خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزینه‌های مطرح اصلاح‌طلبان برای استانداری گلستان

در ادامه‌ی رایزنی گروه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت در استان گلستان، سه گزینه برای استانداری گلستان از دیگران بیشتر مطرح شده‌اند: محمدرضا صالحی، حسینعلی قوانلو، و عبدالله میراکبری. همچنین نام ابراهیم کریمی، محمدعلی علاءالدین و سلمان سامانی نیز جزو گزینه‌های مطرح برای استانداری هستند.

بنا بر اخبار رسیده از استان گلستان به انصاف نیوز، چند هفته پس از برکناری مناف هاشمی،‌ استاندار پیشین گلستان، در حاشیه‌ی بحران سیل،‌ اکنون گروه‌ها و احزاب حامی دولت و اصلاح‌طلبان مراحل توافق اولیه برای معرفی گزینه‌ی‌ استانداری گلستان را پشت سر می‌گذارند.

بنا بر اخبار رسیده، نمایندگان این استان در مجلس و گروه‌های حامی دولت در هفته‌های گذشته بر بومی بودن استاندار آتی تاکید کرده‌اند.

در جلسات و نشست‌های برگزار شده،‌ تاکنون محمدرضا صالحی، حسینعلی قوانلو، و عبدالله میراکبری سه گزینه بومی اصلاح‌طلبان برای این سمت مورد بررسی قرار گرفته‌ و از بخت بیشتری برخوردار بوده‌اند.

عبدالله میراکبری،‌ مشاور و مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در دوره‌ی مرحوم نوربخش بوده است. میراکبری در کارنامه‌ی خود سابقه‌ی تصدی مدیریت تامین اجتماعی استانهای تهران، مازندران و گلستان را داشته است. وی همچنین در چند دوره از انتخابات گذشته مجلس از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا و با حمایت گروه‌های اصلاح‌طلب نامزد شده بود که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. وی پزشک و ۵۸ ساله است. اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی استان گلستان از گروه‌های اصلی حامی استانداری میراکبری است.

حسینعلی قوانلو،‌ مدیرکل فعلی صنعت،‌ معدن و تجارت استان گلستان است. وی زاده شهرستان رامیان در استان گلستان است که توانست رتبه دوم کشور را در جذب منابع رونق تولید در کشور و همچنین تحقق ایجاد اشتغال کسب کند. قوانلو پیشتر سرپرست و عضو گروه‌های مدیریتی فنی، معدنی و صنعتی در استان‌های مختلف از جمله البرز بوده است. گروه‌های اصلاح‌طلب استان در سال گذشته وی را برای تصدی معاونت اقتصادی استانداری گلستان نیز پیشنهاد داده بودند. وی با ۵۴ سال سن دارای مدرک کارشناسی ارشد برق قدرت است. گروهی از اعضای حزب اتحاد ملت ایران، حزب اعتدال و توسعه و تعدادی از مدیران تکنوکرات سابق و فعلی استان از حامیان اصلی این گزینه هستند.

محمد رضا صالحی، استاندار پیشین خراسان شمالی و مشاور نهاد ریاست جمهوری در دولت اول روحانی بوده است. وی دبیر کاروان تدبیر و امید در سفرهای استانی نیز بوده است. صالحی پیشتر نیز سابقه فرمانداری گرگان و بندرلنگه و همچنین سرپرستی استانداری مازندران و بوشهر را داشته است. وی ۶۰ ساله و دارای‌ فوق‌لیسانس مدیریت دولتی است. بنا بر اخبار رسیده،‌ حزب کارگزاران سازندگی و طیفی از فعالان مدنی گلستان از حامیان این گزینه به شمار می‌آیند.

چند گزینه‌ی دیگر

همچنین گزینه‌های دیگری همچون ابراهیم کریمی،‌ مدیرکل فعلی گردشگری و میراث فرهنگی استان، و محمد ولی علاءالدین،‌ عضو بنیاد باران،‌ نیز از سوی برخی از گروه‌ها مطرح شده‌اند که از شانس و حمایت کمتری در بین گروه‌های سیاسی برخوردار بوده‌اند. از سویی،‌ برخی اخبار از علاقه رحمانی فضلی برای انتصاب سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور و شوهر خواهر زاده‌اش، خبر داده‌اند. این موضوع با واکنش منفی در بین برخی گروه‌ها و رسانه‌های گلستان مواجه شد.

به نظر می‌رسد طی هفته‌های آینده با پایان رایزنی‌ها و معرفی گزینه‌ی اجماعی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به مجمع نمایندگان و دفتر آیت‌الله نورمفیدی،‌ نماینده ولی فقیه، روند رایزنی با دولت برای نهایی‌سازی گزینه استانداری صورت پذیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا