خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میخ نیکی هیلی بر تابوت ایران‌هراسی

«رضا نصری» کارشناس حقوق بین الملل در یاددشتی تلگرامی با عنوان «میخ نیکی هیلی بر تابوت ایران‌هراسی» نوشت:

امروز، خانم نیکی هیلی – سفیر آمریکا در سازمان ملل – در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان در مورد ایران، به اعتراض و طعنه گفته است که «ایرانی‌ها می‌گویند “مرگ بر آمریکا”…نمی‌گویند “مرگ بر آلمان”»!

البته خانم هیلی، که همواره تلاش دارد با جملات قصار و جنجالی فضای رسانه‌ای را به نفع سیاست‌های دولت‌ا‌ش سامان دهد، حتماً گمان کرده این بار هم پاسخ زیرکانه‌‌ و جذابی به آن وزیر اروپایی داده است.

اما او حتماً متوجه نشده که این بار با همین تک جمله خود هر آنچه سردمداران پروژه «ایران هراسی» طی سال‌های اخیر برای اجماع سازی علیه ایران کاشته بودند، به یک آن پنبه کرده است!

در واقع، سال‌هاست که جریان ضد ایرانی در آمریکا و کشورهای متخاصم تلاش می‌کند که ایران را نه تنها دشمن خود که دشمن همه اعضای جامعه جهانی – و حتی دشمن تمدن غرب – معرفی کند. یکی از اصلی‌ترین محورهای استدلالی آن‌ها هم این است که ذات ایران و ماهیت نظام سیاسی ایران ناگزیر آن را به دشمنی علیه «همه ما» و «یاغی‌گری» علیه نظام بین‌الملل سوق می‌دهد.

حال، چه از سر استیصال، چه بر اثر شکست دیپلماتیک سنگینی که آمریکا در اجلاس اخیر متحمل شده و چه بخاطر ضعف منطق و استدلال‌ناپذیری مواضع خود، نماینده ارشد ایالات متحده در سازمان ملل اذعان داشته که «ایران فقط دشمن ماست، نه دشمن شما»! و این میخ محکمی بود که خانم هیلی ناخواسته – در راستای توجیه سیاست‌های غیرمنطقی دولت ترامپ – بر تابوت ایران هراسی کوبید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا