خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زهرا نژادبهرام خبر داد: پیگیری وضعیت فروشندگان «پلاسکو»

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اعلام کرد: کمیته‌ای که برای شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه و ناایمن در پی فاجعه‌ی پلاسکو در شورا تشکیل شده تا کنون 11ساختمان در این رابطه در منطقه 11 و 12 شناسایی شده کرده که روند ایمن‌سازی آنها هرچند کند، پیگیری می‌شود.

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز با بیان این که «حادثه‌ی پلاسکو چراغ راه آینده‌ی مدیریت شهری است»، گفت: «پلاسکو» این فرصت را پیش آورد که یکبار دیگر با دقت بیشتری نسبت به ساختمان‌ها توجه کنیم و بخش خروجی فاجعه پلاسکو علاوه بر تاسف و ضایعاتی که به همراه داشت، منجر به تشکیل کمیته‌ای در شورای شهر چهارم شد و در حقیقت این کمیته برای شناسایی ساختمان‌های بلندمرتبه و ناایمن است.

وی ادامه داد: ساختمان پلاسکو یک تحول جدیدی در حوزه‌ی مدیریت شهری بوجود آورد؛ اول ایمن‌سازی و دوم مدیریت بحران است و مدیریت شهری به این باور رسید در آن مدت زمان موردنیاز نمی‌تواند حادثه را مدیریت کند، چون یک هفته طول کشید تا اتفاقی که برای پلاسکو افتاد، جمع شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این مسایل جدی است و  باید شورای شهر پنجم و نیز شهرداری  تهران به ریاست دکتر نجفی به آن توجه کنند.

آماده‌ی شنیدن پیشنهادات فروشندگان پلاسکو هستیم

نژادبهرام درباره‌ی رسیدگی به وضعیت فروشندگان پلاسکو که به دستفروشی و مشاغل سطح پایین در ترکیه روی آورده‌اند، به انصاف نیوز گفـت: این مسأله خیلی غم‌انگیز است و جناب حبیب‌زاده به این موضوع رسیدگی کرد و نامه‌ای را خطاب به آنها نوشت که اعضای شورا آماده‌ی شنیدن پیشنهادات و نظرات شما هستند.

وی اضافه کرد: با تجمعی که هفته‌ی گذشته برگزار شد متوجه شدیم که چه اتفاقاتی برای فروشندگان پلاسکو رخ داده است و تا معلوم شود کجا هستیم و کجا می‌خواهیم برویم و چه ظرفیت‌هایی داریم؟، فاصله داریم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: این موضوع در دستور کار بنده قرار دارد تا آینده کاری فعالان حوزه‌ی پلاسکو را پیجویی کنم و بزودی اطلاعات آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا