خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست عراق از ایران‌و‌ترکیه برای بستن گذرگاه‌های‌مرزی با اقلیم‌کردستان

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که طی یادداشت رسمی به ایران و ترکیه، از این دو کشور همسایه خواسته است تمامی گذرگاه‌های خود با اقلیم کردستان را بسته و تعاملات تجاری خود با آن را متوقف کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزارت خارجه عراق، کمتر از دو هفته پیش یادداشتی رسمی به سفارت‌خانه‌های ترکیه و ایران در بغداد داده و در آن بر لزوم تعامل انحصاری با دولت فدرال عراق در زمینه گذرگاه‌های مرزی و بسته شدن تمامی گذرگاه‌ها با اقلیم کردستان عراق تا زمان تحویل اداره این گذرگاه‌ها به دولت عراق، شده است.

محجوب افزود: «این وزارتخانه همچنین متوقف کردن تمامی معاملات تجاری و به‌ویژه معاملات نفتی با اقلیم کردستان را خواسته و تأکید کرده است تعامل در این پرونده باید فقط با دولت عراق صورت بگیرد.»

این سخنگو خاطرنشان کرد: «دولت عراق با طرفین ایرانی و ترکیه‌ای برای اجرایی تمامی این تدابیر اتخاذ‌شده همکاری می‌کند.»

محجوب بر ضرورت «تعامل این دو کشور همسایه با دولت مرکزی عراق براساس حسن همسایگی، احترام به حاکمیت عراق، تقویت همکاری دوجانبه و رویارویی با تهدیدات مشترک» تأکید کرد.

پس از همه‌پرسی جدایی در اقلیم کردستان عراق که با مخالفت‌های گسترده در داخل و خارج از این کشور همراه بود، دولت بغداد سلسله تدابیر تنبیهی علیه اربیل اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا