خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور در لشگر فاطمیون اجباری نیست

برادرزاده‌ی بنیانگذار شهید لشگر فاطمیون که خود نیز در سوریه جانباز شده است، با تجربه‌ی سه سال حضور خود در آن کشور برای مبارزه با داعش، می‌گوید که بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های خارجی، تا به حال هیچ کس از این لشکر به زور به سوریه اعزام نشده است.

«ابراهیم توسلی» برادرزاده‌ی شهید «علیرضا توسلی» بنیانگذار لشگر فاطمیون که متشکل از رزمندگان افغانستانی است که در سوریه در کنار سپاه، حزب‌الله و نیروهای دولتی سوریه می‌جنگند در این باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: در این مدت سه سالی که در سوریه خدمت کرده‌ام تا جایی که من دیدم نه کسی زیر سن رفته و نه کسی به زور به سوریه رفته است. مثلاً این که گفته شود بیا آقا جان حتماً برو سوریه و اگر نروی به تو مدرک نمی‌دهم، رد مرز می‌کنیم یا… این‌ها نبوده است.

وی تصریح کرد: بچه‌های ما به خاطر اعتقادی که دارند می‌روند، برای اسلام می‌جنگند و چه کاری داریم به فلان نهاد حقوق بشر که چی چیزی می‌گوید. وقتی که کودکی را در بغل مادر سر می‌برند آن موقع این نهاد حقوق بشری کجاست که الان می‌گوید بچه‌های فاطمیون زیر سن می‌روند؟!

حضور 28 هزار نفر نیروی افغانستانی در لشگر فاطمیون

توسلی در پاسخ به پرسش انصاف نیوز درباره‌ی این گفته‌ی برخی مهاجران افغانستانی که بعضی از زیر 18 ساله‌ها برای اینکه بتوانند به سوریه بروند خودشان را بالای این سن اعلام می‌کنند، گفت: حدود 28 هزار نفر فاطمیون نیرو دارد؛ از این تعداد که در جریان هستیم یک نفر 16 ساله داشتیم که آن بنده خدا هم شهید شد اما از نظر هیکل، جسمی و روحی از آدم 22 ساله بزرگتر بود و در این 28 هزار نفر همه بالای 20 سال هستند.

توسلی افزود: همه‌ی این افراد خودشان می‌روند، برای اعتقادشان، برای دین و مذهبشان، برای اسلام و شیعیان می‌روند. اینطوری نیست که کسی را به‌صورت اجباری ببرند که اگر می‌روی برو وگرنه مدرک نمی‌دهم یا رد مرز می‌کنم.

درباره‌ی فاطمیون

خبرگزاری دفاع مقدس وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اردیبهشت ماه سال 1394 با انتشار گزارشی، خبر داده بود که تیپ فاطمیون به لشکر ارتقا یافت.

در این گزارش آمده بود که تیپ فاطمیون، واحد متشکل از افراد نظامی شهروندان افغانستانی فعال در سوریه است. معمولا هر لشکر متشکل از ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر است. هر لشکر متشکل از چند تیپ است.

در آن سال این خبرگزاری نوشته بود که «تاکنون تیپ فاطمیون حدود ۲۰۰ شهید در سوریه داشته است. تیپ فاطمیون متشکل از مجاهدان افغانستانی مدافع حرم با افزایش توان عملیاتی و استعداد نیروهایش به لشکر ارتقا یافت. با حمله تکفیری‌ها (داعش) به سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب (س)، عاشقان اهل بیت (ع) به دفاع از حرم بانوی کربلا پرداختند. از این رو افغانستانی‌های بسیاری که در سوریه بودند، جانانه از حرم اهل بیت (ع) دفاع کردند. همچنین افغانستانی‌های دیگری که در کشور افغانستان و سایر کشورها بودند به سوریه رفتند. مجاهدان افغانستانی سپاه محمد (ص) که در افغانستان در زمان مبارزه با طالبان در خط مقدم بودند و همچنین نیروهای تیپ ابوذر که در زمان دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی به دفاع از اسلام پرداختند هسته اولیه تیپ فاطمیون (مجاهدان افغانستانی مدافع حرم) را تشکیل دادند».

به نوشته‌ی این خبرگزاری، «در دوران دفاع مقدس، بیش از ۲ هزار نفر افغانستانی در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند».

در ادامه‌ی این گزارش آمده است: «در ابتدا این جمع برای تجدید خاطره آن دوران، هیئت مذهبی را تشکیل داده و جمعه هر هفته دعای ندبه برگزار می‌کردند که با آغاز تجاوز به خاک سوریه، در اولین نوبت یک گروه ۲۲ نفری به این کشور اعزام شدند. حضور تیپ فاطمیون در سوریه حامل این پیام است که برای فاطمیون مرزهای جغرافیایی معنایی ندارد و رزمندگان این تیپ هرکجا شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) در خطر باشند، فرقی نمی‌کند سوریه باشد یا عراق به یاری آن‌ها می‌شتابند. این پیمانی بود که همه فاطمیون با خون خود امضا کردند که تا آخرین قطره خونشان پای این پیمان بمانند. رزمندگان این تیپ از آنجایی که خود را فدایی ولایت می‌دانند، نام این تیپ را فاطمیون گذاشتند».

درباره‌ی شهید علیرضا توسلی

خبرگزاری دفاع مقدس درباره‌ی شهید توسلی نوشته است: «علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده افغانستانی تیپ فاطمیون، اسفندماه سال 1393 در طی عملیاتی در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید. وی متولد سال ۱۳۴۱ و از رزمندگان جهاد مقدس افغانستان بود که با ایده و انگیزه اسلام مرز ندارد در دوران ۸ سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی و جنگ‌های حملات رژیم صهیونیستی در لبنان حضور داشت. وی فارغ التحصیل جامعه المصطفی بود که دو سال پیش برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر اعطا يا عدم اعطاي تابعيت به اين بندگان خدا، متوقف بر اعزام يا عدم اعزام باشد چه!؟ سردار به اين مورد اشاره نکرده اند!

    8
    2
  2. جزايرى عزيز ! من با اين عزيزان تا حدودى در ارتباطم، خيلى مظلوم اند بخدا، اينهمه هياهوئى كه اخيراًدر خصوص فاطميون راه افتاده هيچ كدام واقعيت نداره، مقامات فعلى افغانستان دلشون از جاى ديگه پره اينجا واكنش نشون دادند، همه شون دروغ ميگن مظلوم تر از رزمندگان افغانى خودشون ، هيچ امتيازى هم در كار نيست

    5
    2
    1. جناب سپهر، من هم با دوستان افغان، به جهت نوع کاري که دارم ، زياد مرتبط هستم و البته دوستاني افغاني دارم که بسيار مـودب و قابل اعتمادند.

  3. احتمالادولت افغانستان ازبرگشتن لوله تفنگهای فاطمیون درآینده بطرف آنها نگرانند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا