خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استقبال بارزانی از طرح ایاد علاوی

دفتر معاون رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که رئیس اقلیم کردستان از طرح ایاد علاوی برای مذاکره استقبال کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، دفتر ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: علاوی نامه تأییدی را از مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق درباره طرحی که وی برای نجات عراق از فاجعه ارائه کرده بود، دریافت کرد. مسعود بارزانی در این نامه از این طرح استقبال کرده و آمادگی خود را برای همکاری جهت اجرای این طرح اعلام کرده است.

بارزانی در نامه خود تأکید کرده است: دعوت شما به مذاکره به عنوان ابزاری برای حل مسائل اختلافی و کنار گذاشتن زبان تهدید و اشاره به اقدام نظامی چیزی است که ما از آغاز بحران و نزدیک شدنمان به زمان برگزاری همه پرسی خواهان آن شده بودیم ما همچنان همان گزینه یعنی گزینه مذاکره برای رسیدن به تفاهم را در نظر داریم.

وی گفت: ما در طرح شما عناصری را می‌بینیم که پایه و اساسی برای بازگشت به منطق عقل و قدرت و سکویی برای بسیج کردن گروه‌ها، احزاب و فراکسیون‌های شرکت کننده در حکومت و خارج آن است.

بارزانی تأکید کرد: ما قبل از همه پرسی و روز بعد از آن تأکید کردیم که همه پرسی مستقیما به معنای تشکیل کشور نیست. بلکه ما آماده هستیم  دو سال صبر کنیم تا طی آن مذاکرات سازنده‌ای برای حل تمامی مسائل داشته باشیم.

وی گفت: ما در طرح شما عناصر مثبتی مشاهده کردیم به ویژه دعوت به توقف تشدید اختلافات و ممانعت از اتخاذ اقدامات انتقام جویانه از سوی پارلمان از جمله دعوت به اعلام جنگ. ما آماده همکاری با طرح شما هستیم.

ایاد علاوی ۲۵ سپتامبر طرحی ملی را برای حل بحران کنونی ارائه کرده بود که از جمله بندهای آن لغو نتایج همه پرسی طی مرحله انتقالی برای برگزاری مذاکرات سازنده بود.

اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه همه پرسی استقلال را برگزار کرد و بیش از ۹۰ درصد به همه پرسی رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا