خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رمان برنده «بوکر» سریال می‌شود

«تاریخچه هفت قتل» که سال ۲۰۱۵ جایزه «من بوکر» را برای «مارلون جیمز» به ارمغان آورد، سریال می‌شود.

به گزارش ایسنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: «مارلون جیمز» نویسنده جامائیکایی که سال ۲۰۱۵ توانست با رمان «تاریخچه هفت قتل»، جایزه ۵۰ هزار پوندی «من بوکر» را از آن خود کند، با سه نویسنده دیگر روی فیلمنامه اقتباسی این اثر کار می‌کند.

«جیمز» در این رمان به مسائلی چون سیاست‌های پسااستعماری جامائیکا، جنایت‌های برنامه‌ریزی‌شده در این کشور، ترور «باب مارلی» در سال ۱۹۷۶ و فساد در بدنه دولت پرداخته است.

در این پروژه که برای استودیو «آمازون» ساخته می‌شود، «جیمز» در سمت تهیه‌کننده هم ایفای نقش خواهد کرد. همچنین کارگردانی این سریال اقتباسی را «ملینا ماتسوکاس» ـ کارگردان سریال «ناامن» شبکه «اچ.بی.او» ـ برعهده دارد.

«ماتسوکاس» علاوه بر کارگردانی، از تهیه‌کنندگان این اثر نیز خواهد بود. «ژیل سولووی»، «اریک راث» و «ملکولم اسپلمن» هم «جیمز» را در نگارش فیلمنامه برگرفته از رمانش همراهی می‌کنند.

«مارلون جیمز» اولین نویسنده اهل جامائیکاست که تاکنون موفق به کسب این جایزه ادبی شده است.  «مایکل وود» رئیس هیأت داوران جایزه «من بوکر» ۲۰۱۵ درباره اثر برگزیده او گفته است: رمان «تاریخچه هفت قتل» که روایتگر داستان تلاش برای به قتل رساندن «باب مارلی» ـ خواننده سرشناس اهل جامائیکا ـ در سال ۱۹۷۶ است، کتابی فوق‌العاده، بسیار مهیج و خشن است. این رمان در واقع کتابی است که کار دشواری برای انتخاب آن نداشتیم و هیأت داوران به اتفاق آرا آن را به عنوان برنده «من بوکر» امسال برگزید.

نشریه «نیویورک تایمز» نیز این رمان را شبیه به بازسازی «تارانتینو» از فیلم «روزهای سخت‌تر خواهد آمد» (محصول سال ۱۹۷۲ سینمای جامائیکا) با آهنگی از «باب مارلی» و با فیلمنامه‌ای از «الیور استون» و «ویلیام فاکنر» توصیف کرده که به اعتقاد آن‌ها، «اثری استثنایی، پررمز و راز، منحصر به فرد، جامع و بسیار پیچیده است.»

«مارلون جیمز» سال گذشته در گفت‌وگویی که با مجله «مرد جهان» داشته، اظهار کرده که کتاب بعدی‌اش نسخه آفریقایی مجموعه رمان‌های «بازی تاج و تخت» خواهد بود.  اثر جدید این نویسنده سیاهپوست که «پلنگ سیاه، گرگ سرخ» نام گرفته، به گفته او، قرار است در رقابت با کارهای «جورج آر.آر مارتین» و «جی.آر.آر تالکین» روانه بازار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا