خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح آپ یزد درباره‌ی مدرسه افغانستانی‌ها در شاهدیه یزد

توضیح دریافتی انصاف نیوز درباره‌ی مسابقه‌ی مدرسه‌ای جهاد در شهر شاهدیه یزد [لینک] در پی می‌آید:

درپاسخ به خبرمنعکس شده مبنی بر تعطیلی یک واحدآموزشی خاص دانش آموزان اتباع در یزد به اطلاع میرساند: آموزش و پرورش استان یزد از تمامی ظرفیت های خود برای فراهم آوردن زمینه تحصیل دانش آموزان مهاجر فراهم نموده است به شکلی که هم اکنون افزون بر۱۵ هزار اتباع افغان در۳۳ مدرسه مستقل و ۷۰۰ مدرسه مشترک درکنار دانش آموزان ایرانی به تحصیل اشتغال دارند.

درهمین راستا با برنامه ریزی آموزش وپرورش ناحیه یک یزد یکی ازمدارس شهرشاهدیه با توجه به آمار اتباع افغان به این عزیزان اختصاص داده شد ودانش آموزان ایرانی به مدارس همجوار هدایت شدند که این موضوع موجب اعتراض مردم شد .

درپی این عکس العمل ؛ نشستی با حضور مسوولان محلی ومعتمدین منطقه تشکیل وتصمیم لازم برای اختصاص فضای مناسب به دانش آموزان ایرانی اتخاذ ومدرسه از روز دوم مهرماه دایر است

«تکذیب جوسازی بی بی سی در خصوص مدارس افاغنه در یزد»

روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد «جوسازی اخیر بی بی سی درخصوص مدارس افاغنه در استان یزد» را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد گفت: درحال حاضر 33 مدرسه ویژه اتباع افغانی در استان یزد دایر است و همچنین دانش آموزان افغان در 700 مدرسه در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.

قانع افزود: درخصوص مدرسه افغانی در شاهدیه نیز از آنجا که این مدرسه قبلا به دانش آموزان شاهدیه اختصاص داشته تخصیص آن به دانش آموزان افغان با اعتراض مردم محل مواجه شده که با رایزنی های انجام شده مقرر شد به این مشکل اهالی محل نیز رسیدگی شود.

مدیر روابط عمومی استان یزد افزود: دانش آموزان افغانی بدون هیچ مشکلی به تحصیل در مدارس استان ادامه خواهند داد و به رغم کمبود فضای آموزشی ، آموزش و پرورش استان یزد امکانات تحصیل را برای آنها فراهم کرده است.

در پایان این گزارش آمده است: گفتنی است شبکه معاند بی بی سی اخیرا با اشاره به اعتراض مردم شاهدیه مدعی شده بود مردم مانع از ادامه تحصیل دانش آموزان افغان شده اند و حقوق کودکان مهاجر در استان یزد تضییع می شود.

خبر تکمیلی درباره‌ی مدرسه «جهاد» شاهدیه یزد

رفع مشکل دانش آموزان افغان در شاهدیه یزد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا