خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشگاهیان را به تحول امیدوار کنید

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه سیستان و بلوچستان در نامه ای سرگشاده به وزیر علوم، ضمن ارائه ی پیشنهادهایی برای برگزاری انتخابات ریاست دانشگاه ها، اعلام کردند: امید است نتایج آرای ماخوذه در دانشگاه سیستان و بلوچستان به اطلاع عموم دانشگاهیان این دانشگاه رسانیده شود و در صورت صلاحدید وزیر محترم نفر اول این آرا به عنوان ریاست دانشگاه منصوب گردد تا ضمن رعایت خواست اکثریت و برخورداری از مشارکت بیشتر دانشگاهیان در اداره ی دانشگاه، سایر دانشگاهها نیز امیدوار به تحول و پاسداشت آرای خود شده و بستر مشارکت عمومی دانشگاهیان برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ریاست محترم جمهور فراهم شود. بدیهی است اعتماد دانشگاهیان بزرگترین پشتوانه خواهد بود.
متن کامل این نامه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید:
بسمه تعالی
برادر معظم جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا
 وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
با سلام و احترام
 بسیار خوشحالیم تا مراتب تشکر و قدردانی خود را نسبت به توجه به آرا و افکار اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان برای پیشنهاد فرد مورد قبول اکثریت جامعه ی دانشگاهی اعلام داریم. انجمن اسلامی مدرسین تلاش خود را برای ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای تضارب آرا و هم اندیشی و مشارکت جویی تمامی دانشگاهیان به خرج داده و از پیشنهاد برگزاری انتخابات در دانشگاه استقبال کرد. از همین رو ائتلافی از نیروهای اعتدال گرا و اصلاح طلب که از توان مدیریتی و علمی بالایی برخوردار بودند را به جامعه دانشگاهی پیشنهاد کرد و فعالانه در انتخابات مزبور وارد صحنه شد. قاطبه دانشگاهیان در جمعه ۹\۱۲\۹۲ در این انتخابات شرکت کردند و به افراد مورد نظر خود رای دادند. در جلسه مزبور انتقادهایی صورت گرفت که قابل تامل است. عمده آنها عبارت بودند از:
۱- برخی نسبت به بیطرفی برگزارکنندگان که سالها تصدی ریاست دانشگاه را عهده دار بودند تردید داشتند و بر این باور بودند که ممکن است رای گیری را به فرد یا افراد مورد نظر خود سوق دهند. هر چند ما چنین چیزی را مشاهده نکردیم.
۲- حضور عضو هیات علمی خارج از استان موجب اعتراض گسترده ی دانشگاهیان قرار گرفت. عده ای بر این باور بودند که اگر قرار بود عضوی از خارج دانشگاه می تواند نامزد تصدی پست ریاست دانشگاهی شود کسانی محق تر هستند که برخی سالهای زیادی را عضو هیات علمی همین دانشگاه بوده و شناختی کامل از مسایل دانشگاه و استان دارند.
۳- اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته بود و به جز افراد معدودی بقیه از انجام آن تا عصر پنجشنبه مطلع نبودند.
۴- شمرده نشدن رای ها در محل رای گیری به گونه ای بود که عده ای شبهاتی وارد کردند و نتیجه را مخدوش می دانستند. بسیاری از انتقادها بر این شیوه ی رای گیری و شمردن رای ها وارد است و بهتر بود در همان محل شمرده می شد و اطلاع رسانی شفاف می شد. باور به این که اقشار دانشگاهی و فرهیخته قابل اعتماد بوده و رای آنان از سر ادراک و شعور بالاست می تواند برای مسولین کارگشا باشد.
به منظور رفع نقایص و بهبود روشها و کاستن از ابهامات پیشنهاد می شود:
۱- برای بهبود روند برگزاری نظرسنجی یا انتخابات در دانشگاههایی که وزارت علوم قصد برگزاری دارد اگر فقط نظرسنجی مد نظر است به صورت غیر اعلام شده و تصادفی باشد، هر چند نظرسنجی نمی تواند مفید باشد.
۲- اما اگر به واقع وزارت علوم در صدد برگزاری انتخابات است بهتر است از قبل (حداقل دو هفته) اطلاع رسانی شود و ویژگیهای یک کاندیدای ریاست بر اساس اصول مورد نظر وزارت محترم و چارچوب سیاستهای دولت و ریاست محترم جمهور برشمرده شود و با دادن فرصت به افراد برای شناسایی و دادن برنامه و انتخاب فردی شایسته زمینه های لازم فراهم شود.
۳- همچنین بهتر است نمایندگانی از صنوف کارمندی و تشکلهای دانشجویی با داشتن رای تشکل (یک رای برای هر کدام) در جلسات رای گیری حضور یابند و اگر رای آنها محل اشکال باشد لااقل به عنوان ناظر در جلسه مزبور شرکت کنند.
۴- رای ها در همان محل اخذ رای شمرده شده و با اطلاع رسانی شفاف همگان در جریان شمارش آرا قرار گیرند.
در خاتمه با سپاس مجدد امید است نتایج آرای ماخوذه در دانشگاه سیستان و بلوچستان به اطلاع عموم دانشگاهیان این دانشگاه رسانیده شود و در صورت صلاحدید وزیر محترم نفر اول این آرا به عنوان ریاست دانشگاه منصوب گردد تا ضمن رعایت خواست اکثریت و برخورداری از مشارکت بیشتر دانشگاهیان در اداره ی دانشگاه، سایر دانشگاهها نیز امیدوار به تحول و پاسداشت آرای خود شده و بستر مشارکت عمومی دانشگاهیان برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ریاست محترم جمهور فراهم شود. بدیهی است اعتماد دانشگاهیان بزرگترین پشتوانه خواهد بود.
از بذل توجه حضرتعالی سپاسگزاریم و برای شما و همه ی همکاران شما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آرزوی توفیق الهی داریم.
و من الله التوفیق
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه سیستان و بلوچستان
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا