خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییرات مدنظر آمریکا در برجام از زبان یک اصولگرا!

«رضا سراج» یکی از استراتژیست‌های رسانه‌ای اصولگرایان که معمولا نظرات او در خبرگزاری فارس منتشر می‌شود، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تغییرات مدنظر آمریکا در برجام» نوشت:

🔹دولت ترامپ با دست بالا گرفتن در قبال ایران و اعمال سخت گیری، خواستار مذاکره مجدد در باره برجام و تغییر مفاد آن است. تغییرات مدنظر آمریکا در برجام چیست؟

♦️تغییرات مورد انتظار آمریکا در برجام
1⃣دائمی شدن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران
2⃣افزودن محدودیت برنامه موشکی ایران به برجام
3⃣عقبگرد ایران از منطقه با مکانیزم جدید در برجام
4⃣دسترسی‌های بدون محدودیت به مراکز نظامی
5⃣گسترده ساختن چتر رژیم بازرسی‌ها علیه ایران

🔹ترامپ جهت دست بالا گرفتن، احتمالا عدم پایبندی ایران به برجام را در 17 اکتبر (25 مهر) اعلام و همزمان قانون تحریم‌های کاتسا را برای سخت گیری بیشتر علیه ایران اجرا خواهد کرد. پس از این دولت ترامپ دو سناریو را همزمان می‌تواند دنبال کند. یکم: ارسال پرونده برجام به کنگره آمریکا و بازگشت مجدد تحریم‌های تعلیق شده در برجام پس از 60 روز تا ایران را به پذیرش مجدد مذاکره وادار نماید. دوم: ارجاع پرونده برجام به کمسیون مشترک اروپایی و همراه کردن آنان طی 90 روز برای وادار ساختن ایران به مذاکره مجدد در باره برجام. با این تفاسیر دولت روحانی و دستگاه دیپلماسی وی چه خواهند کرد؟! آیا به دنبال منفذ در کابینه ترامپ (جناح تیلرسون) می‌گردند و توسط آمریکایی‌ها مدیریت ادراک می‌شوند و یا همچنان منفعل و معطل اروپایی‌ها خواهند ماند تا بار دیگر از آنان رکب بخورند؟!

نگرانی شدید کیهان از بقای برجام

پاسخ مصلحانه روحانی به ادبیات جاهلانه و زشت ترامپ در سازمان ملل

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. هدف ترامپ تحریک ایران وبرگشتن ایران به وضعیت قبل ازبرجام است.یعنی بازهم غنی سازی وتحریم وهزینه وهزینه وهزینه….آنهم توسط خودایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا