خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسانی در شورای شهر بن 10 میلیون تومانی محرم را بازگرداندند!؟

انصاف نیوز: هنوز از جنجال خرید ۲۱ دستگاه تبلت و خودروی پژو پارس برای اعضای شورای شهر تهران نگذشته، این بار اعطای بن 10 میلیون تومانی به هر یک از اعضا در آستانه‌ی ماه محرم حاشیه‌ساز شد.

پس از این که شنیدیم تنها برخی از اعضای شورای پنجم با نگرفتن این بن‌ها که گفته شد 100 برگ یکصدهزار تومانی بوده، واکنش جدی نشان داده‌اند، برای پیگیری موضوع و تأیید صحت و سقم آن اقدام به تماس با نمایندگان امین شهروندان تهرانی در خیابان بهشت کردیم!

«بهاره آروین» در یادداشتی تلگرامی با عنوان «شفافیت به نفع همه است» نسبت به ماجرای تبلت، خودرو و بن‌ها واکنش نشان داده و گفته است: «شخصا تاکنون از ماشین و راننده اختصاصی استفاده نکرده‌ام به این امید که بتوانم به جای هزینه ماشین و راننده از مجوز هزینه برای استفاده بیشتر از نیروهای متخصص و مشاور برخوردار شوم که متاسفانه امکان‌پذیر نشد!

او در رابطه با بن‌های 10 میلیونی نیز گفته است: بن‌های مربوط به نمایشگاه عطر سیب هم اصلا به من ارایه نشده است که بخواهم آن‌ها را بازپس بفرستم، اما همسو با برخی همکارانم در شورا معتقدم فرآیند ارایه و توزیع این بن‌ها باید شفاف شود تا از هرنوع تبعیض و بی‌عدالتی در توزیع این کمک‌ها جلوگیری شود.»

خداکرمی: روند اعطای بن درست نیست

پس از این افشاگری به عنوان یکی از اعضای جوان شورا، ناهید خداکرمی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، با بیان این که «در روز 25 شهریور ماه، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بن‌هایی را به مبلغ 10 میلیون تومان تحویل داد»، گفت: در واقع این بن‌ها برای این است که به هیات‌های مذهبی بدهیم و ارایه‌ی این بن‌ها در شورای شهر چهارم نهادینه شده است.

از وی پرسیدیم که شنیده‌ها حاکی از آن است که شما و جناب حبیب‌زاده از گرفتن این بن‌ها امتناع کرده‌اید؟، که پاسخ داد: همه‌ی ما به امام‌حسین(ع) بدهکار هستیم و معتقدیم هیات‌ها باید از نذورات مردمی بهره‌مند شوند. بنده فرزند موسس یک هیات هستم و عقیده دارم روند اعطای بن درست نیست.

خداکرمی افزود: چندین هیات تازه تاسیس تقاضای کمک کرده بودند، اما گفتیم هر کسی که آن را تخصیص داده است بروید از آنها بگیرید؛ البته برخی دوستان نمی‌دانستند و بن‌ها را بین هیات‌ها تقسیم کردند و برخی نیز مانند خانم نوری بازگرداندند.

او تاکید کرد: یکی از مشکلات این بن‌ها، آن است که مبنای خاصی ندارد و در واقع هیات‌های ریشه‌دار از این بن‌ها تحویل نمی‌گیرند و مراسم را با نذورات مردمی به بهترین وجه برگزار می‌کنند.

نایب رییس: موضوع را پیگیری می‌کنیم

در همین حال باخبر شدیم دکتر ابراهیم امینی، نایب رییس و ریيس كميسيون نظارت و حقوقي شورای شهر نیز با بازگرداندن یکصد قطعه بن‌ 100هزار تومانی مساعدت به هیات‌ها را بازگردانده و گویا قرار است چرایی تحویل این بن‌ها و تخلفات احتمالی در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر بررسی شود.

سالاری: مخالف بن‌ها بودیم

از سوی دیگر رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم تهران نیز با بیان این که «اعطای بن‌های اعتباری مربوط به شورای شهر دوم بوده که در زمان شهرداری گذشته نیز ادامه پیدا کرده است»، گفت: مخالفت ما نیز این بود که اعتقاد داریم برپا کردن هیأت‌های مذهبی و حسینیه‌ها باید مبتنی بر مشارکت خود مردم محلات باشد.

محمد سالاری با تأکید بر این که «مخالف کمک به هیأت‌های مذهبی نیستیم،  اما بودجه نباید وابسته به نهادهای دولتی باشد» به انصاف نیوز گفت: ایجاد بستری لازم برای کمک به هیأت‌ها و حسینیه‌ها باید باشد، اما نه این که خود شهرداری در این زمینه کمک نقدی کند و استراژیک ما مبتنی بر دولتی کردن برگزاری هیأت‌های مذهبی رقم بخورد و معتقدیم این رویکرد اشتباهی است و  در این زمینه دغدغه‌مند بودیم.

وی با بیان این که «به تدریج باید به سمت مردم محوری برویم»، عنوان کرد: هر سال شاهد حضور افراد زیادی از مساجد و حسینیه‌ها هستیم که به اعضای شورا یا نامه می‌زنند و یا مراجعه‌ی حضوری دارند که درخواست گرفتن بن‌ و مساعدت‌های لازم را دارند، اما  این رویه،غلط است و این‌گونه نمایندگان را در برابر مردم قرار داده‌ایم.

سالاری، فلسفه‌ی اصلی نهاد شورا را قانونگذاری و نظارت دانست و تصریح کرد: به هر میزانی که چنین ماموریت‌هایی به نهادهای عمومی و یا نهادهایی مانند شهرداری وابسته شود، در نهادینه شدن اهداف ماموریت‌ها با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

این پول‌ها همان عوارضی است که شهرداری از مردم می‌گیرد

وی گفت: تعداد حسینیه‌ها و مساجد در شهر تهران بسیار گسترده است و به همین دلیل ممکن است بخشی از این بن‌ها به دست افراد نااهل برسد و این درحالیست که این پول‌ها همان عوارضی است که شهرداری از مردم می‌گیرد و شهروندان نیز با وجود مشکلات فراوان مانند ترافیک، آلودگی هوا و افزایش برخی بیماری‌هاا به علت الودگی شاید راضی نباشند، اما این مدیریت این قضیه بر عهده‌ی دوستانی بود که معتقدند این‌گونه باید باشد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه طی یک دهه‌ی گذشته به این سمت رفته است که بسیاری از این ماموریت‌های فرهنگی و مذهبی در شهر تهران با کمک شهرداری تهران انجام شده که بسیاری از آنها در اصل موثر نیست، چراکه اگر یک حسینیه و هیأتی مبتنی بر باورهای مردم آن محله و یا شهر و روستا شکل بگیرد و در هزینه‌ها نیز مشارکت عمومی انجام شود، بی‌شک پایدارتر و در فرهنگسازی آموزه‌های اسلام و شیعه بسیاار تاثیرگذارتر است.

شب گذشته با تعداد دیگری از اعضای شورا تماس گرفتیم که برخی پاسخگوی تماس نبودند و برخی نیز از رسانه‌ای شدن محتوای گفت‌وگوی انجام شده رضایت نداشتند، اما پیگیری‌های انصاف نیوز به عنوان رسانه‌ای بی‌تعارف و در عین حال منصف در این باره تا شفاف سازی کامل ادامه دارد…

واکنش به «افشای دو برگ فاکتور تبلت و خودرو»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. در سال 54 مقرر شده بود که سازمانهای دولتی پنجاهمین سال سلطنت سلسله فاسد پهلوی را جشن بگیرند . ادارات دادگستری هم مامور برگزاری جشن به مناسبت سالروز القای کاپیتولاسیون شدند و بخشنامه شد که ادارات دادگستری تمام شهرستانها این جشن را با شکوه هر چه تمامتر برگزار کنند ، برای برگزاری این جشن که میتوان ان را بزرگترین جشن در رابطه با سلسله ایضا فاسد پهلوی نامید ورارت دادگستری مبلغ سه هزار ریال یعنی سیصد تومان برای اداره ما فرستاد !!
    این سلسه فاسد در فساد هم بسیار نالایق و تنگ نظر بود !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا