خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد فاطمه سعیدی به آقای وزیر

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده‌های رییس‌جمهور مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه‌ی 30 درصدی برای زنان در سطح معاونت و مدیرکل وزارتخانه‌ها، گفت: یکی از نقدهایی که همیشه به وزارت آموزش و پروش و وزرای پیشین صورت می‌گرفت، این بود که متاسفانه وزارتخانه‌ای که بیشتر کارکنان و مخاطبانش را زنان تشکیل می‌دهند، کمترین استفاده از زنان را داشته است، اما طبق وعده‌های رییس‌جمهور و آقای بطحایی انتظار داریم که این میزان تخصیص در وزارت آموزش و پرورش حتی بیشتر نیز بشود.

هنوز تغییری را درباره‌ی بکارگیری زنان مشاهده نکرده‌ایم

فاطمه سعیدی درباره‌ی حضور زنان در مدیریت کلان وزارت آموزش و پروش به خبرنگار انصاف نیوز، گفت: بیشتر کارکنان وزارت آموزش و پرورش را بویژه در بخش ابتدایی، زنان تشکیل می‌دهند و امیدواریم جناب بطحایی در سطح معاونت وزیر، مدیرکلی استان‌ها و مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش از بانوان استفاده کند، هرچند تا کنون تغییر آنچنانی را درباره‌ی بکارگیری زنان در وزارت آموزش و پرورش مشاهده نکرده‌ایم، اما گویا درصدد انجام این کار هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که معاونت پرورشی با دانش‌آموزان و تربیت آنها بطور مستقیم سر و کار دارد و به نوعی متفاوت‌تر از سایر معاونت‌ها است، حضور بانوان می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و به همین دلیل یکی از پیشنهادات بنده به آقای وزیر این بود که در سطح معاونت پرورشی نیز از حضور زنان استفاده کنند.

این نماینده مجلس افزود: این معاونت در رابطه با مسایل اجتماعی نیز تاثیرگذار بوده و از بسیاری آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند جلوگیری کند. فضای مدارس امروز به گونه‌ای است که معاونت پرورشی در ارتباط نزدیک با دانش‌آموزان است و به نظر بنده اگر در سطح وزارتخانه از حضور زنان در این معاونت استفاده شود، بسیار مفید خواهد بود.

نیازمند استفاده از زنان هستیم

وی درباره‌ی این که بیشتر کارکنان وزارت آموزش و پروش را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: همچنین درصد بیشتری از دانش‌آموزان ما را در مدارس، دختران تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که نیازمند استفاده از زنان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و اطمینان داریم صد در صد این اتفاق خواهد افتاد و از زنان توانمند در سطح معاونت وزیر تا سطوح پایین‌تر استفاده می‌شود.

سعیدی در این رابطه که «آیا از گمانه‌زنی‌ها برای حضور زنان در وزارت آموزش و پروش باخبر است یا خیر؟»، گفت: بنده بی‌اطلاعم، اما چون جناب بطحایی احتمال تشکیل یک کمیته‌ از نمایندگان مجلس جهت مشورت در انتصابات و تغییرات وزارتخانه را داده بود، باید گفت هم مصادیق را داریم و هم می‌توانیم به ایشان در این حوزه کمک کنیم اگر این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا