خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پس‌لرزه‌های همه‌پرسی کردستان عراق در مجلس ایران

همه پرسی اقلیم کردستان موضوعی بود که پایش به مجلس هم کشیده شد. نمایندگان کُرد و غیر کُرد در تذکر و نطق خود به این موضوع پرداختند.

به گزارش خبرآنلاين، مصطفي كواكبيان نماينده اصلاح طلب مجلس در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما انتظار داشتيم با آغاز سال تحصيلي دو وزير وزارتخانه علوم و نيرو معرفي شود. حقيقتا سرپرست هاي اين وزارتخانه ها نمي توانند كاري كنند و كشور را در دو عرصه مهم علمي و نيرو معطل گذاشته ايم.

او در بخشي ديگر از صحبت‌هايش به موضوع اقليم كردستان پرداخت و گفت: «به عنوان رئيس فراكسيون ديپلماسي حرف من اين است كه آقاي بارزاني به صحبت هاي حكومت و پارلمان عراق كه به ايشان نصيحت ميكنند توجه كنند و از اين همه پرسي كه فقط امثال اسرائيل از آن حمايت ميكنند، دست بردارند.

مطهري در پاسخ به بخش اول تذكر كواكبيان توضيح داد: در مورد وزارت نيرو مي دانيد كه دولت سه ماه را فرصت دارد اما در مورد وزارت علوم مهلت دولت تمام شده است و بايد در اسرع وقت وزير را معرفي كنند.

محمد قسيم عثماني نماينده كرد مجلس دهم نيز در تذکری با اشاره به همه پرسی اقليم كردستان تأكيد كرد: مواضع مردم كُرد، همان موضع رسمي و شفاف جمهوري اسلامي در مورد قضاياي اخير عراق است و آن را نقشه شوم اسرائيل و آمريكا مي دانيم.

اصغر مسعودي نماينده ترك زبان مجلس نيز در صحبت‌هاي خود به موضوع كردنشين هاي عراق اشاره داشت: توطئه تجزيه عراق بعد از شكست تكفيري ها در حال شكل گيري است، همه پرسي اقليم كردستان عراق مايه بي ثباتي است. بارزاني ها متزلزل خواهند شد و دنيا بدانند اقوام كرد ايران هيچ گاه خود را از ايران بزرگ جدا ندانسته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا