خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست برکناری «رییس ستاد جوانان جلیلی» در کرمانشاه

در نامه‌ای که با عنوان «جمعی از جوانان اصلاح طلب استان کرمانشاه» در حال جمع آوری امضاست، از معاون اول رییس جمهور درخواست شده کسی که به گفته‌ی آنها رییس ستاد بخش جوانان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در انتخابات بوده است، برکنار شود.

به گزارش انصاف نیوز، متن این نامه خطاب به دکتر اسحاق جهانگیری در پی می‌آید:

به استحضار می‌رساند ما جمعی از جوانان اصلاح طلب و فعالین ستاد انتخاباتی آقای دکتر روحانی در استان کرمانشاه، نسبت به اوضاع عمومی استان در برخی محورها گله مند بوده و از شما و مجموعه‌ی همکارانتان انتظار رسیدگی در این امور را داریم.

شما به عنوان معاون اول آقای روحانی در دو دولت اخیر، بهتر از هر کسی از وضعیت نا بسامان اشتغال در استان کرمانشاه آگاه هستید و قطعاً مطلع هستید که معضل بیکاری در استان محروم و زجر کشیده‌ی کرمانشاه باعث چه مصائبی از جمله روی آوردن برخی جوانان به انواع بزهکاری‌ها، مشاغل کاذب و در بهترین حالت منجر به مهاجرت آن‌ها شده است.

در این وانفسای اسف بار و پس از فعالیت‌های خالصانه و امیدوارانه‌ی جوانان استان در انتخابات اخیر، برخی انتصاب‌ها در نهادهای‌های مختلف زیر مجموعه‌ی دولت در استان کرمانشاه چون پوزخندی بر چهره‌ی استانِ منتظر ما بود. جوانان فعال در استان، نسبت به این اتفاقات به شدت شگفت زده بوده و درباره‌ی ادامه‌ی این روند اعتراض خود را اعلام می‌دارند.

با توجه به این که فعالیت بسیاری از جوانان کرمانشاهی در عرصه‌ی انتخابات و دیگر برهه‌های مهم تاریخ این کشور، به امید جلوگیری از افراطی گری و نیز در راستای نهادینه کردن نگاه اصلاح طلبانه و مشی تدبیر و اعتدال و نجات کشور از انواع تهدیدهای داخلی و خارجی بوده است؛ حال با دیدن انتصاب برخی افراد با سوابق فعالیت در نهادها و دسته‌ها افراطی، متعجب شده‌اند و مصرانه خواهان توقف این گونه اقدام‌ها هستند.

قطعاً جناب عالی به خاطر دارید که در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال، به همت جوانان ترقی خواه و دلسوز کرمانشاهی، استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی بود که بالاترین میزان رأی به آقای روحانی (پنجم کشور) را داشت.

با وجود آمار بالای بیکاری و فراگیری دیگر معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد در استان ما، اینچنین حمایت گسترده‌ای از اندیشه و تفکر اصلاح طلبی و تدبیرگرایی، به حق شایسته‌ی نام «حماسه» است.

اما متاسفانه باید گفت که در استان کرمانشاه هنوز بسیاری از افراد منتسب به دولت‌های نهم و دهم و دارای اندیشه‌های همسو با آن دولت‌ها، همچنان بر مناصب خود تکیه زده‌اند و بعضاً این افراد، نقش‌ها و پست‌های کلیدی استان را در دست دارند. این افراد با عملکردهای تندروانه‌ی خود باعث به عقب کشاندن و به خطر انداختن کشور و استان ما در عرصه‌ی داخلی و خارجی و در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و…. در آن سال‌ها شدند؛ حال با روی کار آمدن دولت جدید، نه تنها در مقام خود ابقا شده‌اند بلکه برای تثبیت موقعیت خود دست به انتصاب افرادِ به اصطلاح «خودی» زده‌اند؛ که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به انتصاب رییس ستاد جوانان آقای جلیلی (حسین آذرکمند) به سِمَت معاونت فرهنگی اداره کل جوانان و ورزش استان کرمانشاه، اشاره کرد.

این در حالی است که برای پست‌های مذکور، جوانان متخصص، نیکنام و شایسته‌ی بسیاری وجود دارند که به کار گیری آن‌ها نه تنها به صلاح استان بوده، بلکه یک ضرورت در راستای اجرای برنامه‌های دولت اعتدال خواهد بود.

لازم به هشدار است که انتصاب افرادی که با نگاه اصلاح طلبانه نه تنها میانه ندارند بلکه آن را دشمن خود و جایگاه و موقعیت خود می‌دانند، تنها باعث تکرار بی تدبیری‌های مسوولین همانند آن سال‌های کذایی خواهد بود و از طرفی، استان کرمانشاه را از نیروهای شایسته محروم نموده و باعث سرخوردگی و ناامیدی جوانان استان از مجموعه‌ی دولت و اصلاح طلبان خواهد شد و نیز بی شک پیامدهای نامیمون آن متعاقباً گریبان استان را خواهد گرفت و مهم‌تر از همه، باعث بی اعتمادی جوانان این سامان نسبت به دولت و موجب بی انگیزگی آن‌ها در انتخابات‌های آینده می‌شود.

از این رو از جناب عالی انتظار می‌رود با همان اقتدار و قاطعیتی که در ایام انتخابات در رسانه‌ها و مناظره‌ها از شما دیدیم، با این گونه اقدامات برخورد نموده و هرچه زودتر مانع از ادامه‌ی این روند نادرست شوید. بی شک حضور مسوولینی که همچنان هم پیمان با اصول گرایان افراطی بوده و همزمان بر سفره‌ی اعتدال و اصلاح طلبی نشسته‌اند، بسیار وقیحانه بوده و از جنابعالی انتظار اقدامی در خورِ شخصیت این افراد دو زیست می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا