خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امکان تعطیلی مجدد به‌دلیل گرمای هوا وجود دارد؟

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایش ۱۰ درصدی مراجعه بیماران قلبی و فشار خون را شاهد بودیم که بی ارتباط با افزایش دمای هوا نبود؛ وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی را به هیأت دولت داد و دولت هم این تعطیلی را تصویب کرد.

درام پاک آیین افزود: این تعطیلی اقدامی پیشگیرانه است زیرا تاثیر افزایش دما بر سلامت مردم به خصوص سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری های زمینه ای و مادران باردار می تواند مخاطره آمیز باشد.

وی اطهار داشت : پیش بینی هواشناسی این بود که افزایش دما خواهیم داشت و جمع بندی ما در وزارت بهداشت این بود که با تعطیلی می توان از افزایش گرمازدگی و آسیب به سلامت مردم جلوگیری کرد. بدیهی است اگر دمای هوا از حد مشخصی بالاتر رود، اصلی ترین راهکار حفظ سلامت مردم این است که تعطیلی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تعطیلی مجدد ادارات به دلیل گرما وجود دارد؟ گفت: بله اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر رود؛ به طوری که برای سلامت مردم مخاطره آمیز باشد، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود. به همه مراکز درمانی به رغم تعطیلی این سه روز برای پذیرش بیماران به ویژه بیماران گرما زده آماده باش دادیم.

سخنگوی وزارت بهداشت: اگر دمای هوا از دامنه مشخصی بالاتر رود؛ به طوری که برای سلامت مردم مخاطره آمیز باشد، باز هم پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد بود.

همه مردم در معرض خطر ورود موج گرما به کشور هستند

معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور نیز در توضیحاتی از در معرض خطر بودن تمام مردم در برابر موج گرمایی که به کشور وارد شده خبر داد.

حسن نوری روز چهارشنبه در گفت و گویی درباره گرما زدگی، گفت: بدن انسان بر اساس فیزیولوژی، خودش را با شرایط تطبیق می دهد. زمانی که از محیط سرد به گرم و برعکس برویم مدت زمانی طول می کشد که بدن خودش را تطبیق دهد.

وی ادامه داد: وقتی به صورت ناگهانی دما بالا رود ممکن است برخی از مردم دچار گرما زدگی شوند که برخی گروه ها مثل مادران باردار، نوزادان و شیرخواران به این دلیل که آب بدنشان بالاست و سالمندان به دلیل اینکه بیماری دارند در برابر گرما حساس ترند.

نوری افزود: همه مردم در برابر موج گرمایی که وارد کشور شده در معرض خطر هستند. نشانه های پوستی مرحله اول و گرفتگی عضلات مرحله دوم نشانه های گرمازدگی، تهوع، استفراغ، گیجی و تهوع مراحل نهایی و حاد ابتلا به گرمازدگی است.

معاون آموزش همگانی سازمان اورژانس کشور به مردم توصیه کرد که در این شرایط گرم، کودک را در ماشین و پدر و مادر مسن را در خانه تنها نگذارند و اگر وضعیت بیماران شدید بود شربت اُ آر اس داده شود.


وزیر بهداشت درباره تعطیلی روز شنبه تاکید کرد: تعطیلات ادامه‌ دار نیست چون طبق گفته هواشناسی هوا خنک‌تر می‌شود.فوری | تکلیف تعطیلی روز شنبه مشخص شد + ویدئو

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت درباره تعطیل شدن روز شنبه در ادامه تعطیلی دو روزه کشور را محتمل ندانست.

به گزارش اعتمادآنلاین، او در این خصوص تاکید کرد: تعطیلات ادامه‌ دار نیست چون طبق گفته هواشناسی هوا خنک‌تر می‌شود. بر همین اساس به گفته عین‌اللهی پیشنهادی برای تعطیلی روز شنبه تا این لحظه به هیات دولت ارسال نشده است.

پیش از این هم پدرام پاک‌آیین، سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته با پیشنهاد وزارت بهداشت و موافقت هیئت دولت صورت گرفت، اظهار کرد: در صورتی که دمای هوا به حدی بالا برود که وزارت بهداشت تشخیص بدهد برای سلامتی مردم مخاطره‌ای ایجاد می‌کند، مجدداً پیشنهاد تعطیلی مطرح خواهد شد.

وی افزود: تعطیلی برای گرمای هوا، نیاز به تصویب در هیئت دولت دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه احتمال تعطیلی روز شنبه به دلیل گرمای هوا وجود دارد؟ تصریح کرد: در صورت بالا رفتن دمای هوا، پیشنهاد تعطیلی در روزهای آتی نیز از سوی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد اما پیشنهاد جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای تعطیلی روز شنبه ارائه نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا