خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حالا انگ به کنار، کتک نخورد!

«امید حسینی» فعال اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت:

سال ۹۰ شهر کومله‌ی لنگرود؛ مردم در اعتراض به فعالیت کارخانه‌ی آسفالت در محدوده‌ی شهری، آلودگی هوا و بی‌توجهی مسوولان به این مساله، در مقابل کارخانه تجمع کردند. برخی از معترضان تصاویر امام و رهبری و شهدای شهر را هم با خود همراه داشتند تا به صراحت بگویند که قصد هیچ کار ضدانقلابی را ندارند! غافل از اینکه ماموران انتظامی و امنیتی شهر با هرگونه تجمعی به هر بهانه‌ای برخورد می‌کنند.

سال ۹۳ بافق یزد؛ بزرگ‌ترین اعتصاب کارگری بعد انقلاب. حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به خصوصی‌سازی و برخی مشکلات صنفی، دست از کار کشیدند و تحصن کردند. اخبار این اعتراض تا مدت‌ها در رسانه‌های داخلی منتشر نشد، مگر به صورت کوتاه و گذرا تا اینکه به تدریج تحصن به تشنج کشیده شد. برخی معترضان برای در امان ماندن از تهمت و برچسب و برخورد، عکس‌های امام و رهبری را با خود همراه داشتند تا ثابت کنند که به پیر به پیغمبر ما ضدانقلاب نیستیم! اما مطابق معمول تحصن و اعتراض آنها با برخورد شدید ماموران مواجه شد و صحنه‌هایی اتفاق افتاد که …

همین امسال، اراک، تجمع کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماهه‌ی حقوق و مشکلات صنفی و بازهم گروهی کفن‌پوش پیشاپیش جمعیت معترض که تصاویری از امام و رهبری را در دست دارند! چرا؟ چون نمی‌خواهند علاوه بر مشکلات مالی و صنفی، مشکل سیاسی و امنیتی هم گریبانگیرشان شود.

این چند مورد بالا، چه در اعتراض به وضعیت محیط‌زیست و چه در اعتراض به مشکلات صنفی، هیچکدام مساله‌ای سیاسی و امنیتی نبودند اما متاسفانه با نگاه و برخورد سیاسی مواجه شدند. ده‌ها مورد مشابه دیگر هم یا شنیده یا دیده‌ایم. چه با عکس امام چه بدون عکس. خیلی از این موارد به ویژه در شهرهای کوچک و دورافتاده، در نطفه خفه می‌شوند و هیچکس حتی در نواحی مجاور هم خبرش را نمی‌شنوند. چرا؟ چون اساساً بنای مسوولان سیاسی و امنیتی، بر سکوت و توجیه و آرامش و تسکین فوری است. اما این روزها به مدد شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام و تلفن‌های همراه، دیگر بعید است چیزی پنهان بماند.

به هر حال، یک نفر بگوید مردمی که به هر دلیلی، نسبت به مساله‌ای اعتراض دارند و می‌خواهند صدایشان را به گوش مسوولان محترم برسانند، دقیقاً چکار باید بکنند؟ کسی که دارد خفه می‌شود و کسی که چندماه است حقوقی دریافت نکرده، این را چگونه داد بزند که ده جور انگ و برچسب مختلف نصیبش نشود؟ حالا انگ به کنار، کتک نخورد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا