خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روحانی از منظر حقوق بشری به موضوع میانمار ورود کند»

 

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد گفت:‌ رئیس جمهور باید از موضع حقوق بشری و حفظ حقوق اقلیت ها، موضوع کشتار مسلمانان میانمار را در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

حسین نقاشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد:‌ مهمترین موضوعی که هم از جهت حقوق بشری و هم از جهت ظلمی که به بخشی از مردم مسلمان وارد شده است، اهمیت دارد تا آقای روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به آن اشاره کند موضوع مردم میانمار است. ما انتظار داریم رئیس جمهور این موضوع را به صورت جدی مطرح کند.

وی ادامه داد:‌لازم است تا در مجمع عمومی سازمان ملل به بحث های حقوق بشری این فاجعه پرداخته شود. شخصی سالها خودش تحت ظلم بوده و در مورد او حقوق بشر را رعایت نمی شده است؛ حالا زمانی که خودش در قدرت سیاسی قرار گرفته است، واکنش مثبت مناسبی نسبت به کشتار و نسل کشی این مردم انجام نداده است. به نظر من رئیس جمهور باید از موضع حقوق بشری و حفظ حقوق اقلیت ها به این موضوع ورود پیدا کند و اقدامات  انجام شده را مورد انتقاد قرار دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه رویکرد مداخله جویانه ایالات متحده آمریکا درباره منطقه خاورمیانه باید نقدشود گفت:‌ به نظر من این موضوع جدی است و باید به آن توجه شود و حداقل در سطح کشورهای اروپایی موضوع طرح شود. در ادامه این موضوع باید نظر روسای جمهور دنیا را به واکنش های ترامپ به برجام که الان دیگر به عنوان قرارداد بین المللی توسط همگان پذیرفته شده است، جلب کرد.

نقاشی سپس خاطر نشان کرد:‌ لغو برجام توسط آمریکا می تواند هزینه های سیاسی و بین المللی زیادی را برای آمریکا به همراه بیاورد. باید این موضوع را حتما به اروپایی ها که به نوعی هم پیمانان آمریکایی ها به حساب می آیند مطرح کرد.می توان در قالب مذاکرات آنها را تحت فشار قرار داد که نسبت به بدعهدی های آمریکاییها واکنش نشان دهند.

وی همچنین گفت:‌ موضوع اقلیم کردستان نیز یکی از موضوعات مهم است اما به نظر می رسد در نطق اصلی رئیس جمهور نخواهد بود. اما به نظرم خوب است تا در خلال نشست های رئیس جمهور به این نکته هم اشاره شود که کشورهایی در منطقه حساسیت های لازم نسبت به این موضوع را ندارند. تشکیل یک کشور می تواند منجر به اختلافات و حتی نزاع منطقه ای شود و آسیب اش فقط به یک کشور یا چند کشور نمی رسد و کل منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:‌ به طور مشخص از آنجایی که کردستان اسم یکی از استان های  ایران است، از لحاظ ملی این موضوع برای ما اهمیت دارد که در همجوار ما کشوری با همین نام به وجود نیاید به همین جهت است که می گوییم که مهم است تا در مورد این موضوع حساسیت به خرج داده شود و با روسای کشورهای دیگر گفتگوهای لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا