خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصمیم درست

«علی رضا ایمانخانی» در یادداشتی برای انصاف نیوز نوشت: ظاهراً اینطور که از شواهد امر پیداست دولت تدبیر و امید خیلی آرام و زیر پوستی سعی در حل معضل تاریخی ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها دارد و ظاهراً در این امر به موفقیت‌هایی نیز رسیده ولی خیلی دوست ندارد که این موفقیت‌ها رسانه‌ای وعیان شود تا گزگ به دست مخالفان داده و آنها هم بلندگو به دست گرفته و به مخالفت بپردازند.

در این که این مساله؛ حق بانوان ایرانی است و هیچ قانون و عرفی هم آنها از ورود به ورزشگاه منع نکرده شکی نیست ولی باید قبول کرد که بالاخره این قضیه در جامعه‌ی ما کم مخالف ندارد. چه آنها که دغدغه‌ی ظاهراً شرعی دارند و چه آنها که در برهه‌ی تاریخی به دلیل مخالفت داشتن با دولت اصولگرای احمدی نژاد، با دستور العمل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مخالفت کردند (تیتر روزنامه‌های اصلاح طلبی مانند آفتاب یزد در سال 85 بیانگر این موضع گیری است و با این بهانه که دغدغه‌ی امروز مردم ورود زنان به ورزشگاه نیست با این ماجرا مخالفت کردند) و جالبتر آنکه شخص تندرویی مانند کوچک زاده در آن زمان با نوشتن یادداشتی با ورود زنان به ورزشگاه با ذکر دلایلی موافقت کرده بود (البته ظاهراً موافقت ایشان هم دلیل سیاسی داشته و حمایت بی چون و چرا از دولت احمدی نژاد دلیل اصلی این موافقت بوده است)

ولی به هر ترتیب با رشد بسیار بالای مخاطبان فضای مجازی و دست به دست شدن مطالب و تصاویری مانند حضور بانوان در ورزشگاه کشورهایی مانند افغانستان که از نظر غنای فرهنگی قطعاً از کشورمان بالاتر نیست، این زنان ایرانی هستند که از خود می‌پرسند مگر ما چه چیزی از زنان افغان کمتر داریم؟ آیا فرهنگ مردان افغان از مردان ایرانی بالاتر است؟ آیا وقتی در مکان‌های بسته‌ای مانند سینما و کنسرت بانوان و آقایان کنار هم می‌نشینند ورزشگاه چه مشکلی دارد که ما از ورود به آن محروم هستیم؟

دست بر قضا بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند به خاطر احترام بالای جامعه‌ی ایرانی به بانوان و نگه داشتن حرمت نوامیس، حضور بانوان یکی از راه‌های پالایش فضای ورزشگاه‌ها و بالا بردن بهداشت ظاهری این اماکن است ولی در این رابطه به خاطر اینکه با کمترین مانع روبرو شویم به دست اندرکاران توصیه می‌شود که:

اولاً: ساخت و ترمیم جایگاه‌های مخصوص خانواده‌ها، علاوه بر جایگاه مخصوص بانوان در نظر گرفته شود که این مدل در بیشتر کشورهای توسعه یافته استفاده شده و ورزشگاه اگر امن باشد مکان مناسبی است برای تفریح خانواده‌ها و کنار هم بودن فرزندان در کنار والدین و تخلیه‌ی انرژی نسل نوجوان.

دوم: آزمایش‌های اولیه باید با مسابقات ملی انجام شود زیرا در بازی‌های ملی تماشاچیان با هم متحد و منسجم بوده و یک دست بودن جو ورزشگاه فضای مناسب‌تری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

سوم: سعی در ساختن ورزشگاه‌های جدید و مناسبی شود که ساختارهای فیزیکی مناسب برای ورود بانوان در مسابقات مهم را داشته باشد. قطعاً با حل این معضل علاوه بر اینکه بانوان ایرانی به حق تاریخی خود می‌رسند با عطشی که نزد بانوان برای ورود به ورزشگاه وجود دارد بخشی از مشکل مالی ورزش ایران نیز با حضور پرشور آنها حل خواهد شد که می‌تواند کمک شایانی به ورزش ایران عزیز کرده و آینده‌ی روشن‌تری در ورزش و جامعه پدید آورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا