خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا جمعیت هلال احمر قربانی ژن خوب خواهد شد؟!

یادداشت ارسالی به انصاف نیوز در آستانه‌ی انتخاب رییس جدید هلال احمر در پی می‌آید:

جمعیت هلال احمر در مردادماه سال 1301 و در راستای اجابت دعوت ماده‌ی 26 میثاق نامه‌ی جامعه‌ی ملل تأسیس شده و به صلیب سرخ جهانی پیوسته است.

برطبق میثاق نامه‌های بین المللی و اساسنامه‌ی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، جمعیت جهت انجام وظایفی خاص در راستای کمک به صلح جهانی و تسکین آلام بشری بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها راه اندازی شده است.

ارایه‌ی خدمات امدادی و کمک‌های اولیه در حوادث غیر مترقبه در داخل و خارج کشور، تأمین امکانات لازم جهت ارایه‌ی خدمات، آموزش کادر امدادی و نیروی انسانی بالاخص از میان کودکان و جوانان، کمک به امر توانبخشی آسیب دیدگان، تسکین آلام آنها، تلاش در راستای صلح جهانی، کمک به تهیه‌ی دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی کشور اهم وظایف جمعیت هلال احمر است.

با نگاهی گذارا به آنچه ذکر شد، واضح است که جمعیت هلال احمر زیر مجموعه‌ی هیچ وزارت خانه و نهاد دولتی نبوده بلکه معین دولت محسوب می‌شود لذا مدیر این سازمان بین بخشی باید توانایی تعامل سازنده با بالاترین مقام سازمانها و وزارتخانه‌های درگیر در اجرای وظایف جمعیت را داشته باشد.

وزارت کشور در حوزه‌ی مدیریت بحران، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دفاع، سازمان بهزیستی و … مجموعه‌هایی هستند که مدیر جمعیت هلال احمر باید با آنها تعاملات سازنده‌ای داشته باشد.

در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد رییس جمعیت هلال احمر به گوش می‌رسد، گزینه‌های مختلفی برای دستیابی به این سمت مطرح‌اند که برخی از آن‌ها کوچک‌ترین شناخت از جمعیت نداشته و هیچ سابقه‌ی اجرایی مناسبی در رزومه‌ی آنها دیده نمی‌شود.

دکتر علی اصغر بیوندی یکی از این گزینه‌هاست. وی که در کارنامه‌ی خود تنها ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دارد، از سوی خود و نزدیکانش به عنوان گزینه‌ی نهایی تصدی پست ریاست جمعیت هلال احمر مطرح می‌شود!

جالب آنکه همکاران وی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوران مدیریتش را ناموفق ارزیابی می‌کنند.

دکتر پیوندی که هیچ سابقه‌ای در جمعیت هلال احمر ندارد از دو سال قبل برای حضور در آن ابراز علاقه کرده، تا جایی که تلاش‌هایی نیز در جهت حضور در هیات مدیره‌ی استان تهران و شورای عالی جمعیت انجام داد که با عدم اقبال بدنه‌ی کارشناسی جمعیت مواجه شد.

در شرایطی که کم نیستند افراد شایسته و کارشناسی که شرایط لازم برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر را دارند، این شائبه که نسبت فامیلی دکتر پیوندی با ریاست محترم جمهور باعث طرح نام وی شده است شدت گرفته و دهان به دهان می‌چرخد.

باید منتظر ماند و دید که آیا ژن خوب این بار به‌واسطه‌ی هم روستایی بودن با رییس جمهور منتقل خواهد شد و یا اینکه حسن روحانی به عهدی که با مردم بسته پایبند خواهد ماند و جلوی چنین انتصاب ناشایستی را خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از این ژن های خوب در دولت زیادند. مثلا چطوری استاندار ۸ ساله احمدی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در دولت روحانی می شود؟!
    و ده ها و صدها مثال از این دست…

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا