خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“منابع در طرح تحول سلامت درست توزیع نمی‌شود”

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت پایبندی دولت به قانون در زمینه اجرای طرح تحول سلامت٬ گفت: در خصوص اجرای طرح تحول سلامت هدف بهبود خدمات رسانی به بیماران در مناطق محروم٬ کمتر توسعه یافته و اقشار آسیب‌پذیر بود اما این طرح از هدف خود دور شد.
به گزارش انصاف نیوز، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با تاکید بر ضرورت پایبندی دولت به قانون در خصوص اجرای طرح تحول سلامت٬ گفت:‌ در خصوص اجرای طرح تحول سلامت هدف بهبود رسیدگی به بیماران در مناطق محروم٬ کمتر توسعه یافته و اقشار آسیب‌پذیر بود.
نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: اجرای نادرست طرح تحول سلامت در برخی از فازها منجر به سرازیر شدن اعتبارات به بیمارستان‌های مجهز و دارای نیرو و تخت بیشتر شده در حالی که طبق قانون اعتبارات باید در جاهایی هزینه می‌شد که سطح برخورداری آن‌ها کمتر بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح تحول سلامت ایجاد عدالت، دسترسی مناسب و پوشش همگانی خدمات درمانی در چارچوب برنامه و منابع بوده است٬ تصریح کرد:‌ کاری که با نام طرح تحول سلامت آغاز شده به نظر من برای دولت مشکل ایجاد خواهد کرد، برای اینکه هزینه خدمت را افزایش داده و قیمت تمام شده به این ترتیب رشد داشته است.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه بیمه کردن سیستم بدون هیچ ضابطه و قانونی در طرح تحول سلامت تبعات بدی به همراه دارد٬ گفت:  اگر تمام اعتبار دولت نیز در این راستا صرف شود بازهم ادامه کار ممکن نخواهد بود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون که در مراحل ابتدایی طرح تحول سلامت قرار داریم بسیاری از صندوق‌های بیمه‌ای از جمله صندوق بیمه نیروهای مسلح با کسری بودجه میلیاردی روبه رو شده‌اند٬ افزود: تمامی این مشکلات از جمله کسری بودجه‌ها نتیجه افزایش بدون ضابطه تعرفه‌ها است.
پزشکیان با تاکید بر اینکه ادامه اجرای طرح تحول سلامت به این شکل علاوه بر صندوق‌های بیمه به کسری بودجه دانشگاه‌ها نیز منجر خواهد شد٬ گفت: وقتی قیمت تمام شده افزایش یابد بودجه اختصاص یافته پاسخگوی نیازها نخواهد بود و از طرف دیگر افزایش سطح توقع و رشد درآمدهای جاری به  اختلاف درآمد‌ها منجر خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای کنونی طرح تحول سلامت به مثابه تزریق مسکن برای تسکین موقتی درد است٬ افزود: بی‌توجهی دولت به قانون در این راستا مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.
وی از تلاش برخی نمایندگان برای علامت‌دار کردن اعتبارات خبر داد وتاکید کرد: با علامت‌دار شدن اعتبارات پول اختصاص یافته به یک بخش در جای دیگر تزریق نخواهد شد.
پزشکیان با بیان اینکه اولویت قرار دادن بحث درمان در هیچ کجای دنیا صحیح نیست و صورت نگرفته است٬ گفت: به طور حتم اولویت قرار دادن درمان در کشور ما به توفیقی منجر نخواهد شد.
وی ادامه داد: اگر تمام اعتبار دولت را در چرخه طرح تحول سلامت بریزند باز هم این سیستم با کمبود منابع مواجه خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ تصریح کرد: هیچ دولتی قادر نبوده با این وضعیت اقتصادی، موفق به سطح‌بندی، کنترل و توفیق در ارجاع شود و در حال حاضر نیز  طبیعی است که ادامه اجرای طرح مذکور ممکن نیست.
وی با بیان اینکه به اندازه اعتبارات موجود در کشور باید در خصوص اجرای طرح‌ها برنامه‌ریزی کرد٬ افزود: در خصوص اجرای طرح تحول سلامت به این شکل اگر 2 برابر پول کنونی به دولت داده شود باز هم اجرای توفیق آمیزی را شاهد نخواهیم بود.
پزشکیان با بیان اینکه دولت برای اجرای طرح تحول سلامت با کمبود منابع مواجه است٬ گفت: در قانون در خصوص جزء جزء اجرای طرح تحول سلامت برنامه‌ریزی شده است که اگر اجرای آن طبق قوانین باشد به طور حتم شاهد بروز مشکلی نخواهیم بود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری اختلاف درآمد شدید بین پزشکان٬ گفت: اختلاف درآمد پزشکان با هیچ مکانیزمی همخوانی ندارد اما در خصوص منابع جدید می‌توان با مدیریت درست به برقراری عدالت و کاهش شکاف‌ها کمک کرد./
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا