خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امتناع از مصاحبه درباره‌ی فروش بورسیه‌های ایران

حدود دو هفته پیش گزارشی در مورد فروش بورسیه‌های تحصیلی ایران در افغانستان در انصاف نیوز منتشر شد. برای پیگیری بیشتر تماسی با مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گرفته شد اما برای انجام مصاحبه‌ای که تاکنون ممکن نشده، تنها هماهنگی با مدیر روابط عمومی این سازمان کافی نیست و باید مجوزی با امضای «مجتبی صدیقی»، رییس سازمان صادر شود!

سیزدهم شهریورماه امسال بود که انصاف نیوز گزارشی در مورد فروش بورسیه‌هایی که ایران به افغانستان اعطا می‌کند منتشر کرده بود. در این گزارش آمده است بورسیه‌ی مقطع ارشد تا 15 میلیون تومان در افغانستان توسط برخی از دلالان و احزاب سیاسی فروخته می‌شود و تعداد زیادی از این بورسیه‌ها هم به احزاب می‌رسد و شایسته سالاری در آن مد نظر قرار ندارد.

بعد از انتشار این گزارش، برای پیگیری بیشتر با مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تماس گرفته شد. برای انجام مصاحبه گفته شد که باید با «رمضانی»، «مدیرکل» حوزه ریاست و روابط عمومی هماهنگی شود. مسوول دفتر «مدیرکل» روابط عمومی برای هماهنگی گفت در این رابطه با «میرحسینی»، «مدیر» روابط عمومی این سازمان هماهنگ کنید!

این بار خبرنگار با «مدیر» روابط عمومی تماس می‌گیرد. او هم می‌گوید برای انجام مصاحبه پرسش‌ها و مشخصات خود را بفرستید! یک معرفی نامه و همچنین محورهای گفت و گو برای مدیر روابط عمومی و همچنین مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان ارسال شد.

این خبرنگار برای پیگیری هماهنگی برای انجام مصاحبه هر روز و بارها تماس می‌گیرد و روز دوشنبه 27 شهریور بعد از اینکه تماس بی جواب، به تلگرام مدیر روابط عمومی سازمان امور دانشجویان پیامی می‌دهد: «سلام آقای میرحسینی، وقت به خیر. یک گزارشی در باره‌ی سوژه‌ی بورسیه آماده شده است. همچنان مایل هستیم قبل از انتشار با جناب علیزاده، مدیرکل محترم دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان هم گفت و گو کنیم؛ خود ایشان هم مایل بودند. امیدوارم صورت بگیرد». میرحسینی پاسخ می‌دهد: «فردا انشالله». بالاخره بعد از ظهر سه شنبه 28 شهریور، مدیر روابط عمومی گفت: «با آقای دکتر علیزاده امروز صحبت کردم؛ امکان دارد شما تا ظهر بیایید! الان که ساعت اداری تمام شده است، فردا اول صبح تماس بگیرد».

چهارشنبه حدود ساعت هشت صبح تماس گرفته شد و او گفت: «سرما خوردم و الان اداره نیستم، وقتی رفتم، با دکتر علیزاده صحبت می‌کنم که اگر فرصت دارند، بیایید برای مصاحبه».

ساعت 11:30، خبرنگار به دفتر عبدالحمید علیزاده، مدیر کل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان مراجعه می‌کند اما علیزاده به او می‌گوید: باید برای مصاحبه با آقای میرحسینی هماهنگ شود. خانمی که مسوول دفتر است به میرحسینی تماس می‌گیرد.

مسوول دفتر: آقای میرحسینی! از پایگاه خبری انصاف نیوز آمده‌اند و گفته‌اند که صبح با شما صحبت کرده‌اند.

میرحسینی، مدیر روابط عمومی: خب، هستند دکتر علیزاده؟

مسوول دفتر: بله، اما آقای دکتر می‌گوید باید نامه‌ی کتبی بگیرند، چون در شورای مدیران، گفته‌اند که برای مصاحبه امضای رییس سازمان باید باشد.

مسوول دفتر بعد از این گفت و گو می‌گوید هماهنگ نشده و حتماً باید نامه‌ی کتبی با امضای رییس سازمان باشد و در غیر این صورت ایشان مصاحبه نمی‌کنند!

همچنین میرحسینی، مدیر روابط عمومی این سازمان، به خبرنگار گفت: امروز نمی‌شود، تماس می‌گیریم!

خبرنگار انصاف نیوز همچنان در روزهای آینده موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا