خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ختم جلسه زودهنگام شورای شهر تهران به بهانه همایش عاشورایی!

نهمین جلسه‌ی شورای شهر تهران که در روز سه شنبه چهارم مهرماه 1396 به ریاست سید ابراهیم امینی آغاز شد اما حدود یک ساعت  به طول انجامید و به بهانه‌ی شرکت اعضای شورا در همایش عاشورایی سازمان بسیج شهرداری تهران تعطیل شد!

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، نایب رییس شورای شهر تهران ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس گفت: در هشت سال جنگ، مردم یکپارچه در مقابل تجاوز دشمنان ایستادند و از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و امروز در شورا شهر تهران مهمان هفت نفر از عزیزان هستیم که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند، این نکته را نیزعرض می‌کنیم شورای شهر تهران همگی به نوعی در جنگ سهیم بودند.

امینی به مناسبت روز جهانی سالمندان گفت: لازم است اعضای شورای شهر به مناسبت روز جهانی سالمندان كه همزمان با روز عاشورا است طرحی خاص برای سالمندان ارایه كنند.

وی ادامه داد: رفت و آمد سالمندان در شهرسخت است و بايد فكری برای آنها كرد.

پیشنهاد موزه‌ی پرواز

همچنین مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان پيشنهاد ايجاد موزه‌ی پرواز در پادگان قلعه مرغی گفت: مجموعه‌ی پادگان قلعه مرغی که اکنون به بوستان ولایت تبدیل شده، اولین پایگاه هوایی است که در ایران ساخته شد.

وی ادامه داد: آقای حناچی طرح موزه‌ی پرواز را بررسی كرده است و برای ایجاد آن پیشنهاد و امکانات است که با همکاری نیرو و شهرداری بتوانیم قدم بلندتری برداریم تا ميراث گرانقدر و نام‌های ارزشمند را حفظ می‌كنيم.

درباره‌ی جمع آوری کودکان کار

«الهام فخاری» عضو دیگر شورای شهر تهران نیز به شهرداری تهران در باره‌ی تامين وسايل نقليه در طرح جمع‌آوری کودکان کار تذكر داد و گفت: این کار از لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی مشکل دارد، اصلا تصدی آن جزو وظایف شهرداری نیست.

تذکر درباره‌ی پالادیوم

از سویی دیگر، محمد سالاری با بیان اینکه مالک پالادیوم قصد احداث ساختمانی را به اسم پارکینگ دارد گفت: مالک پالاديوم به اسم احداث پاركينگ، ملكی را خريده است اما در صدد است با احداث تونل، پالاديوم را به ملک جديد كه در صدد تجاری شدن است وصل كند.

وی ادامه داد: شهردار آن منطقه بسیار در صدد اجرای این طرح است و لطفا این مساله را به شهردار منطقه هشدار دهيم.

سرعت بالای تبدیل بافت مسکونی به تجاری!

همچنین ناهید خداکرمی درباره‌ی ساخت و ساز بی‌رویه‌ی تجاری در شهرک غرب تذکر داد و گفت: ضمن تذکر به شهرداری منطقه 2 درباره‌ی ساخت بی‌رویه‌ی مراکز تجاری در مناطق سعادت‌آباد و شهرک غرب، اعلام می‌کنم در این مناطق سرعت تبدیل بافت مسکونی به تجاری بسیار بالاست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بلوار دریا، نبش خیابان مطهری، شاهد تخریب  خانه‌های مسکونی و تبدیل آن به مال‌های تجاری هستیم، در حالی که این خیابان ظرفیت ساخت این همه مال و مرکز تجاری را ندارد و خواستار توفق اینگونه ساخت و سازها هستیم، حتی اگر برای آنها پروانه صادر شده است.

افزایش حقوق بگیران شهرداری تهران

«محمد علیخانی» دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه بر اساس آخرین آماری که داریم 135 هزار نفراز شهرداری حقوق می‌گیرند، گفت: اگر میانگین حقوق را 4 میلیون تومان در نظر بگیریم، شهرداری ماهانه 540 میلیارد تومان حقوق می‌دهد.

وی افزود: اما طبق اخرین امار ازوضعیت شهرداری 25هزارحقوق بگیرداشته است.

ضرورت تسریع در تعیین تراز مالی شهرداری

همچنین محمود میر لوحی از ساخت و سازهای نزدیک پاسگاه نعمت آباد خبر داد و گفت: ساخت و سازهای گسترده‌ای در آن منطقه صورت می گیرد که ارایه‌ی گزارش‌هایی از ساخت و سازها لازم است.

میرلوحی در تذکر دوم خود درجلسه‌ی علنی شورای شهر تهران گفت: در گذشته بدهی‌های شهرداری را تا ۱۶هزار میلیارد تومان هم مطرح کرده بودند ولی امروز ما می‌شنویم که بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد، در این زمینه باید شفاف‌سازی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هر چه زودتر وضعیت تراز مالی شهرداری ارایه شود تا ما به افکار عمومی گزارش دهیم که در جریان باشند. بدهی‌های شهرداری در وضعیتی است که باید هرچه زودتر برای تامین منابع برنامه‌ریزی شود.

تذکر درباره‌ی تونل نیایش

همچنین حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: چند ماه گذشته مناقصه‌ای برای نگهداشت پروژه‌ی تونل نیایش برگزار شد و شرکتی با مبلغ 3.5 میلیارد تومان در این مناقصه برنده شد، این در حالی است که سال گذشته شرکتی با مبلغ 7 میلیارد تومان پروژه را انجام می‌داد که الان این مبلغ نصف شده است.

وی ادامه داد: با وجود نصف شدن این مبلغ اما پروژه نگهداشت پروژه تونل نیایش را هنوز به شرکتی که در مناقصه‌ی امسال برنده شده نداده‌اند و جای ابهام دارد. این مساله را به معاونت حمل و نقل و ترافیک تذکرمی‌دهم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا