خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا داوود از نهاد احمدی نژاد جدا شد؟

مجله‌ی «همشهری ماه» در سال 90 که در اختیار جریان محمدباقر قالیباف بود، در گزارشی با عنوان «چرا «حاج داود [ احمدی نژاد ]» از نهاد ریاست جمهوری جدا شد؟»، به موضع گیری‌های آن مرحوم پرداخته بود. داوود احمدی نژاد صبح امروز درگذشت.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل گزارش «چرا «حاج داود» از نهاد ریاست جمهوری جدا شد؟» در سال 1390 در پی می‌آید:

داوود احمدی‌نژاد سه سالی است راه خود را از برادرش جدا کرده و در هفته‌های اخیر انتقادات و هشدارهای صریح تری نسبت به حلقه اطراف برادرش مطرح می‌کند؛ از شباهت مشایی و مهاجرانی می‌گوید و از آموزش‌های نظامی‌ای که عده‌ای از وابستگان به این حلقه در جنگل‌های شمال دیده‌اند؛ او که اینک مورد غضب رسانه‌های حامی این حلقه قرار گرفته و ‌گاه با خورزوخان برره مقایسه می‌شود و ‌گاه با قابیل.

حاج داوود کیست؟ 

حاج داوود احمدی‌نژاد را تا مرداد ۸۷ بسیاری در قامت برادر رئیس جمهور و رئیس بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری از زمان به دست گرفتن سکان اداره دولت توسط محمود احمدی‌نژاد می‌شناختند و کمتر اطلاعات و ‌شناختی از او داشتند. دارای مدرک کار‌شناسی علوم سیاسی و کار‌شناسی ارشد دافوس است و پیش از انتصابش به عنوان رئیس بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری مسوولیت مخابرات و ارتباطات ناجا را برعهده داشت.

او که در زمان وزارت سپاه از مدیران این وزارتخانه به شمار می‌رفت، بعد از انحلال این وزارتخانه در ستاد فرماندهی کل قوا، بنیاد تعاون ناجا و وزارت دفاع مسوولیت‌هایی داشت و بعد از آن مسوولیت اطلاعات بسیج را عهده دار شد. داوود احمدی‌نژاد در شهرک شهید محلاتی تهران و در خانه‌هایی که سال‌ها پیش سپاه به کارکنانش واگذار کرد، یک زندگی معمولی را می‌گذراند.

او دارای سه دختر و یک پسر است و همه فرزندان او ازدواج کرده اند. یکی از داماد‌هایش از کارکنان دیوان محاسبات کشور است و داماد دیگرش طلبه است. پسر او «روح الله» نیز که به تازگی دوران خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده در خانه‌ای اجاره‌ای به همراه همسرش زندگی می‌کند.

 افشاگریهای صریح

داوود احمدی‌نژاد بعد از این برکناری، افشاگری‌های صریح درباره جریان منحرف را شدت بخشید، افشاگری‌هایی که اخیراً به اوج رسید. او در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: «جریان انحرافی به دنبال مجلسی است که بویی از ولایت فقیه نداشته باشد تا به اهداف ناصواب دست یابد. جریان انحرافی کنونی افرادی را در جنگلهای شمال در قالب تیم‌های کوهنوردی، آموزش نظامی داده و از کانال‌های توریستی دولتی برای آموزش به خارج می‌بردند. در بازرسی ریاست جمهوری با تمام وجود مقابل این جریان ایستادیم، اما به ما گفتند که این گروه را مستثنا کنید و زمانی که مقاومتم را دیدند به من گفتند که موقعیتت را از دست می‌دهی و پس از آن از بازرسی بیرون رفتم».
او چند روز بعد در مصاحبه‌ای به مقایسه مشایی با عطاءالله مهاجرانی پرداخت و اظهار داشت: «لیدر جریان انحرافی اصلاً اصل ولایت را قبول ندارد و ادعا می‌کند امام زمان (عج) پای سفره ماست و ما را هدایت می‌کند؛ یعنی همانطور که خوارج نهروانی در زمان علی (ع) می‌گفتند ما مستقیم از خدا دستور می‌گیریم و کاری به امام نداریم، این‌ها هم ادعا دارند که ما مستقیم به امام عصر متصلیم و به ولی فقیه نیازی نداریم».

همچنین یادآور شد: «لیدر جریان انحرافی یک زمانی گفت امام زمان (عج) قرارست روز شنبه ۱۴ خرداد ۹۰ ظهور صغری کنند که همین موارد است که ثابت می‌کند این جریان، انحرافی است، چراکه در همه روایات، ظهور صغری نداریم؛ غیبت صغری داریم اما ظهور صغری نداریم، در قاموس شیعه امام زمان (عج) جمعه ظهور می‌کنند اما جریان انحرافی می‌خواست روز شنبه که روز موعود و مقدس یهودی هاست، از امام زمان (عج) پرده برداری کند».

واکنش جریان انحرافی به افشاگری‌ها

جریان انحرافی هم در برابر این افشاگری‌ها ساکت ننشست و در رسانه‌های خود داوود احمدی‌نژاد را آماج حملات قرار داد. روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «نکته مهم در اکثر اتهامات داوود احمدی‌نژاد دروغ است. از اتهام خوب دانستن رژیم صهیونیستی و ادعای امام زمان بودن! تا ادعای مضحک ملاقات رئیس دفتر رئیس جمهور با جک استراو در سال ۷۶، یعنی سالی که وی اصولاً هنوز وزیر امور خارجه انگلستان نشده بود! با این همه اظهارات ضد و نقیض، امروز شاید بتوان به یاد داستان هابیل و قابیل افتاد. داستانی که عبرت‌ها در دل خود دارد».

روزنامه ایران همچنین در واکنش به اظهارات داوود احمدی‌نژاد درباره آموزش نظامی به عده‌ای در جنگل‌های شمال هم نوشت: «گویا ایشان از مصونیت قضایی برخوردار است».

چرا از برادر جدا شد؟ 

علت دقیق رفتن داوود از ریاست بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری تا این اواخر به صورت رسمی بیان نشده، اما شنیده می‌شد که علت اصلی به معرفی مرحوم کردان به عنوان وزیر از سوی برادر بازمی گردد. حاج داوود مخالف این انتخاب بود؛ هر چند مدتی بعد مرحوم کردان استیضاح و برکنار شد اما دلیل اصلی اختلافات نه کردان که مشایی بود. اختلافی که دستمایه برخی خبرسازی‌ها هم شد آن هم بعد از مدتی که سکوتش را شکست و انتقاداتش نسبت به برادر و حلقه اطرافش را علنی کرد.

روزهای ابتدایی سال ۹۰ بود که یکی از سایت‌ها نوشت: «چندی پیش داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس جمهور به منزل ایشان آمده بود. دقایقی بعد که دکتر احمدی‌نژاد مشغول صحبت با دیگران بود، حاج داوود به بهانه‌ای خاص از جمع خارج شد. وقتی احمدی‌نژاد متوجه غیبت طولانی مدت حاج داوود شد، دنبال وی رفت و ناگهان متوجه شد که او در حال چال کردن چیزی در گلدان منزل رئیس جمهور است. وقتی آن را برداشت متوجه شد تکه کاغذ کوچکی است که عباراتی نامفهوم بر روی آن نوشته شده. احمدی‌نژاد متوجه شد این عبارات یک دعانویس است لذا جریان را از حاج داوود پرسید. او هم که چارهای جز اعتراف نداشت اعلام کرد که به یک دعانویس در «شهر ری» متوسل شده تا بتواند برخی طلسم‌ها را بشکند و سحر برخی اطرافیان دکتر را باطل کند! احمدی‌نژاد به شدت خشمگین شده و از حاج داوود خواست تا دست از این خرافات بردارد و در برخوردهای خود روش و اخلاق اسلامی را الگوکند».

این خبر اما با واکنش داوود احمدی‌نژاد مواجه شد، او گفت: «اصل این خبر از اساس کذب محض است چراکه طی چند ماه گذشته اصلاً دیداری با برادرم در منزلش نداشتم و این نوع خبرسازی‌های کذب توسط عوامل خبیثی صورت می‌گیرد که از افشاگری‌های اخیر اینجانب ضربه خورده‌اند. خرافات در زندگی من جایی ندارد و همیشه به ائمه اطهار (س) متوسل شده‌ام و امیدوارم این بی‌اخلاقی‌ها از بین برود».

او که سه ماهی بعد از کناره گیری‌اش از بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری با حکمی از سوی برادرش به عنوان نماینده رئیس جمهور و دبیر کمیته دائمی پدافند غیرعامل منصوب شده بود بعد از آغاز دور تازه‌ای از انتقادات و افشاگری‌هایش درباره جریان منحرف، ۲۴ مرداد امسال از این سمت برکنار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا