خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهار گزینه‌ی نهایی برای انتخاب رییس جدید هلال احمر

چه کسی در جلسه‌ی آینده‌ی شورای عالی؛ نامزد ریاست بر جمعیت هلال احمر می‌شود؟ در روز یکشنبه‌ی آینده (دوم مهر ماه) رأی گیری برای انتخاب دو گزینه برای معرفی به رییس جمهور برگزار خواهد شد.

به گزارش رسیده به انصاف نیوز، اگرچه براساس اساسنامه‌ی جمعیت هلال احمر، مدت خدمت رییس این جمعیت چهار سال است اما به دلیل استعفای سید امیرمحسن ضیایی، رییس فعلی این جمعیت که حدود ۳ سال رییس جمعیت هلال احمر بود مقرر است رییس جدیدی انتخاب شود.

در حال حاضر چهار نفر کاندیدای نهایی هستند که مراحل قانونی ثبت نام و ارائه‌ی برنامه را در دبیرخانه‌ی شورای عالی جمعیت هلال احمر طی کرده‌اند. پیوندی، محمدیون، رییس کرمی و صارمیان چهار گزینه‌ی نهایی هستند که از این میان دو نفر به رییس جمهور معرفی خواهد شد.

دکتر علی اصغر پیوندی متولد ۱۳۴۱ در سمنان و ریاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که به تازگی نیز به عنوان رییس سازمان نظام پزشکی تهران انتخاب شده است. پیوندی با رییس جمهور نسبت خانواندگی دارد.

مصطفی محمدیون دبیرکل فعلی جمعیت دیگر گزینه‌ی نامزدی بر این نهاد مردمی است. محمدیون کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است و پیش از این در ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان مناطق آزاد فعالیت داشته است.

رضا رییس کرمی دیگر گزینه‌ی ریاست است. او عضو هیات علمی دانشگاه است که در انتخابات اخیر در کمیته‌ی سلامت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی فعالیت داشت.

علی صارمیان چهارمین گزینه‌ی ریاست بر سازمان هلال احمر است. صارمیان از مدیران قدیمی هلال احمر است که در حوزه‌های مختلف این سازمان مدیریت داشته است. صارمیان از فعالان اصلاح طلب است که فعالیت در رسانه‌های کشور را در پرونده دارد.

براساس اساسنامه‌ی جمعیت هلال احمر، افراد واجد شرایط در دبیرخانه‌ی شورای عالی جمعیت هلال احمر ثبت نام کرده و در جلسه‌ی مربوطه به ارایه‌ی توضیحاتی درباره‌ی سوابق و توانایی‌هایشان می‌پردازند.

علی نوبخت، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر پیش از این در گفتگو با ایسنا گفته بود ۱۸ نفر عضو جمعیت هلال احمر هستند که از این تعداد ۱۶ نفر حق رأی دارند،‌ این افراد بعد از شنیدن برنامه‌های داوطلبان به گزینه‌های مورد نظرشان رأی می‌دهند. در نهایت دو نفری که توانستند اکثریت آراء را به دست آورند به رییس جمهور برای انتخاب یک نفر معرفی می‌شوند.

تا روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی جاری، وقت برای اعلام آمادگی و ثبت نام وجود داشت تا اعضای شورای عالی جمعیت هفته‌ی آینده در جلسه‌ای به تصمیم گیری نهایی بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا