خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عذرخواهی نیروی انتظامی از «رنجش خاطر کارگران»

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: پلیس به هیچ عنوان مخالف تامین معیشت کارگران نیست اما در مواردی به منظور تثبیت و استقرار امنیت عمومی ناچار به بهره گیری از اختیارات قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی افزود: در 2 روز گذشته اعتراض هایی از سوی کارگران شرکت های هپکو و آذرآب به مشکلات این واحد ها بود که پلیس برخلاف میل ذاتی مجبور به استفاده از اختیارات قانونی شد تا مراتب کنترل شود.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس چندین ساعت در کنار کارگران بودند و به توصیه های مشفقانه و دوستانه پلیس توجهی نکردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در صورت رنجش خاطر کارگران عذرخواهی می کنیم چرا که پلیس به عنوان نیروی انتظامی وظیفه هایی را دارد و در مواردی مجبور است از قوه قهریه و اختیارات قانونی اش برای ساماندهی اوضاع و حفظ امنیت استفاده کند.

وی تصریح کرد: پلیس در کنار کارگران است و به هیچ عنوان مقابل معیشت کارگران 2 شرکت هپکو و آذراب نیست و حامی و پشتیبان کارگران هستیم و انتظار است این قشر زحمتکش مانند گذشته خواسته های خود را با رعایت چارچوب قانون قانون دنبال کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در سال های گذشته کارگران این شرکت ها برای پیگیری مطالبات خود، خواسته هایی داشتند و در این مدت نشست های مختلفی با نمایندگان شوراهای کارگری، مدیران عامل شرکت ها و مسئولان ذیربط برگزار شده تا بتوان باری از دوش کارگران برداشت تا به حق قانونی خودشان برسند.

ایرنا در توضیح خبر ادعا کرد:

«شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال 1364 در اراک آغاز به کار کرد. این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی ،مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد. شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد. شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است. کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد».

این در حالی است که خبرنگار انصاف نیوز گزارش کرده هپکو در حال حاضر تولید قابل توجهی ندارد؛ به گفته‌ی عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو، این کارخانه تنها با 15 درصد توان در حال فعالیت است و یکی از کارگران نیز به انصاف نیوز گفته است که آخرین تولیدی این کارخانه مربوط به مهرماه سال گذشته، 1395، بوده است. [لینک]

آخرین تولیدی هپکو مهر ماه سال گذشته بود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا