فردی ضعیفتر و نامطلوب تر باز کنیم.
    مجدداً عرض میکنم که به هیچ عنوان به دنبال دفاع از عملکرد ایشان و یا کوچک شمردن مسئله این دانشجویان نیستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا