خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت مولوی عبدالحمید با تحریم اقلیم کردستان عراق

مولوی عبدالحمید با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حل مشکلات مردم اقلیم کردستان عراق از کانال مذاکره، گفتمان و راه‌های مسالمت‌آمیز و قانونی، هرگونه تحریم و محاصره‌ی اقلیم کردستان را برخلاف منافع ملی عراق و جهان اسلام دانست.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، امام جمعه‌ی اهل‌سنت زاهدان در این بیانیه حمله‌ی نظامی یا اعمال تحریم و فشار علیه اقلیم کردستان را «تحریک‌کننده، خصمانه و برخلاف منافع ملی عراق و جهان اسلام» خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مردم ستمدیده‌ی عراق بالعموم و برادران و خواهران کرد بالخصوص در سال‌های گذشته مرارت‌ها و رنج‌های زیادی متحمل شده‌اند. قتل عام کردها با سلاح‌های شیمایی، سرکوب مخالفان سیاسی و تخریب چندباره‌ی شهرها و روستاهای کردنشین در زمان حکومت حزب بعث از جمله‌ی این مرارت‌ها و سختی‌هاست که مردم غیور اقلیم کردستان متحمل شده‌اند».

مولوی عبدالحمید با تاکید بر لزوم حل مشکلات از راه‌های مسالمت‌آمیز و مذاکره، تصریح کرد: «دولت مرکزی عراق نباید اشتباهات پیشینیان خود را تکرار کند و به زبان زور با مردم حرف بزند. این رویه باعث به وجود آمدن عداوت و دشمنی و زیاد شدن فاصله بین آحاد ملت می‌شود و نتیجه‌ی خطرناکی برای عراق و دیگر مناطق در پی خواهد داشت».

مدیر دارالعلوم زاهدان ضمن اشاره به تبعات تهدید و محاصره‌ی اقلیم کردستان، تاکید کرد: «این موضوع تعصبات قومی و مذهبی را تشدید و تحریک می‌کند و موجب بروز مشکلات جدید، که غیرقابل پیش‌بینی هستند، می‌شود. همچنین، این امر منجر به ایجاد التهاب در منطقه و جهان اسلام می‌شود».

وی در بیانیه‌ی مذکور آورده است: «خویشتنداری و رعایت مصالح مردم عراق بهترین راه حل برای برون‌رفت از بحران موجود است. تلاش برای به انزوا کشاندن اقلیم کردستان و اقدام نظامی علیه آن عملی تحریک‌کننده و خصمانه و به ضرر منافع مردم عراق است. بنابراین دو طرف به میز مذاکره برگردند و هیچ‌گاه درهای مذاکره را به‌سوی هم نبندند؛ این به نفع همه است».

مولانا عبدالحمید در پایان این بیانیه تاکید کرده است: «نه ملت عراق و نه مردم منطقه تحمل جنگ و درگیری جدیدی را دارند. تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه اقلیم کردستان به ضرر منطقه است و بهانه به دست بدخواهان بلاد اسلامی می‌دهد تا از اختلافات سوءاستفاده کنند و به اهداف شوم‌شان نزدیک‌تر بشوند. شایسته است کشورهای منطقه، احزاب و گروه‌های عراق با خویشتنداری و از راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل مشکل اقلیم کردستان تلاش کنند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حاج آقا مولوی این نوابغ ترکیه و ایران کاری میکنند که همانند سوریه پای همه غیر از مردم سوریه و اقلیم به این دو منطقه کشیده شود و ابر قدرتها و اسرائیل غاصب با تست کردن سلاح های جدید خود سیاست های خود را نیز تست کنند. حتی روسیه این اقلیم را به زیر مهمیز خود میکشد بهمان ترتیب که با پس گردنی در سوریه به همه، خاورمیانه را حیات خلوت خود کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا