خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزارت خارجه به بیانیه پایانی نشست گروه هفت

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن تقبیح مواضع غیرواقع بینانه گروه هفت بر نقش سازنده و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و امنیت و مبارزه در منطقه غرب آسیا و نیز صلح آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «بهرام قاسمی» روز یکشنبه در واکنش به برخی بندهای بیانیه پایانی نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هفت در فرانسه که در آنها به موضوعاتی مرتبط با ایران پرداخته شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بندهای این بیانیه را که مبتنی بر اتهامات واهی و ناشی از برداشت و تفسیر نادرست از برنامه صلح آمیز هسته ای، نقش منطقه ای و برنامه موشکی ایران است، غیرسازنده، کاملا یک سویه و یک جانبه ارزیابی کرده و به ویژه آن را در تناقض صریح با برجام و تعهدات سه کشور اروپایی در آن می داند.

قاسمی افزود: جای تاسف است که اعضا این گروه تحت تاثیر رفتار غیرقانونی و قلدرمآبانه آمریکا قرار گرفته و با تکرار ادعاهای ناراست علیه ایران آن هم با استفاده از ادبیاتی که خودشان هم اعتراف دارند متعلق به آنها نیست، درصدد جلب نظر و تامین خواسته های آمریکا که تنها یک عضو در بین هفت کشور عضو گروه می باشد، برآمده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح مواضع نادرست و غیرواقع بینانه گروه هفت در خصوص ایران ، مجددا بر نقش سازنده و غیر قابل انکار جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نیز صلح آمیز و دفاعی بودن برنامه موشکی کشور، تاکید کرد.

قاسمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به تعهدات بین المللی خود، حسن نیت خود را در تعامل، گفتگو و حفظ ارتباط با جامعه بین المللی نشان داده و معتقد است طرح مسایل غیرواقع بینانه و تلاش های نافرجام و بیهوده برای القای وجود تهدیدات ساختگی از جانب جمهوری اسلامی ایران، تاثیری بر عزم و اراده ملت ایران و تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در پیگیری منافع و مصالح ملی خود در منطقه و جهان نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان با محکوم کردن نقض اصول بنیادین برجام توسط سه کشور اروپایی، خواهان توضیح صریح این سه کشور شده و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با استفاده از سازوکارهای موجود در برجام دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نشست گروه هفت با حضور «جان سولیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا و وزیران خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا و همچنین «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر دینارد واقع در شمال غرب فرانسه برگزار شد.

در بخشی هایی از بیانیه پایانی این نشست، کشورهای عضو گروه هفت درباره فعالیت های موشکی ایران ابراز نگرانی کردند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی خود را با اهداف دفاعی و صلح آمیز دنبال می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا