خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حکم غیرقانونی وزیر بهداشت به نفع جبهه پایداری

حکم سوال برانگیر و خلاف قانون دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت برای ابقای رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که گرایش سیاسی نزدیک به جبهه ی پایداری دارد، از احتمال تاثیر پسرعموی وی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عضو جبهه ی پایداری حکایت می کند.

به گزارش انصاف نیوز، وزیر بهداشت با مقاومت چند ماهه در برابر اعتراضات دانشجویان، اساتید و خانواده ی بهداشت و درمان استان فارس، روز گذشته (سه شنبه) حکم ابقای ایمانیه، محمدهادی را در حالی صادر کرد که ایمانیه از سال 84 برای دو دوره ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بر عهده داشته و نمی توانسته برای بار سوم چنین مسوولیتی را بپذیرد.
به نظر می رسد در این انتصاب، شعار تدبیر و امید به حاشیه رفته و نقش نفوذ فامیلی و جناحی به شدت بر روند طبیعی و قانونی چربیده است؛ به نوعی که این انتصاب باعث سرخوردگی و ناامیدی حامیان دولت در استان فارس شده است.
تاکنون هیچ توضیحی از سوی وزارت بهداشت درباره ی توجیه ابقای دکتر ایمانیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه نشده است و اعتراضات به این حکم ادامه دارد.
دانشگاه علومپزشکی شیراز، در ماه های پس از انتخابات نیز مرکزی برای جریان جبهه ی پایداری محسوب می شود؛ در ماه گذشته همایشی سیاسی در آن برگزار شده بود که غلامعلی حدادعادل و باقری لنکرانی، دو کاندیدای این جریان سیاسی در انتخابات 24 خرداد در آن سخنرانی کرده اند.
اعتراضات به تغییر نکردن ایمانیه پس از روی کار آمدن دولت جدید و درخواست انتصاب فردی دیگر به جای وی در ماه های اخیر به اوج خود رسیده بود و یک بار نیز بخشی از فعالان دانشجویی این دانشگاه اعتراضات و انتقادات خود را به معاون وزیر منتقل کردند. همچنین در این مدت نامه های بسیاری به وزیر نوشته شد اما پاسخی در بر نداشت تا اینکه روز گذشته آقای ایمانیه ابقا شد.
هنوز نمی توان درباره ی پایدار ماندن حکم ابقای ایمانیه اظهارنظر کرد اما این احتمال وجود دارد که با وجود اعتراضات کنونی، این حکم ملغی شود.
مروری بر انتقادات به ایمانیه در چند ماه اخیر
24 آذر: درخواستی دیگر: تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز
اعضای ستاد دانشگاهیان و کمیته سلامت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و جمعی از فعالان عرصه سلامت در استان فارس در نامه ای به استاندار، خواستار تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدند.
3 دی: درخواست تغییر روسای دانشگاه‌های شیراز
303  نفر از فعالان دانشگاهی، اجتماعی و مدنی در استان فارس، با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، ضمن انتقاد از وضعیت دانشگاه‌های شیراز، تغییر روسای این دانشگاه‌ها را خواستار شدند.
30 دی: در جلسه فعالان دانشجویی با معاون وزیر بهداشت رخ داد؛ اعتراض به تعلل در عزل رییس علوم پزشکی شیراز
جلسه ی جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معاون وزارت بهداشت، صحنه ی انتقاد شدید فعالین دانشجویی از رفتار این وزارتخانه در تعلل برای برکناری رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.
4 بهمن: همایش سیاسی آقای رییس رفتنی؟
دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه و پنج شنبه 2 و 3 بهمن ماه میزبان همایش “سیره نبوی در طب” بود؛ همایشی که کامران باقری لنکرانی و غلامعلی حداد عادل سخنران آن بودند و محمد هادی ایمانیه که از سال 84 رییس این دانشگاه است رییس همایش بود؛ رئیسی که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک مجبور شود با صندلی خود خداحافظی کند.
28 بهمن: نامه به رییس دانشگاه پزشکی شیراز: کنار بروید استراحت کنید
به دنبال درخواست رئیس جمهور مبنی بر خارج شدن دانشگاه از سکوت جمعی از فعالان دانشگاهی و عرصه سلامت استان فارس در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوع مدیریت دکتر ایمانیه را مورد نقد قرار داده و معتقدند که روش مدیریتی وی عوارض بسیار جدی برای این دانشگاه و سلامت فارس به وجود آورده است.
3 اسفند: انتقاد از تعلل در تغییر مدیران سابق استان فارس
شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکان ایران شاخه فارس ضمن حمایت از استاندار فارس به روند کند تغییر مدیران سابق در این استان فارس اعتراض کرده و با هشدار نسبت به احتمال ناامیدی حامیان رییس جمهور، درخواست کرده مدیرانی هماهنگ با گفتمان حماسه ی ۲۴ خرداد در استان فارس منصوب شوند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا