خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدرسه‌ای در کرمان از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خودداری کرد!

پس از اتفاقات مدرسه‌ی «جهاد» شهر شاهدیه یزد که مشکلاتی برای دانش‌آموزان افغانستانی محصل بوجود آمد، این بار گزارش‌ها از جلوگیری مسوولان مدرسه‌ای در کرمان نسبت به ورود دانش‌­آموزان اتباع و ادامه‌ی تحصیل آنها در این دبستان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، طبق گزارش‌ها، با تحویل پرونده‌ی تحصیلی دانش‌آموزان افغانستانی دبستان دخترانه «زینبیه»، اجازه‌ی ورود به کلاس درس را ندادند و به خانواده­‌هایشان گفتند: ما نمی­‌توانیم اتباع افغانستانی را در اینجا نگه داریم و باید برای ثبت‌نام به مدرسه­‌ی دیگری مراجعه کنید.

«غلامرضا قلندری»، برادر یکی از دانش‌­آموزان افغانستانی مدرسه زینبیه کرمان درباره‌ی ماجرای اخراج این کودکان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: چند سالی است که خواهرم در این مدرسه تحصیل می­‌کند و به روال سال­های گذشته، اواخر شهریور برای ثبت‌نام او به آنجا مراجعه کردیم، اما مسوولان مدرسه گفتند اتباع را ثبت‌نام نمی‌کنند و بعد با مراجعه به آموزش و پرورش و جاهای دیگر، راضی شدند تعدادی را ثبت‌نام کنند؛ با این حال بعد از گذشت یک هفته، از مدرسه با ما تماس گرفتند که بیایید پرونده بچه­‌هایتان را بگیرید، چون نمی­‌توانیم آنها را قبول کنیم!

مدرسه حق ثبت‌نام اتباع را ندارد

قلندری درباره‌ی دلیلی که مسوولان مدرسه برای اخراج دانش­آموزان آورده‌اند، گفت: اطلاع ندارم؛ تنها گفتند نمی‌­توانند اتباع را در مدرسه نگه داریم و این موضوع به ما ربطی ندارد و از آموزش و پرورش دستور آمده است.

وی افزود: در این رابطه، به آقای «ابرکوهی»، یکی از مسوولان آموزش و پرورش ناحیه دو  مراجعه کردیم و او هم گفت: مدرسه حق ثبت‌نام اتباع را ندارد و توضیح بیشتری در این باره به ما نداد!

دستور مدیرکل آموزش و پرورش کرمان برای پیگیری ماجرا

در این رابطه «رضا غلامرضایی»، کارشناس آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: هنوز نمی­‌دانیم دلیل واقعی این ماجرا چه بوده که مدیر چنین تخلفی را انجام داده است.

وی افزود: این موضوع را امروز با آقای دکتر محسن بیگی – مدیرکل آموزش و پرورش – در میان گذاشتم که چنین مساله‌ای پیش آمده است و او بلافاصله خانم ابراهیمی، معاون آموزش ابتدایی ناحیه دو را مامور کرد تا پیگیری کند و تاکید کرد تمام آن دانش­آموزان باید ثبت‌نام شده و به کلاس بروند.

کارشناس آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین گفت: قرار است فردا صبح به آن مدرسه بروم تا دلیل این اتفاق را بدانم که چه بوده است و حدود 15 دانش‌آموز هم بیشتر نیستند و سال‌های قبل بدون هیچ مشکلی ثبت‌نام می‌­شدند و شاید بدسلیقگی مدیر بوده که فردا مشخص می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. همه مدارس باید از ثبت نام افغانی ها خود داری کنند.
    من راضی نیستم فرزندم در کنار یک افغانی تو کلاس بشینه

    2
    6
  2. متاسفانه ما ايرانيان ، شعار زيبا كم نميدهيم ولى پاى خودمان كه به ميان ميايد از هر فاشيستى، فاشيست تريم.مثل همين عبدالله

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا