خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ‌ها هستند»

شهیندخت مولاوردی شب گذشته پس از دیدار از نمایشگاه عکس‌های مریم مزروعی با عنوان «موصل؛ رالی بی‌قراری»، بر آسیب‌پذیری بیشتر زنان و کودکان در جنگ تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه «موصل؛ رالی بی‌قراری» که دربرگیرنده عکس‌های مریم مرروعی است، شامگاه چهارشنبه، پنجم مهر، مورد بازدید شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی قرار گرفت.

مولاوردی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: «سال‌های بسیار زیادی است که با فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران آشنایی دارم و به دفعات برای تماشای نمایش‌هایی که در این مجموعه روی صحنه رفته‌اند و نمایشگاه‌هایی که در این مجموعه برپا شده به اینجا آمده‌ام. نکته‌ای که هر دفعه به این مجموعه می‌آیم من را متوجه خود می‌کند، این است که بیش از پیش نسبت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این مجموعه آگاه می‌شوم و معتقدم باید بیشتر از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده کرد.»

او درباره نمایشگاه آثار مریم مزروعی هم توضیح داد: «نمایشگاه «موصل؛ رالی بی‌قراری» یکی از نمایشگاه‌های خوبی است که در چند ماه اخیر به تماشای آن رفته‌ام. در این نمایشگاه عکس‌های ماندگاری از بازه زمانی یک هفته پیش از بازپس‌گیری موصل به نمایش درآمده است.»

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ادامه داد: «مریم مزروعی در این نمایشگاه خود را متمرکز بر عکاسی از زنان و کودکان قربانی موصل و کوبانی کرده است و عکس‌ها به خوبی گویای عمق فاجعه‌ای هستند که در این مناطق توسط داعش رخ داد. ما باید همواره به خاطر داشته باشیم که زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ‌ها هستند و بیشترین آسیب را می‌بینند.»

نیکلاس هاپتون، سفیر انگلستان در ایران و هادی خانیکی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی دیگر چهره‌هایی بودند هم شامگاه چهارشنبه از نمایشگاه «موصل رالی بی‌قراری» مریم مزروعی بازدید کردند.

نمایشگاه عکس «موصل؛ رالی بی قراری» حاصل سفر مزروعی به مناطق اطراف موصل و دیدن کمپ‌های نظامیان و محل اسکان آوارگان موصل و کوبانی (شهری کردنشین در شمال سوریه) است. او یک ماه پیش از شروع آزادسازی موصل به عراق سفر کرد و در جریان این سفر توانست تا ۲۰ کیلومتری موصل برود و از کمپ‌های محل اسکان آوارگان که زیر نظر سازمان ملل اداره می‌شد، عکاسی کند.

عکس‌های این مجموعه در سه بخش قابل تقسیم هستند؛ بخش اول مربوط به کودکان آواره کوبانی است، بخش دوم که عنوان اصلی نمایشگاه نیز بر اساس آن انتخاب شده است در کمپ‌های محل استقرار آوارگان در یک جاده کوچک است که آوارگان همچون انسان‌های سرگردان و بی‌قرار در طول روز بارها این جاده را بی‌جهت می‌رفتند و برمی‌گشتند، بخش سوم هم شامل عکس‌هایی از یک قبیله کوبانی است که تنها چند زن و یک پیرمرد از آنان باقی مانده است. در این نمایشگاه ۴۶ قطعه عکس به نمایش در آمده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا